افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

ستار هاشمی: کشورهای آسیای میانه آماده همکاری و تعامل با ما هستند

  • کد خبر : 363577
ستار هاشمی: کشورهای آسیای میانه آماده همکاری و تعامل با ما هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و بر اساس گزارش زومیت، افزایش تلاش برای توسعه کسب و کارهای دیجیتال در کشور، استفاده از مدیریت هوشمند انرژی و فناوری اطلاعات، طراحی نقشه راه عملیاتی برای گسترش فعالیت های بین المللی و اعتقاد به بخش خصوصی مهم ترین محورها بود. . که ستار هاشمی وزیر ارتباطات در نشست کارکنان […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و بر اساس گزارش زومیت، افزایش تلاش برای توسعه کسب و کارهای دیجیتال در کشور، استفاده از مدیریت هوشمند انرژی و فناوری اطلاعات، طراحی نقشه راه عملیاتی برای گسترش فعالیت های بین المللی و اعتقاد به بخش خصوصی مهم ترین محورها بود. . که ستار هاشمی وزیر ارتباطات در نشست کارکنان و مدیران هیات علمی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی انفورماتیک کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان نصر کشور و استان ها از اتفاقات خوب در دهه اخیر خبر داد. در حوزه دیجیتال فضای کسب و کار کشور اتفاق افتاده است، اما به گفته وی، در این زمینه با نقطه بهینه فاصله داریم و به همین دلیل باید «سرعت تلاش» را افزایش داد.

ستار هاشمی در جمع اعضای شورای نصر کشور که از مدیران بخش خصوصی و شرکت های خصوصی هستند، با بیان اینکه معتقد به حضور بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستم، افزود: بخش خصوصی متکی بود. در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور». و امروز شاهد مشارکت 6 یا 7 شرکت دانش بنیان در فعالیت های سازمان ثبت هستیم.

همچنین آمادگی خود را برای همکاری برای رفع عدم تعادل انرژی و افزایش بهره وری در صنایع، معادن، نفت و بهداشت برای دستیابی به این هدف از طریق «مدیریت هوشمند انرژی و فناوری اطلاعات» اعلام کرد.

هاشمی در ادامه فرصت ها و قابلیت های گسترش فعالیت ها و همکاری ها در فضای بین المللی به ویژه در بازار کشورهای آسیای میانه را برجسته کرد و خواستار طراحی «نقشه راه عملیاتی» برای حضور فعال و حداکثری در این کشورها شد.

وزیر ارتباطات که اخیراً برای شرکت در اجلاس وزیران SCAP به قزاقستان سفر کرده است، کشورهای آسیای مرکزی را مایل به همکاری و تعامل دید. به گفته وی، این کشورها علاقه مند به همکاری با ایران در زمینه های زیرساختی، استارت آپی، توسعه سیستم، خدمات و اقتصاد فضایی هستند.

علیرغم چنین تمایلی در کشورهای آسیای میانه، هاشمی بر لزوم افزایش بهره وری و درآمد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد و بر این باور است که باید از ظرفیت کشورهای منطقه بهره برد و بازارهای جدیدی را ایجاد کرد. عملکردهای متعدد در این زمینه

به گفته وی، علاوه بر تمرکز بر حداکثر کردن ظرفیت کشورهای نوظهور اقتصادی و قدرت‌هایی مانند بریکس، تعامل با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و «اسکوپ» به عنوان یکی از پنج کشور متحد کمیسیون های منطقه ای کشورها افزایش خواهد یافت.

آمادگی کشور نصر برای پیشبرد اهداف برنامه هفتم توسعه

علی حکیم جوادی، رئیس سازمان نظام صنفی فناوری اطلاعات کشور نیز در این جلسه از آمادگی خود برای همکاری گسترده با وزارت ارتباطات برای پیشبرد اهداف برنامه هفتم خبر داد و گفت: سازمان نظام صنفی به عنوان بزرگترین تشکل صنفی در حوزه فناوری اطلاعات کشور با بیش از 20 هزار عضو و پشتیبانی قانونی در این زمینه نقش موثری ایفا می کند و این سازمان با استفاده از کمیسیون های تخصصی خود به تمامی ابعاد فناوری اطلاعات و ارتباطات می پردازد و آمادگی دارد تا چندین برابر توانمندی های همکاری را افزایش دهد. حمایت وزارت ارتباطات

رئیس جمهور نصر همچنین بر اهمیت هم افزایی وزارت ارتباطات و سازمان اصناف در تحقق سهم اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و توضیح داد:

همانطور که می دانید در ماده 107 قانون برنامه هفتم توسعه، نمایندگان مجلس سازمان صنفی رایانه ای کشور را مسئول ارائه برنامه پیشنهادی تحول و ارتقای بهره وری با استفاده از فناوری اطلاعات و هوشمندسازی به دستگاه های اجرایی کشور تعیین کردند. به نظر می رسد که تشکل صنفی حاضر است با حمایت بیشتر وزارت ارتباطات نقش مهم تری در فرآیند تصمیم گیری و سیاست های کلان ایفا کند.

وی در ادامه این نشست به مشکلات و مسائلی که در حوزه فناوری اطلاعات با چالش هایی روبه رو بوده است اشاره کرد و در این راستا دغدغه هایی از جمله تامین مواد اولیه، صادرات، جذب و نگهداری نیروی انسانی و چالش های موجود در این حوزه را برشمرد. حوزه آموزش

موضوع ضوابط ابلاغی مرکز مدیریت راهبردی افتا از مهمترین موضوعات مطرح شده توسط حکیم جوادی بود. وی در این خصوص گفت: ما به عنوان بخش خصوصی خواستار تعامل بیشتر و حضور فعالتر در فرآیندهای تصمیم گیری از طریق کمیسیون های تخصصی این سازمان هستیم تا بتوانیم به رفع این مشکلات کمک کنیم.

2272227

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=363577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.