افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

تاریخچه روایت هالیوودی صهیونیست ها از حمله به سوریه چیست؟ در مورد ایران چه گفته شد؟

  • کد خبر : 362983
تاریخچه روایت هالیوودی صهیونیست ها از حمله به سوریه چیست؟ در مورد ایران چه گفته شد؟

به گزارش مانیبان، روز پنجشنبه رسانه های عبری به نقل از نیروهای مخالف سوری اعلام کردند که در روز 8 سپتامبر در جریان حمله بی سابقه ارتش رژیم صهیونیستی به دمشق، حمص و حماه; صهیونیست ها موفق شدند به سایت تسلیحاتی در مصیاف نفوذ کرده و پس از سرقت اسناد و تجهیزات، این سایت را […]


به گزارش مانیبان، روز پنجشنبه رسانه های عبری به نقل از نیروهای مخالف سوری اعلام کردند که در روز 8 سپتامبر در جریان حمله بی سابقه ارتش رژیم صهیونیستی به دمشق، حمص و حماه; صهیونیست ها موفق شدند به سایت تسلیحاتی در مصیاف نفوذ کرده و پس از سرقت اسناد و تجهیزات، این سایت را منهدم کنند.

روز یکشنبه رسانه های محلی اعلام کردند که این حمله علیه یک مرکز تحقیقات علمی وابسته به وزارت دفاع سوریه انجام شده است اما اکنون مخالفان سوری به همراه رسانه های صهیونیستی ماجرای جدید و غیرعادی را روایت می کنند.

این خبرگزاری ها معتقدند پس از حملات اسرائیل به یک مرکز ارتباطی، سامانه های دفاعی سوریه نتوانستند اقدامات موثری برای جلوگیری از این تجاوز آشکار انجام دهند. به گزارش اکسیوس، این حمله توسط نیروهای ویژه «شلداق» نیروی هوایی اسرائیل انجام شد و تل آویو قبل از حمله، این اقدام غیرقانونی را به کاخ سفید اطلاع داد و از سوی آمریکایی ها «چراغ سبز» دریافت کرد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که با توجه به تحرکات نظامی فزاینده رژیم صهیونیستی در «جبهه شمال»، اقدامات اخیر اسرائیل در سوریه با هدف برهم زدن یا تأثیرگذاری بر زنجیره انتقال تسلیحات به لبنان است.

در ادامه این یادداشت، تلاش خواهیم کرد تا عملیات اخیر رژیم صهیونیستی در داخل سوریه را بررسی کرده و ادعای این رژیم در مورد این عملیات ها را راستی آزمایی کنیم.

پیش از این حمله، ارتش رژیم صهیونیستی ضربات جدی به سامانه های دفاعی استان حماه وارد کرده بود. به گفته این منابع، حملات اسرائیل تجهیزات مدرن و پیشرفته از جمله رادارهای چینی “JYL-1” و “OSS” و همچنین رادار “P-18” را منهدم می کرد.

حمله اخیر که رادار JYL-1 را در منطقه جبل الاربعین در حومه حماه هدف قرار داد، منجر به از دست دادن قابلیت های کشف در فاصله 350 کیلومتری شد که بخش زیادی از سوریه را تحت پوشش قرار داد. علاوه بر این، یک رادار «پی-18» در ایستگاه راداری «جبل الاربعین» منهدم شد که توانایی کشف نفوذهای هوایی را به شدت تحت تأثیر قرار داد.

شبکه تلویزیونی مخالفان سوریه مستقر در ترکیه در گزارشی مدعی شد که اسرائیل در یک عملیات ترکیبی موفق به شناسایی و نابودی یک سایت نظامی در زمینه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین با موشک های بالستیک شده است.

روزنامه عبری «یدیوت آحارونوت» به نقل از این منبع در گزارشی نوشت نیروی هوایی اسرائیل در عملیاتی ویژه به تاسیسات تولید موشک ایران در مصیاف سوریه نفوذ کرد. به گفته این منبع، این مرکز وابسته به سپاه اساسا بخشی از زنجیره تامین تسلیحات مقاومت لبنان و سوریه بوده است.

بر اساس این ادعا، حمله با یک حمله هوایی آغاز شد و پس از انهدام نیروگاه و خودروهای امنیتی سوریه، نیروهای اسرائیلی عملیات هلی برن را برای فرود در محل آغاز کردند. همچنین برای جلوگیری از رسیدن نیروهای سوری به محل عملیات، جاده منتهی به این تاسیسات زیرزمینی مورد حمله هوایی و پهپادی قرار گرفته است.

البته برخی منابع معتقدند که چنین روایتی کذب است و نیرویی که این اقدام را انجام داده، مزدوران سوری وابسته به تل آویو بوده اند که برای فرار از صحنه توسط بالگردهای اسرائیلی حمایت شده اند. در این عملیات عناصر وابسته به رژیم صهیونیستی ظاهرا اسناد و تجهیزات مهمی را با خود برده و سپس با مواد منفجره این مکان را منهدم کردند.

در جریان این حمله 16 نفر شهید شدند. جنجالی ترین قسمت این گزارش ادعای رسانه های عبری مبنی بر ربوده شدن احتمالی 2 یا 4 نیروی ایرانی است که به زودی حتی منابع عبری آن را تکذیب کردند.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، منطقه مصیاف در حدود 200 کیلومتری (124 مایلی) شمال سرزمین های اشغالی و در عین حال 30 کیلومتری (18 مایلی) ساحل غربی قرار دارد. مرکزی که صهیونیست ها مدعی حمله به آن هستند، در 6 کیلومتری مصیاف و غرب حماه واقع شده و ظاهراً نقش کلیدی در زنجیره تسلیحات مقاومت داشته است.

در جریان این حمله، علاوه بر تأسیسات مذکور، مرکز تحقیقات در «زاویه» و اماکن نزدیک «وادی العائون» نیز مورد حمله قرار گرفت. این منطقه به دلیل داشتن مناطق مستحکم کوهستانی و پوشش جنگلی، مکانی مناسب برای احداث تأسیسات زیرزمینی برای تولید انواع موشک یا سلاح های نظامی به شمار می رود.

صهیونیست ها مدعی هستند در این مرکز متخصصان ایرانی موشک های زمین به زمین تولید کرده اند! کارکرد ویژه این تاسیسات این است که مقاومت می تواند موشک های نقطه ای را با کمترین خطر بسازد و به لبنان منتقل کند. ظاهرا این منطقه پنج سال است که توسط واحدهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی شناسایی شده است.

تنها چند ساعت پس از انتشار این گزارش، منابع امنیتی به خبرگزاری مهر اعلام کردند که هیچ مشاور یا مهندس ایرانی در این مکان حضور ندارد. بر این اساس، ربوده شدن دو یا چهار نیروی ایرانی در این منطقه کذب محض است و این «خبر جعلی» با هدف انجام «عملیات روانی» علیه واحد مستشاری ایران در سوریه و ارسال سیگنال به تهران منتشر شده است.

صفحه عربی منتسب به سفارت ایران در سوریه نیز در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» ادعاهای مطرح شده در رسانه های اسرائیلی را رد کرد و نوشت که در جریان بمباران مرکز مصیاف در سوریه به مستشاران ایرانی آسیبی نرسیده است و این ادعا توسط … رژیم صهیونیستی دروغ است

حساب امنیتی نظامی “OSINTdefender” به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی در شبکه اجتماعی “X” نوشت که ادعاهای مطرح شده در مورد ربودن یا (شهادت) مستشاران ایرانی در عملیات اخیر نیروهای ویژه اسرائیل در نزدیکی شهر مصیاف در غرب سوریه است. دروغ است و قبل از این حمله هوایی هیچ نیروی ایرانی در منطقه دیده نشده بود.

نکته کلیدی در روند انتشار این خبر این است که صهیونیست ها با سوء استفاده از عملیات انجام شده در مصیاف برای رسیدن به اهداف خود تلاش کردند ادعای جدیدی را از مستشاران ایرانی در سوریه مطرح کنند.

تل آویو به دنبال چیست؟

افزایش فشار افکار عمومی اسرائیل و همچنین تشدید مذاکرات دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ غزه باعث شده است که بنیامین نتانیاهو مانند 11 ماه گذشته ریسک کند و سطح تنش در مرزهای لبنان و اشغالگران را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. جولان.

بر اساس اظهارات نتانیاهو، گالانت، هرزی هالووی و حتی چهره‌های برجسته مخالف مانند گانتز و لیبرمن، به نظر می‌رسد که نوعی اجماع سیاسی-نظامی برای گسترش جنگ در جنوب لبنان و فراهم کردن شرایط برای بازگشت آوارگان ایجاد شده است. .

برگزاری رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی در هفته گذشته برای تمرین ورود زمینی به خاک لبنان موید این گفته است. البته برخی از فرماندهان رده پایین رژیم مانند امیر برام می خواهند بحران «جبهه شمال» را از طریق سازوکار دیپلماتیک حل کنند یا پس از بازسازی ارتش به حزب الله حمله کنند، اما نتانیاهو با هر دو پیشنهاد مخالف است.

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده توسط شبکه چهارده اسرائیل، تقریبا 71 درصد صهیونیست ها از ایده حمله نظامی به لبنان حمایت می کنند و تنها 18 درصد مخالف این ایده هستند! در عین حال، 45 درصد از شرکت کنندگان معتقدند که نتانیاهو طرح حمله به لبنان را به دلیل فشار بایدن به تعویق انداخت.

اگر طرح گسترش میدان نبرد به لبنان جدی است، صهیونیست ها قصد دارند با گسترش جنگ به جنوب سوریه و خطوط مرزی، از انتقال کمک های نظامی – لجستیکی به حزب الله جلوگیری کنند و به نظر خود، مرتکب این اشتباه نشوند. جنگ 33 روزه

به عبارت دیگر، حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه واحدهای مستشاری، کارخانجات اسلحه سازی و انبارهای مربوط به مقاومت در سوریه در روزهای آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت. بر این اساس لازم است اعضای شبکه مقاومت در سوریه بیش از گذشته در حفاظت از توان و امکانات مقاومت هوشیار باشند. پس از تهاجم رژیم صهیونیستی به پایگاه مصیاف، دمشق از تشکیل یک کمیته عالی تحقیقاتی متشکل از فرماندهان ادارات مختلف هوایی، شناسایی و جنگ الکترونیک در سوریه برای ارزیابی روند عملیاتی و آسیب شناسی این حادثه خبر داد. دمشق از آغاز جنگ غزه و عملیات گروه های مقاومت علیه اسرائیل، نقش تعیین کننده ای ایفا کرده و زمینه ساز ایجاد جبهه ای جدید در جولان اشغالی شده است.

یکی از اهداف دستگاه تبلیغاتی ارتش اسرائیل، تولید دروغ های گسترده است. برای مقابله با چنین طرحی لازم است رسانه های جبهه مقاومت نسبت به انتشار یا بازنشر چنین اخباری حساس بوده و پس از اخذ تاییدیه خبر از منابع موثق، آن را با مخاطبان به اشتراک بگذارند.

منبع: همشهری


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=362983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.