افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

سهم ایران از صادرات شیر ​​و لبنیات 17 درصدی در قاره آسیا

  • کد خبر : 363668
سهم ایران از صادرات شیر ​​و لبنیات 17 درصدی در قاره آسیا

به گزارش بازار، حسن خمیس آبادی رئیس پژوهشکده علوم دامی کشور با بیان اینکه واردات محصولات دامی طی 10 سال گذشته به دلیل تحقیقات انجام شده در زمینه فناوری های فرآوری 25 میلیون دلار کاهش یافته است، گفت: در همین مدت طی این مدت. ارزش افزایش تولید و پیشگیری از تلفات نیز 420 میلیارد تن […]

به گزارش بازار، حسن خمیس آبادی رئیس پژوهشکده علوم دامی کشور با بیان اینکه واردات محصولات دامی طی 10 سال گذشته به دلیل تحقیقات انجام شده در زمینه فناوری های فرآوری 25 میلیون دلار کاهش یافته است، گفت: در همین مدت طی این مدت. ارزش افزایش تولید و پیشگیری از تلفات نیز 420 میلیارد تن برآورد شده است و در این زمینه اثربخشی محققان علوم دامی غیرقابل انکار است.

وی افزایش تولید محصولات نهایی و میانی را 2 هزار تن عنوان کرد و افزود: دامپزشکان توانسته اند طی 10 سال مصرف مواد اولیه را به 218 هزار تن برسانند و به همین نسبت برای در حداقل 750 نفر این کار را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف موسسه ملی تحقیقات جانورشناسی کمک به ارتقای کیفیت فرآورده های دامی است، تصریح کرد: با توسعه تولید فرآورده های دامی با ارزش افزوده مانند شیرهای تخصصی، گوشت های ارگانیک و لبنیات خاص. ، امکان افزایش درآمد کشاورزان وجود دارد.

خامس آبادی گفت: لبنیات یکی از مهم ترین کالاهای صادراتی بخش کشاورزی است که سهم مهمی در ارزآوری کشور دارد، بنابراین بر اساس آخرین آمار فائو، ایران در سال گذشته بزرگترین صادرکننده لبنیات در آسیا بوده است. .

رئیس پژوهشکده دام کشور افزود: کل صادرات شیر ​​و فرآورده های لبنی از کشورهای قاره آسیا در سال گذشته 9 میلیون تن بوده و ایران 17 درصد از این صادرات را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=363668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.