افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

اخراج اتباع ایرانی: آیا این خبر صحت دارد؟

  • کد خبر : 363368

پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، تعداد زیادی از اعضای طالبان به کشورهای همسایه از جمله افغانستان گریختند. ایران پناهنده شدن، افرادی که وطن خود را ترک کردند تا وضعیت بهتری برای زندگی خود ایجاد کنند، اما در یکی دو سال اخیر حضور پررنگ آنها در کشور باعث اختلاف شده است. افراد غیرمجاز […]

پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، تعداد زیادی از اعضای طالبان به کشورهای همسایه از جمله افغانستان گریختند. ایران پناهنده شدن، افرادی که وطن خود را ترک کردند تا وضعیت بهتری برای زندگی خود ایجاد کنند، اما در یکی دو سال اخیر حضور پررنگ آنها در کشور باعث اختلاف شده است. افراد غیرمجاز باید هر چه سریعتر شناسایی شوند. آنها به کشور خود بازگشتند، البته گروه هایی هستند که ایده دیگری را مطرح می کنند، آنها در مورد اخراج همه اتباع چه قانونی و چه غیرقانونی صحبت می کنند.

این در حالی است که کارشناسان معتقدند شرایط حضور این اتباع در کشورمان به گونه ای است که اصلا نمی توانیم آنها را شناسایی کنیم، چه رسد به اینکه دولت بخواهد آنها را به کشورشان بازگرداند. سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران نیز در حضور در کافه خبرآنلاین به همین نکته اشاره کرد و گفت: همه می‌دانند که ما نمی‌توانیم مهاجران و پناهندگان غیرقانونی عراقی و افغانستانی را از ایران اخراج کنیم، آنها در حال کار هستند. دورترین نقاط کشور “ما نمی دانیم آنها کجا هستند، زیرا ما مدارک شناسایی برای این گروه ها نداریم.”

ایوا ادامه می دهد: اما وقتی وارد کشور دیگری می شوی، چون مجوز داری، کاملاً کنترلت می کنند که ظرفیت آن فرد چقدر است، از کجا آمده، چرا آمده است، همه این چیزها را می دانند، یعنی به روز کرده اند. اطلاعات در مورد مردم در حالی که ما از مهاجرانی که وارد کشورمان شده اند چیزی نداریم».

موسوی چلک به خبرآنلاین می گوید: ما سابقه زیادی در میزبانی از این جمعیت در ایران داریم، این افراد به ایران می آمدند، زندگی می کردند و ازدواج می کردند، اگرچه ممکن است ازدواجشان به صورت قانونی ثبت نشده باشد، اما شرعی بود، با هم خوب بودیم. ”

وی ادامه می دهد: پذیرش افغان ها در ایران کمی احساسی بود (بعد از اینکه طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفتند)، به خودمان گفتیم میزبان آنها هستیم، مرزها باز شد و بعد نتوانستیم آن را کنترل کنیم، این ایران نبود. آنها می خواستند این مقدار از جمعیت افغانستان به یک کشور بیایند، دستشان نیست، همین الان از دستشان خارج است، فرمانده فرجه در مورد پیاده روی اربعین گفت اتباع غیرمجاز نباید به کشور بروند، این یعنی که ما همه اتباع غیرمجاز را در کشور پذیرفته ایم، همچنین فکر نمی کنم سازوکاری برای واردات کارگر ارزان وجود داشته باشد، به نظر من اصلاً سیاستی وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=363368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.