افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

سعادت در عمل به توصیه های اخلاقی پیامبر (ص) است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 364231
سعادت در عمل به توصیه های اخلاقی پیامبر (ص) است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: پیامبر هر چه بیشترص) اگر در خانه شما، در روابط اجتماعی شما و در رابطه با زن و فرزندتان حضور داشته باشد و حرف هایش عملی شود و به توصیه های اخلاقی او عمل کنیم، قطعا به سعادت بیشتری خواهیم رسید. آیت الله حبیب […]

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: پیامبر هر چه بیشترص) اگر در خانه شما، در روابط اجتماعی شما و در رابطه با زن و فرزندتان حضور داشته باشد و حرف هایش عملی شود و به توصیه های اخلاقی او عمل کنیم، قطعا به سعادت بیشتری خواهیم رسید.

آیت الله حبیب الله شعبانیمتقی در مراسم جشن بزرگ پیوند آسمانی پیامبر اکرم (ص) و حضرت خدیجه(س)س) مراسم مجاهدت بانوی اسلام به همت اداره کل تبلیغات اسلامی با تبریک ایام ربانی در مجتمع بوعلی سینا برگزار شد. اولین گفت: پیامبری که امروز با حضرت خدیجه ملاقات کردس) متاهل، پیامبری است که دلیل خلقت است.

او گفت که پیامبر (ص)ص) فلسفه یعنی خلقت و با تمام عظمت معنوی که در دنیا دارد و حرکت انبیا برای رسیدن به این پیامبر.ص) است، فرمود: پیامبر (ص) بهترین همسر برای خدیجهس) بودند

نماینده فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه پیامبر(ص)ص) من به آقایان می گفتم شبیه ترین و قوی ترین شما از نظر ایمان به من پیامبر است.ص) او در خانه برای همسر و خانواده خود بهترین است، فرمود: پیامبر اکرم (ص)ص) او در رأس بسیاری از فرقه ها، اخلاق نیکو را با همسرش پرورش داده است.

با اشاره به سخنان پیامبر(ص)ص) وی با توجه به اینکه مقدس ترین بنیان ساخته شده در جهان خانواده است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص)ص) او به معنای واقعی کلمه تلاش کرد و به خانواده اش اهمیت داد.

آیت الله شعبانی متقی با تأکید بر اینکه باید به سیره پیامبر(ص) عمل کنیم.ص) ما بیشتر به زندگی خود توجه می کنیم، فرمود: پیامبر هر چه بیشترص) اگر در خانه شما، در روابط اجتماعی شما و در رابطه با زن و فرزندتان حضور داشته باشد و حرف هایش عملی شود و به توصیه های اخلاقی او عمل کنیم، قطعا به سعادت بیشتری خواهیم رسید.

وی خاطرنشان کرد که هر چقدر هم که پیامبر(ص)ص) و توصیه های اخلاقی و ارزشی آن، باید از طلاق فاصله بگیریم شوم ترین حلال در جامعه، از طلاق عاطفی و آسیب های اجتماعی صحبت کنیم، گفت: همه مشکلات از جایی نشأت می گیرد که نصایح پیامبر و اهل بیت را در زندگی ضعیف کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه پس از سالها حضرت خدیجه (س)س) زمانی که پیامبر (ص) از دنیا رفتص) فداکاری می کرد و می گفت اول قسمت دوستان خدیجه را بده.ص) حضرت خدیجه حمایت نکردس) بدون تردید حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد که حضرت خدیجه (س)س) او با بخشش تمام دارایی خود همسر ایده آل پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بود، زیرا هرگز خود را در برابر پیامبر ندید، گفت: اگر امروز مسلمانیم و اگر کلمه ای از اسلام در دنیا هست، مدیونیم. مقاومت حضرت خدیجه.س) است

شعبانی متقی با تاکید بر اینکه اسلام و مسلمین و حقیقتی که امروز پابرجاست مدیون حضرت خدیجه است.س) فرمود: حضرت خدیجه (س)س) او ثروتمندترین زن قریش بود که دارای صفات عالی بود و در شعب ابی طالب به دلیل سختی هایی که متحمل شد از دنیا رفت و تمام دارایی خود را زیر پای پیامبر گذاشت.ص) او برای بقای اسلام هزینه کرد.

او گفت یکی از اعمال پیامبر(ص)ص) برای تسهیل ازدواج بود، تصریح کرد: امروزه سنت های غلط، مهریه های سنگین و چشم و هم چشمی در ازدواج به زندگی جوانان آسیب وارد می کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه باید به سنت اسلام که ازدواج آسان است برگردیم، خاطرنشان کرد: سن ازدواج در استان بالا رفته است که این یک سنت غلط است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=364231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.