افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

پروژه ای فوق العاده برای ایجاد امید برای پزشکان با دستور العمل شفابخش، صمیمی و صادقانه

  • کد خبر : 365470
پروژه ای فوق العاده برای ایجاد امید برای پزشکان با دستور العمل شفابخش، صمیمی و صادقانه

هدف امروز: رئیس جمهور با بیان اینکه روزی که برای نشست خبری انتخاب شده است، خود به خود مصادف با چشم انداز ما است، تصریح کرد: هفته وحدت است و مصادف با آن چیزی است که به دنبال آن هستیم.نخستین نشست خبری مسعود بهجیکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران لحظاتی پیش در اتاق اجلاس سران کشورهای […]

هدف امروز: رئیس جمهور با بیان اینکه روزی که برای نشست خبری انتخاب شده است، خود به خود مصادف با چشم انداز ما است، تصریح کرد: هفته وحدت است و مصادف با آن چیزی است که به دنبال آن هستیم.
نخستین نشست خبری مسعود بهجیکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران لحظاتی پیش در اتاق اجلاس سران کشورهای اسلامی به ریاست هادی حیدری و با ارائه نکاتی از سوی دفتر سید مهدی طباطبایی آغاز شد. معاون ارتباطات و اطلاع رسانی رئیس جمهور.
مسعود بیزیکیان در ابتدای اولین نشست خبری خود به عنوان نهمین رئیس جمهور اظهار داشت: از من پرسیدند چرا جلسه نمی گذارید، به آنها گفتم بیایید کارهایی انجام دهیم و بعد جلسه می گذاریم.
روزی که برای نشست خبری انتخاب می شود، خود به خود با نظر ما مصادف می شود و اظهار داشت: هفته وحدت مصادف با آن چیزی است که به دنبال آن هستیم. اعتقاد من این است که همه کسانی که در کشور زندگی می‌کنند بر اساس توانایی‌هایشان حقوقی دارند و باید فارغ از قومیت و نژادشان در جایگاهی که استحقاق آن را دارند، باشند.
دکتر یادآور شد: زمانی که رسول خدا به مدینه رسید، دعوا و اختلاف بین قبایل بسیار شد. همان قبایلی که 100 سال همدیگر را می کشتند می گفتند با هم پیمان برادری بسته اند. گفتند گفتنش آسان است، اما اجرا کردنش آسان نیست. مسلمان برادر مسلمان است و همه در برابر دشمنان متحد هستند. پیامبر نفرمودند که مؤمنان برادرند. پیامبر فرمود که همه شما برادر هستید و بر دیگران یکی هستید; چرا باید در کشور اختلاف داشته باشیم و بجنگیم؟
رئیس جمهور تصریح کرد: هیچ عربی بر بیگانه برتری ندارد، هیچ سیاهی بر سفید برتر نیست مگر تقوا. تقوا در ادبیات دینی و از نظر من به عنوان یک مدیر یعنی عمل بدون خطا. پیشرفت بدون اشتباه در اقتصاد، مدیریت و پزشکی هر کدام معنای خاص خود را دارد. مؤمنان و مسلمانان چیزهای مستندی می گویند که به راحتی تغییر نمی کند.
وی تاکید کرد: ما اساس کار خود را بر وفاق و وحدت قرار می دهیم. البته کار سختی است و اگر الان گیر بیفتید ممکن است چیزی پیدا کنید که بتوانید از آن انتقاد کنید. ما به دنبال افرادی هستیم که تجربه و سابقه کار داشته باشند. ما از جناح ها پیروی نمی کنیم. از همکاری مجلس نیز قدردانی می کنیم. مدیریت هم خیلی کمک کرد. ما روند کار را با این چشم انداز ادامه می دهیم. این بدان معنا نیست که ما خطا نداریم، بلکه سعی می کنیم خطاها را به حداقل برسانیم.
وی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر موانع طرح خود در زمینه ایجاد اتحادیه کشورهای اسلامی، اظهار داشت: واقعیت این است که در جوانی، زمانی که در دانشگاه بودم این موضوع را داشتم. این سوال در ذهن است: چرا ما مسلمانان نباید در یک راه ارتباط، همکاری و معاشرت با هم باشیم که سایر کشورها از دست بدهند؟ چرا کسی که در کشورهای اسلامی است به راحتی نمی تواند بین کشورهای اسلامی دیگر رفت و آمد کند؟ این به معنای زیر سوال بردن امنیت، اقتدار و مرزها نیست، بلکه این حرکت آسان باعث تقویت بینش و زبان مشترک و ایجاد بازار مشترک می شود و برای دفاع از حقوق مسلمانان در برابر دیگران متحد می شویم. اگر جنگ و طمع را کنار بگذاریم، می توانیم با هم باشیم و همه مسلمانان در یک جامعه باشند.
مسعود بیزیکیان درباره رفع حصر گفت: مشکل آقای کروبی حل شده است، روی آن (میرحسین موسوی) هم کار می کنیم. اما این کار را نباید با سیستم انجام داد.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت چهاردهم برای معیشت مردم افزود: ابتدا باید اختلافات داخلی را حل کنیم و به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اطمینان دهیم و به مبتکران و نخبگان فضا بدهیم. بیایید مشکلات خود را با دنیا از جمله در چارچوب FATF و برجام حل کنیم تا کشور را به دیدگاهی که رهبر معظم انقلاب بیان کردند نزدیک کنیم. در این زمینه باید به یک چشم انداز مشترک توجه کرد، برنامه ای برابر با سیاست های کلی داشت و آن برنامه را که در هر وزارتخانه بر اساس کارکردهای آن در حال تدوین است، عملیاتی کرد.
مدکیان در پاسخ به این سوال که دولت چهاردهم چگونه می تواند با رفع اختلافات به فقرزدایی کمک کند، گفت: چاره ای جز حل اختلاف FATF نداریم. حتماً در این باره به مجمع تشخیص نامه می نویسم تا دوباره این موضوع در دستور کار این مجمع قرار گیرد تا بتوانیم آن را حل کنیم و باید حل کنیم.
رئیس جمهور تاکید کرد: رشد اقتصادی مستلزم ایجاد بازار آزاد برای انتقال سرمایه های خارجی به سرمایه های داخلی است، قطعا بر اساس عقل و مصلحت عمل خواهیم کرد. رئیس دولت چهاردهم در جلسه امروز قول داد از «آزادی اندیشه» دفاع کند و از «مشاهده» با منتقدان دست بردارد.
این پزشک همچنین درباره رفع فیلترینگ گفت: در دستور کار است و در شورای امنیت جمع بندی را مطرح می کنیم و برای اجرای آن پیگیری می کنیم. بسیاری از چهره های سرشناس ستاد انتخاباتی وی از جمله عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی، بر اهمیت این اقدام تاکید کرده اند.
رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا میانگین سنی وزارتخانه ها بالاست، گفت: کاملاً حق با شماست. ما میانگین سنی وزرا را 55 سال تعیین کردیم، اما 20 تیم سوابق را بررسی کردند و بیش از 10000 ساعت کار کردند تا در نهایت چند نفر را انتخاب کنند. در ارزیابی ها همان میانگین سنی درآمدی که گفتید. بی ثباتی در مدیریت و عمر کوتاه مدیران دولتی مشکلاتی را در این مسیر ایجاد کرده است. ما در همین شرایط هستیم که مدیران پا پیش نمی گذارند.
وی ادامه داد: کاری که قرار است از این به بعد ادامه دهیم این است که نخبگان و جوانان در کنارشان باشند تا در این مدت با معاونت های دستگاه ها تجربه کسب کنند. در عین حال با نصب جوانان در تلاش هستیم تا مهارت های اداری و سلسله مراتب اداری را به آنها آموزش دهیم. دادن پست سازمانی و دستمزد کافی نیست، زیرا مسئول سازمان باید نیروی سازمانی را تربیت و ارتقا دهد، نه این که اگر نیرویی اشتباه کرد، آن نیرو را رها کند و فرد دیگری را انتخاب و منصوب کند.
پزشکان تاکید کردند: قطعا از جوانان، زنان و مذاهب بر اساس شایستگی در مناصب دولتی استفاده خواهم کرد.
پزشکان در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دیروز دیدیم انصارالله یمن موشک مافوق صوت به سمت اسرائیل شلیک کرد و ظاهراً به هدف اصابت کرد، سیاستمداران گفتند که ایران موشک های مافوق صوت به انصارالله یمن داده یا فناوری خود را به آنها منتقل کرده است. حال این سوال مطرح می شود که آیا در این شرایط جنگ اسرائیل علیه غزه، آیا ایران موشک های مافوق صوت به یمن تحویل داده است؟ وی گفت: اکنون خروج نیروی کار به یمن یک هفته به تاخیر می افتد. یعنی آدم نمی تواند به راحتی به یمن برود، چطور ممکن است موشکی از ایران به یمن برود و ندیده باشد؟ اصلا چنین چیزی وجود ندارد. ما اصلا این موشک را در ایران نداریم. مسئله یک روز، یک هفته یا یک سال نیست که آنها بتوانند این موشک را داشته باشند. دانش و مهارت در طول زمان به دست می آید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=365470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.