افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
1

پیشرفت خوب در ساخت پایانه صادرات کاشی و سرامیک یزد به روز رسانی صنعت ضروری است

  • کد خبر : 363872
پیشرفت خوب در ساخت پایانه صادرات کاشی و سرامیک یزد به روز رسانی صنعت ضروری است

به گزارش بازار، به نقل از انجمن کاشی و سرامیک یزد، مرتضی صفدری زاده با اشاره به اینکه 50 درصد کاشی و سرامیک کشور به صورت دایره ای 30 کیلومتری در محدوده شهرستان میبد و محور اردکان و اشکذر تولید می شود، اظهار کرد: در حال حاضر 50 درصد کاشی و سرامیک کشور در محدوده […]

به گزارش بازار، به نقل از انجمن کاشی و سرامیک یزد، مرتضی صفدری زاده با اشاره به اینکه 50 درصد کاشی و سرامیک کشور به صورت دایره ای 30 کیلومتری در محدوده شهرستان میبد و محور اردکان و اشکذر تولید می شود، اظهار کرد: در حال حاضر 50 درصد کاشی و سرامیک کشور در محدوده شهرستان میبد و در محور اردکان و اشکذر تولید می شود. بهره برداری از پایانه صادرات کاشی و سرامیک نقش موثری در ثبات قیمت حمل و نقل دارد.

وی ادامه داد: ساخت پایانه صادراتی برای این منطقه برای انتقال کاشی و سرامیک تولیدی به مبادی ورودی و مرزی بسیار ضروری بود و امکان کاهش یا تثبیت هزینه حمل و نقل را دارد زیرا قیمت ریلی از نرخ ثابتی برخوردار است ابتدای سال تا پایان سال.

صفدری زاده تصریح کرد: صنعت کاشی و سرامیک با دو واقعیت بیرونی و درونی مواجه است: متولیان صنعتی قدرت تغییر شرایط بیرونی از جمله این شرایط عدم تعادل انرژی، عدم تعادل منابع بانکی، سرمایه در گردش و عدم توسعه به موقع بازارها را ندارند. نفوذ دیپلماسی کشور جمله عدم حضور سوئیفت است.

وی افزود: با توجه به این شرایط لازم است شرایط درون سازمانی و درون سازمانی صنعت کاشی و سرامیک به روز شود و با توجه به شرایط موجود، ارتقای بهره وری، کاهش هزینه ها و قیمت ها، ارتقای کیفیت، مدیریت نیروی انسانی، نوسازی ماشین آلات، ارتقای سطح کیفی، مدیریت منابع انسانی، نوسازی ماشین آلات و … و غیره بیایید پرداخت کنیم

اجرای نظام احراز صلاحیت واحد در صنعت کاشی و سرامیک

رئیس انجمن کاشی و سرامیک یزد با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد نظام واحد طبقه بندی صنایع کاشی و سرامیک هستیم، گفت: با توجه به اینکه تنوع محصولات در زمینه کاشی و سرامیک زیاد است و قیمت ها نیز بسیار بالاست. متنوع و بالا، اجرای این سیستم رتبه بندی A ضروری است.

صفدری زاده تصریح کرد: به عنوان مثال می توان دال را با 60 درصد قیمت بین 100 تا 200 در بازار مشاهده کرد که ممکن است به دلیل تنوع کیفیت، عدم مدیریت صحیح مالی و حضور موثر در بازار باشد صنعت سرامیک رقبای خود را نمی بیند. و برای ارتقای سطح مدیریت و منابع انسانی، رقبای ضعیف، کل صنعت سرامیک و کاشی را به ورطه می کشانند و آن را به چالش می کشند.

وی با بیان اینکه مدل ارزیابی EFQ تعریف شده یک مدل منعطف است، اظهار داشت: این مدل قصد ندارد مدل خاصی یا برتری مصنوعی بدهد، بلکه در هر شرایطی به دنبال واحدهایی هستیم تا برای بهبود آن تلاش کنیم.

وی گفت: در صنعت کاشی و سرامیک شاهد مشروعیت و مقبولیت این طرح هستیم. از این نوع پروژه های EFQ و جوایز تعالی کمتر از 25 درصد در دنیا مورد استقبال قرار می گیرد، اما این پروژه در ایران با استقبال بیشتری روبرو شده است. از 50 درصد صنعتگران

صفدری زاده تصریح کرد: به دلیل حضور شرکت های بزرگ شاهد این استقبال هستیم چرا که با استقبال خوبی از سوی صنایعی مانند کاشی و سرامیک تبریز، سینا، الوند و مرجان مواجه شده است و توجه زیادی به آن دارند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح بزرگ نیاز به همکاری و مشارکت اقشار مختلف است، گفت: اتاق بازرگانی، سمت یزد و شهرک های صنعتی حمایت خوبی داشتند، برآورد می شود منابع برای برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی تامین شود. برای سال اول 10 میلیارد تومان خواهد بود.

نصب نمایشگاه کاشی و سرامیک در آبان ماه

رئیس انجمن کاشی و سرامیک ایران با اشاره به ایجاد نمایشگاه کاشی و سرامیک در آبان ماه ادامه داد: در نمایشگاه آینده رویکرد توسعه بازار از طریق سازمان توسعه تجارت و … دنبال خواهد شد. برای توسعه بازار ساخته شده است.

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی خوب حاشیه فروش مطمئنی دارند، سایر واحدهای متوسط ​​در انتهای جدول تولید را باید متعهد به تعالی و رشد دانست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=363872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.