افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

اعمال مالیات هاربرگر بر روی شبکه های لایه 2 توسط ویتالیک بوترین

  • کد خبر : 363009
اعمال مالیات هاربرگر بر روی شبکه های لایه 2 توسط ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین معتقد است که اتریوم می تواند اجرای مالیات هاربرگر را برای بلاک چین های لایه 2 در نظر بگیرد. با این حال، او به چالش هایی که این امر می تواند برای این لایه ها ایجاد کند، اشاره کرد و از این رو، او جایگزین دیگری را پیشنهاد کرد که می تواند برای […]

ویتالیک بوترین معتقد است که اتریوم می تواند اجرای مالیات هاربرگر را برای بلاک چین های لایه 2 در نظر بگیرد. با این حال، او به چالش هایی که این امر می تواند برای این لایه ها ایجاد کند، اشاره کرد و از این رو، او جایگزین دیگری را پیشنهاد کرد که می تواند برای این شبکه ها بهتر عمل کند.

به گفته Blockchain Homeland، اظهارات بوترین پس از تماس‌هایی برای پیاده‌سازی هزینه‌های تضمینی لایه ۲ در شبکه لایه ۱ برای کمک به ایجاد تعادل اقتصادی بین این دو لایه منتشر شد. این هزینه ها به عنوان پرداختی به لایه 1 برای افزایش امنیت و جذابیت شبکه ای که از اتریوم دریافت می کنند در نظر گرفته می شود.

مالیات هاربرگر برای لایه 2 چیست؟

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، در بیانیه ای در پلتفرم X به مالیات هاربرگر اشاره کرد و آن را به عنوان مکانیزمی معرفی کرد که می تواند در پیگیری درخواست ها برای پیاده سازی هزینه های لایه 2 در شبکه لایه 1 موثر باشد. وی خاطرنشان کرد: این نوع مالیات به دلیل توانایی بالای جذب ارزش متناسب با فعالیت اقتصادی و نیاز کم به نظارت می تواند موثر باشد.

حساب بوترین با نام vitalik.eth او در پستی در پلتفرم X نوشت:

من این را جدی می گیرم. از سال آینده، من قصد دارم فقط پروژه های سطح 2 را که در فاز 1+ هستند به صورت عمومی فهرست کنم، شاید با مهلت کوتاهی برای پروژه های جدید که واقعاً جالب هستند.

این پست همچنین الزامات حاکمیتی برای فاز 1 را توضیح می‌دهد و بیان می‌کند که تصمیم‌گیری‌های عمده، مانند لغو سیستم‌های اثبات، نیازمند موافقت 75 درصدی شورای حاکم است. همچنین حداقل 26 درصد اعضای شورا باید مستقل از تیم اصلی توسعه باشند. اقدامی که برای افزایش تمرکززدایی و کاهش احتمال شکست دولت طراحی شده است.

Vitalik Buterin مالیات هاربرگر را برای بلاک چین های لایه 2 در نظر می گیرد

با این حال، بوترین اضافه کرد که مالیات هاربرگر همچنین می تواند برای بلاک چین های لایه 2 چالش برانگیز باشد و بر خلاف اهداف آنها برای ایجاد ثبات برای کاربران و برنامه های آنها عمل کند. مالیات هاربرگر سیستمی است که در آن پروژه های رمزنگاری لایه 2 به طور مداوم بر اساس ارزش آنها مالیات می گیرند. بوترین خاطرنشان کرد که چنین طرحی می تواند اکوسیستم این شبکه ها را متحول کند، به خصوص اگر آنها سعی کنند ارزش آنها را برای اجتناب از پرداخت مالیات کم بیان کنند.

بوترین همچنین مکانیزم درون پروتکلی را پیشنهاد کرد تا اطمینان حاصل شود که بلاک چین های لایه 2 مقدار صحیح مالیات را پرداخت می کنند. با این حال وی اظهار داشت که هیچ راه مطمئن و قطعی برای اندازه گیری هزینه های عملیاتی شبکه های لایه 2 وجود ندارد.

بوترین در ادامه توضیح داد که این چالش معادل تلاش دولت برای اعمال مالیات بر فروش تنها با دسترسی به RAM (RAM) سیستم‌های پرداخت دیجیتال است. وی خاطرنشان کرد: در چنین مواقعی مردم به هر حال راهی برای فرار از پرداخت مالیات پیدا می کنند.

یک راه حل جایگزین برای مالیات شبکه های لایه 2

Vitalik Buterin معتقد است که می توان جایگزین نرم تری برای مالیات لایه 2 در نظر گرفت. او ایده ایجاد یک “لایه تجمع اثبات برای لایه 2 با بیشترین بی طرفی ممکن” را مطرح کرد که وظیفه آن پذیرش شبکه های لایه 2 است که شبکه های لایه 1 را پرداخت می کنند. وی خاطرنشان کرد که شبکه های لایه 2 می توانند از پیوستن به این لایه تجمعی خودداری کنند و فقط 500,000 ge به ازای هر اثبات بپردازند، که در حال حاضر پرداخت می کنند.

ویتالیک بوترین اعتراف کرد که مطمئن نیست این طرح ایده خوبی است، اما معتقد است که اگر اتریوم بخواهد مکانیزم کارمزدی برای بلاک چین های لایه 2 ایجاد کند، این گام درستی در این مسیر است. وی افزود: این لایه تجمیعی نیز به صورت غیر متمرکز و بدون نیاز به مجوز ساخته می شود.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت اتریوم در محدوده 2416 دلار قرار دارد و در 24 ساعت گذشته بیش از 2.3 درصد رشد داشته است. حجم معاملات اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته بیش از 25 درصد افزایش یافته است.

CoinGapeCryptoPotato

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-14 16:30:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=363009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.