افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

سرمایه گذاری معدن ایمیدرو در 108 شهر کمتر خوش شانس

  • کد خبر : 363601
سرمایه گذاری معدن ایمیدرو در 108 شهر کمتر خوش شانس

به گزارش بازار، از ایمیدرو، «محمد آقاجانلو» در نشستی با حضور رئیس خانه معدن، چالش های ناشی از توسعه این بخش از اقتصاد کشور را برشمرد و خواستار حضور پررنگ تشکل ها در این بخش شد. خصوصی در معادن وی تصریح کرد: دولت به تنهایی قادر به رفع همه موانع پیش روی ما نیست، اما […]

به گزارش بازار، از ایمیدرو، «محمد آقاجانلو» در نشستی با حضور رئیس خانه معدن، چالش های ناشی از توسعه این بخش از اقتصاد کشور را برشمرد و خواستار حضور پررنگ تشکل ها در این بخش شد. خصوصی در معادن

وی تصریح کرد: دولت به تنهایی قادر به رفع همه موانع پیش روی ما نیست، اما با حضور روزافزون بخش خصوصی از جمله خانه معدن، اهداف محقق و دغدغه های رهبر معظم انقلاب برای توسعه “مشکل معدن نیز حل خواهد شد.”

ناظر ایمیدرو حیاتی ترین حوزه معدن را اکتشاف دانست و افزود: بررسی ها نشان داده است که در حال حاضر با توجه به محدودیت های قانونی زمین (اعم از منابع طبیعی و سایر عرصه ها) تنها در هفت درصد از مساحت کشور می توانیم فعالیت اکتشافی انجام دهیم. سطح

آقاجانلو مساحت مناطق اکتشافی در اختیار ایمیدرو را 34 هزار کیلومتر مربع اعلام کرد و گفت: پس از شناسایی، این مناطق پس از شناسایی به بخش خصوصی و همچنین ژئوفیزیک هوایی که دارای سرمایه گذاری با ریسک بالا – ایمیدرو با هماهنگی نهادهای نظارتی این وظیفه را به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عهده گرفته و از شرکت های خصوصی برای ادامه فعالیت و سرمایه گذاری با معرفی مناطق اکتشافی دعوت به عمل آورده است.

وی در عین حال تصریح کرد: همکاری خانه معدن با ایمیدرو می تواند زمینه مساعدی را برای تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کند تا فعالیت ها (از جمله معدن و فرآوری مواد معدنی) ادامه یابد.

رئیس ایمیدرو ادامه داد: معادن بزرگ فعال فعلی حاصل سال ها تلاش در گذشته است و امروز باید بتوانیم در جهت تامین ذخایر قابل توجهی برای آینده فعالیت های معدنی کشور گام برداریم. اما اخیراً شاهد نتایجی از فعالیت های اکتشافی در معرفی معادنی مانند معدن طلای «هیرد و شادان» بوده ایم.

وی به ادامه برنامه فراخوان مناطق امیدوارکننده برای سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: این مناطق اکتشافی کم ریسک از نظر سرمایه گذاری در حال فراخوانی است اما باید با همکاری خانه معدن اطلاعات بیشتری در این زمینه برای تشویق سرمایه گذاران صورت گیرد میدانی باید انجام شود

آقاجانلو تامین ماشین آلات مدرن و کم استهلاک و همچنین سوخت را از دیگر عوامل اصلی فعالیت معدنی عنوان کرد و گفت: ارائه تسهیلات کم بهره، برون سپاری خدمات حفاری، برگزاری مناقصات بین المللی و همچنین تسهیل واردات ماشین آلات. بومی‌سازی و معرفی دانش ساخت، احراز صلاحیت شرکت‌های آزمایشگاهی توسط مؤسسه خصوصی و … راهکارهایی هستند که می‌توانند بخش اکتشاف معدنی را فعال‌تر کنند.

ناظر ایمیدرو نقش خانه معدن در این زمینه را حیاتی عنوان کرد و گفت: با استفاده از تجربیات گذشته و نتایج ارزشمند به دست آمده در برخی از فعالیت ها و پروژه ها، زمینه مساعدی برای توسعه معدن فراهم می شود.

حمایت وزارت امنیت و ایمیدور برای تقویت حضور سکتور خصوصی در معادن

در ادامه رئیس خانه معدن نیز از ادامه حمایت این سازمان برای ایجاد چشم‌انداز مثبت برای بخش معدن خبر داد و گفت: بخش خصوصی به توسعه معدن در مناطقی که دولت محدودیت‌هایی دارد کمک می‌کند.

«محمدرضا بهرامان» توسعه فعالیت‌های آموزشی، ارائه خدمات کم بهره، حضور صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی، توسعه روابط بین‌الملل و مشارکت در رویدادهای جهانی برای تحقق اهداف بخش معدن را موثر دانست.

وی افزود: شورای عالی معدن به لطف پتانسیل قانونی خود و حضور افراد و نهادهای تاثیرگذار، توانایی رفع بسیاری از موانع را دارد.

رئیس خانه معدن تاکید کرد: حمایت وزارت حراست و ایمیدرو برای تقویت حضور بخش خصوصی در معادن به نفع اقتصاد کشور از نظر درآمدزایی، ارزی، بومی سازی و رشد اشتغال است.

بهرامان واگذاری معدن سرب و روی «مهدی آباد» را نمونه موفق حضور بخش خصوصی در توسعه دانست و اظهار داشت: علاوه بر آن پروژه بزرگ، معدن «نخلک» نیز که تا سال ها پیش به آن معروف بود. یک معدن غیر فعال امروزه با سرمایه گذاری های بخش خصوصی، اشتغال و رشد تولید همزمان اتفاق افتاده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=363601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.