افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

چند نفر بی اساس به صداوسیما می روند و به نام دین خرافات و شایعات تزریق می کنند؟

  • کد خبر : 362870
چند نفر بی اساس به صداوسیما می روند و به نام دین خرافات و شایعات تزریق می کنند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله عباسعلی روحانی در مراسم چهارمین سالگرد درگذشت آیت الله العظمی یوسف صانعی گفت: اطراف ما پر از خرافات، دروغ و فرهنگ دروغین است، نمی خواهد راه دور برود؛ مراقب ما باشید. چه تعداد از افراد کم درآمد یا کم درآمد را به این صدا و سیما می آورند و […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله عباسعلی روحانی در مراسم چهارمین سالگرد درگذشت آیت الله العظمی یوسف صانعی گفت: اطراف ما پر از خرافات، دروغ و فرهنگ دروغین است، نمی خواهد راه دور برود؛ مراقب ما باشید. چه تعداد از افراد کم درآمد یا کم درآمد را به این صدا و سیما می آورند و چقدر دروغ ها و خرافات و شایعات بی اساس به نام دین به ذهن و افکار و فرهنگ مردم تزریق می شود.

به روایت هم میهن، وی تاکید کرد: فقه آیت الله صانعی گوهری اما پویا و به روز است و به دنبال گره گشایی از مشکلات جامعه و مردم است. یعنی استنباط احکام الهی دریا از قرآن و روایات اهل بیت (علیهم السلام) کار سختی است. یکی از نکات مهمی که از استادش حضرت امام خمینی (ره) آموخت، تأثیر زمان و مکان در استنباط است. خوب این شاگرد امام با فلسفه تأثیر زمان و مکان در استنباط آشنا شد. بسیاری دیگر از شاگردان امام، عمق سخنان امام را درک نکردند. اما آیت الله صانعی آن را به خوبی درک کردند و به میدان رفتند. بخش دیگری از این مضمون «شجاعت بیان کردن» بود. ما فقیهانی داریم که فتوای جدیدی دارند، اما جرأت نمی کنند و می ترسند. مرحوم آیت الله صانعی جرأت داشت فتوایی را که صحیح تشخیص داده و اعلام کرده است، اعلام کند. من نمی خواهم بگویم که منحصر به آنها بود. استادش حضرت امام دیدی آخرش در مورد شطرنج مثلاً فتوا دادند و عده ای از شاگردانش سر و صدا کردند.

27218

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=362870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.