افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

من هیچ مراسمی را برای احیای نام او توصیه نمی کنم.

  • کد خبر : 364667
من هیچ مراسمی را برای احیای نام او توصیه نمی کنم.

اطلاع رسانی کند دنیای مانا; پس از درگذشت آیت الله طالقانی در 28 شهریور 1358، فرصت حل اختلاف به مخالفان آیت الله طالقانی داده شد و باعث شد فضای مسموم علیه آیت الله ایجاد شود. شدت این حملات به حدی بود که همسر آیت‌الله طالقانی که از این اتفاق آزرده شده بود، با انتشار متنی […]

اطلاع رسانی کند دنیای مانا; پس از درگذشت آیت الله طالقانی در 28 شهریور 1358، فرصت حل اختلاف به مخالفان آیت الله طالقانی داده شد و باعث شد فضای مسموم علیه آیت الله ایجاد شود. شدت این حملات به حدی بود که همسر آیت‌الله طالقانی که از این اتفاق آزرده شده بود، با انتشار متنی خواستار عدم برگزاری مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله شد.

در نامه همسر آیت الله طالقانی که توسط روزنامه کیهان در تاریخ 30 تیر 1359 منتشر شده، آمده است:

به یاد همسرم آیت الله طالقانی یادگاری نگیرید، عده ای در تهران و شهرستان خود را برای مراسم بزرگداشت همسر مظلوم در سالگرد درگذشت وی آماده می کنند. مراسم احیای نامش درست است که امام در شهادت و از دست دادن همسرم او را به حضرت اباذر تشبیه کردند، اما امروز به آن فریب خورده مظلوم و فداکار می گویند این دردها قابل تحمل نیست برای من که چهل سال به انتظارش پشت زندان نشستم و امروز پس از مرگش با این تعابیر از او یاد می شود.

همان 40 سالی که دیگران در آسایش و آرامش و توافق و همکاری، آشکار و نهان بودند و امروز مورد محبت کارگزاران مسلمان هستند و گناهشان حمایت از جوانانی بود که دیگران با ایثار و خون و شهادت، عزت و آبرو یافتند. از آن جوانان، سختی ها و حبس، شکنجه، توهین و شکنجه های مادام العمر را متحمل شدند.

به ملت قدرشناس ایران و جوانان دلسوخته توصیه می کنم که حرمت پدر و تجدید نام او را نادیده بگیرند، زیرا خداوند بهترین پاداش مستضعفان و عادل آن مجاهد است و فردا تاریخ بهترین خزانه است. عظمت و خدمات آن

و صلح

“همسر آیت الله طالقانی”

من عضو هیچ گروهی نیستم

روزنامه کیهان در همین شماره خبر دیگری از همسر آیت الله طالقانی مربوط به ۱۸ تیر همان سال منتشر می کند و این روزنامه با تأخیر آن را منتشر می کند. همسر آیت الله طالقانی در این اطلاعیه با تاکید بر عدم وابستگی وی به هیچ گروهی گفت: در طول زندگی با همسرم آموخته ام که استقلال خود را حفظ کنم و گول هیچ جناح و گروهی را نخورم.

توضیح جهان هستی

روزنامه کیهان در ذیل همین نامه ها در توضیح چرایی تأخیر در انتشار اطلاعیه های همسر آیت الله طالقانی نوشت:

چندی پیش آگهی‌ای به امضای همسر مرحوم آیت‌الله طالقانی مجاهد خستگی‌ناپذیر به کیهان رسید که کیهان از درج آن به دلیل نامعلوم بودن صحت آن خودداری کرد.

در ادامه فرزندان مرحوم طالقانی به همراه خانم اعظم طالقانی با صدور اطلاعیه های جداگانه ای ضمن تکذیب متن آن اطلاعیه، خواستار برگزاری باشکوه ترین مراسم یادبود شدند. در همین راستا یکی از روزنامه های صبح تهران به دلیل عدم درج این اطلاعیه از ما گلایه کرد. اکنون اطلاعیه دیگری از همسر مرحوم طالقانی دریافت کرده ایم و با انتشار هر دو ابلاغیه، قضاوت را به خوانندگان می سپاریم و از حمایت خانم طالقانی از امام امت خمینی استقبال می کنیم.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=364667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.