افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

میوه های پاییزی برای تقویت بدن.

  • کد خبر : 363085
میوه های پاییزی برای تقویت بدن.

آفتاب نیوز: در روزهای آینده و با نزدیک شدن به ماه اول مهر که هوا سردتر می شود، توجه به غذاهای مفید و سالم در فصل پاییز اهمیت بیشتری پیدا می کند. برنامه ریزی تغذیه برای فصل پاییز با سایر فصول متفاوت است زیرا پاییز اغلب با آلرژی فصلی و سرماخوردگی فصلی همراه است. در […]

آفتاب نیوز:

در روزهای آینده و با نزدیک شدن به ماه اول مهر که هوا سردتر می شود، توجه به غذاهای مفید و سالم در فصل پاییز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

برنامه ریزی تغذیه برای فصل پاییز با سایر فصول متفاوت است زیرا پاییز اغلب با آلرژی فصلی و سرماخوردگی فصلی همراه است.

در عین حال انتخاب غذاها بر اساس فصل، راهی برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری هاست. علاوه بر این، این انتخاب مزایایی نیز برای محیط زیست به همراه دارد، از جمله کاهش سطح انتشار کربن.

متخصصان تغذیه تاکید می کنند که در این فصل سیب و انار میوه های بسیار مفیدی برای حفظ سلامتی هستند.

سیب سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین K، پتاسیم و ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. علاوه بر این، مقدار زیادی فیبر غذایی (پکتین) از پوست و پالپ این میوه دریافت می کنید. این نوع فیبر محلول به بهبود کنترل قند خون، هضم و کنترل کلسترول کمک می کند.

انار نیز یکی از این خوراکی های مفید است. دانه های این میوه شیرین ترش، آنتی اکسیدان ها و طعم باورنکردنی را به غذاها و نوشیدنی های پاییزی مورد علاقه شما اضافه می کند. به طور متوسط، آب انار ظرفیت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به آب انگور یا چای سبز دارد.

از دیگر خوراکی های مفید برای این فصل، بادمجان است. بادمجان نیز یک غذای کم کالری است. این غذا منبع خوبی از فیبر و سرشار از بتاکاروتن، ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه پتاسیم و ویتامین B6، ویتامین C و منگنز است. البته از آنجایی که بادمجان در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت غذایی می شود، باید قبل از مصرف از عدم حساسیت به این ماده غذایی اطمینان حاصل کنید.

به گزارش دویچه وله، سیب زمینی یکی از خوراکی های مفید در این فصل است. این سبزی سرشار از مواد مغذی است و کالری بسیار کمی دارد. سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گوگردی از جمله کامفرول و آلیسین است که از بیماری قلبی و انواع خاصی از سرطان محافظت می کند.

کدو تنبل همچنین حاوی بتاکاروتن، پتاسیم، ویتامین C و منگنز است. بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A است که برای سلامت چشم مهم است. بتاکاروتن پروتئین بسیار مهمی برای بدن انسان است که کمبود آن باعث بروز انواع سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ و ریه می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=363085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.