افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

مسجد جمکران دارای پدافند غیرعامل است

  • کد خبر : 364827
مسجد جمکران دارای پدافند غیرعامل است

به گزارش سایت خبریحامیان استانی” به نقل از ایسنا سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اجاق نژاد مسجد جمکران به بررسی و تشریح ساختار و فرآیندهای مرتبط با پدافند غیرعامل در کشور به ویژه در اماکن مذهبی و زیارتی پرداخت. وی با اشاره […]


به گزارش سایت خبریحامیان استانی” به نقل از ایسنا


سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اجاق نژاد مسجد جمکران به بررسی و تشریح ساختار و فرآیندهای مرتبط با پدافند غیرعامل در کشور به ویژه در اماکن مذهبی و زیارتی پرداخت.

وی با اشاره به قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: با ساختار موجود این سازمان با شخصیت حقوقی مستقل و زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح و کمیته دائمی سازمان پدافند غیرعامل تشکیل شده است. شورای پدافند غیرعامل یا شورای پدافند غیرعامل بالاترین مرجعی است که آیین نامه ها و دستورالعمل های پدافند غیرعامل را تصویب می کند. تصویب آن برای کلیه دستگاه های اجرایی اعم از نظامی و کشوری و بخش خصوصی و مخالفان اجرای مصوبات الزامی است. مجازات خواهد شد.




رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: با تصویب این قانون برای اولین بار اجرای مصوبات پدافند غیرعامل ضمانت اجرایی قانونی پیدا کرد و الزامی است. قانون پیش بینی می کند که عدم رعایت مصوبات شورا می تواند به عنوان جرم قابل مجازات باشد. همچنین مسئولیت اجرای پدافند غیرعامل در هر یگان بر عهده رئیس آن واحد بوده و تمهیدات لازم برای ایجاد سیاست ها و تفاهم نامه های اجرایی در نظر گرفته شده است.

جلالی ادامه داد: مسائل مربوط به ایمنی زائران در امامزاده ها و اماکن مذهبی از جمله تاکیدات سازمان پدافند غیرعامل کشور است. تاکید بر حفاظت از جان زائران و ایجاد زیرساخت های لازم برای مقابله با تهدیدات تروریستی و امنیتی است. علاوه بر این، انجام اقداماتی برای آموزش سرورها و کارکنان پناهگاه به منظور آمادگی برای حوادث ناگوار و مدیریت جمعیت در شرایط بحرانی مهم است.

در این جلسه از جمله بر توجه به تهدیدات جدید و ضرورت پیش بینی و طراحی زیرساخت های دفاعی و امنیتی تاکید شد.

در این جلسه بر اهمیت تعامل و همکاری نهادهای مختلف برای تقویت پدافند غیرعامل و حفاظت از زائران و لزوم آموزش و آمادگی کارکنان و حاضرین تاکید شد.




سردار جلالی در حاشیه این جلسه حکم ریاست کمیته پدافند غیرعامل مسجد مقدس جمکران را با امضای سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اجاق نژاد تحویل داد. و رئیس کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور.

بر اساس این حکم که در چارچوب قانون آمده است، مقرر شد الزامات پدافند غیرعامل در حفاظت و حمایت از زائران مورد توجه جدی قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=364827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.