افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

بازتاب پرتاب موفقیت آمیز ماهواره “چمران 1” در رسانه های جهان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 362843
بازتاب پرتاب موفقیت آمیز ماهواره “چمران 1” در رسانه های جهان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، ماهواره تحقیقاتی «چمران 1» ساخت سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توسط ماهواره بر قائم 100 به فضا پرتاب شد و با موفقیت در مدار 550 کیلومتری زمین قرار گرفت. و اولین سیگنال های خود را ارسال کرد. ماهواره تحقیقاتی چمران 1 توسط گروه فضایی صنایع الکترونیک ایران […]

به گزارش خبرگزاری مهر، ماهواره تحقیقاتی «چمران 1» ساخت سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توسط ماهواره بر قائم 100 به فضا پرتاب شد و با موفقیت در مدار 550 کیلومتری زمین قرار گرفت. و اولین سیگنال های خود را ارسال کرد.

ماهواره تحقیقاتی چمران 1 توسط گروه فضایی صنایع الکترونیک ایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (سایران) با همکاری و مشارکت پژوهشگاه هوافضا و شرکت‌های خصوصی دانش بنیان طراحی و ساخته شد. این ماهواره حدود 60 کیلوگرم وزن دارد و ماموریت اصلی آن آزمایش سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری برای آزمایش فناوری مانور مداری در ارتفاع و فاز است.

ارزیابی زیرسیستم پیشران گاز سرد در سامانه‌های فضایی و بهره‌برداری از زیرسیستم‌های ناوبری و کنترل موقعیت یکی از موارد ارسالی ماهواره «چمران 1» است.

پرتاب موفقیت آمیز ماهواره تحقیقاتی «چمران 1» توسط رسانه های بین المللی با بازتاب های گسترده ای همراه بود.

خبرگزاری رویترز امروز رسانه ها در تشریح این رویداد مهم این تیتر را منتشر کردند: ایران دومین ماهواره را در سال جاری به مدار زمین فرستاد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ایران روز شنبه یک ماهواره تحقیقاتی را با موشک ساخت سپاه به مدار زمین پرتاب کرد. …رسانه ها اعلام کردند که ماهواره چمران-1 که توسط ماهواره بر قائم-100 پرتاب شد، در مداری به طول 550 کیلومتر (340 مایل) قرار گرفت و حامل سوخت جامد بود. این ماهواره توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران طراحی و ساخته شده است.

آسوشیتدپرس وی همچنین با انعکاس این رویداد مهم نوشت: ایران روز شنبه ماهواره ای را با موشک ساخت سپاه پاسداران این کشور به فضا پرتاب کرد. …ایران این پرتاب را موفقیت آمیز توصیف کرد. اتفاقی که دومین پرتاب از این نوع محسوب می شود و ماهواره ای را با این موشک در مدار قرار می دهد.

بازتاب پرتاب موفقیت آمیز ماهواره

کانال تلویزیونی دویچه وله آلمان نمی توانست این موضوع برجسته و مهم را نادیده بگیرد.

این رسانه اعلام کرد: ایران ماهواره تحقیقاتی جدید را با موفقیت به مدار زمین پرتاب کرد. …ایالات متحده و متحدانش هشدار می دهند که همان فناوری مورد استفاده برای پرتاب ماهواره ها می تواند برای موشک های بالستیک نیز استفاده شود. از جمله موشک هایی که قادر به حمل کلاهک هسته ای هستند.

بازتاب پرتاب موفقیت آمیز ماهواره

شبکه تلویزیونی الجزیره وی در رابطه با پرتاب ماهواره تحقیقاتی «چمران 1» ساخت سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: ایران ماهواره تحقیقاتی جدیدی را به فضا پرتاب کرده است. مدار زمین که اگرچه با انتقادات و اعتراضات کشورهای غربی مخالف است، اما نشان دهنده گامی دیگر در پیشبرد برنامه هوافضای آن است. … ماموریت اولیه ماهواره تحقیقاتی چمران-1 با وزن 60 کیلوگرم (132 پوند)، “آزمایش سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری برای نشان دادن فناوری مانور مداری در ارتفاع بالا” است.

بازتاب پرتاب موفقیت آمیز ماهواره

شبکه تلویزیونی بلومبرگ مستقر در ایالت نیویورک واقع در آمریکا نیز پوشش رسانه ای این رویداد مهم را اینگونه منعکس کرد: ایران روز شنبه یک ماهواره تحقیقاتی ساخت داخل به فضا پرتاب کرد. هواپیمای چمران 1 که توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شد، با موفقیت در مدار زمین در ارتفاع 550 کیلومتری (342 مایلی) زمین پرتاب شد.

بازتاب پرتاب موفقیت آمیز ماهواره

از سوی دیگر، خبرگزاری آناتولی وی درباره این خبر نوشت: ایران ماهواره تحقیقاتی چمران-1 را با موفقیت پرتاب کرد. ماموریت اصلی این ماهواره آزمایش سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری برای آزمایش فناوری مانور مداری در ارتفاع و فاز است. موشک سوخت جامد قائم-100 قبلاً یک پرتاب آزمایشی زیر مداری را در نوامبر 2022 با موفقیت انجام داده بود.

بازتاب پرتاب موفقیت آمیز ماهواره

بخش به زبان انگلیسی شبکه خبری المیادین وی در این خصوص گزارش داد: ایران ماهواره تحقیقاتی تولید داخل «چمران 1» را با موفقیت در مدار زمین قرار داد. این ماهواره بامداد روز شنبه با کمک ماهواره بر قائم-100 ساخته متخصصان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مداری به طول 550 کیلومتر قرار گرفت. رسانه‌های رسمی پیش از این گزارش داده بودند که قائم-100، اولین پرتابگر سه مرحله‌ای ماهواره‌بر سوخت جامد ایران، در ماه ژانویه با موفقیت یک ماهواره را در مدار بالای 500 کیلومتر (310 مایل) قرار داده است. در همان ماه، ایران بلافاصله پس از پرتاب یک ماهواره تحقیقاتی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از استقرار همزمان سه ماهواره در مدار خبر داد.

بازتاب پرتاب موفقیت آمیز ماهواره

دوران اقتصادی وی در همین راستا اعلام کرد: ایران با موفقیت یک ماهواره به فضا فرستاده است. تهران با استفاده از موشک ساخت سپاه، ماهواره تحقیقاتی چمران-1 را با موفقیت به مدار زمین فرستاد. ایستگاه های زمینی سیگنال هایی از ماهواره ها دریافت کرده اند.

بازتاب پرتاب موفقیت آمیز ماهواره

اخبار تلویزیون ABC وی بلافاصله پس از این حادثه گزارش داد: تهران اعلام کرد که ماهواره را با موفقیت به فضا فرستاده است. این کشور اعلام کرد که ماهواره تحقیقاتی را با موشک ساخت سپاه به مدار زمین پرتاب کرده است.

بازتاب پرتاب موفقیت آمیز ماهواره

تلویزیون فرانسه 24 وی در همین راستا اعلام کرد: ماهواره جدید تحقیقاتی چمران-1 امروز با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. تهران اصرار دارد که فعالیت‌های فضایی این کشور فقط برای اهداف صلح‌آمیز و دفاعی است، اما دولت‌های غربی بارها به تهران درباره چنین پرتاب‌هایی هشدار داده‌اند. چون می ترسند از همین فناوری برای موشک های بالستیک استفاده کنند.

بازتاب پرتاب موفقیت آمیز ماهواره

رسانه های صهیونیستی پست اورشلیم وی اندکی پس از این حادثه اعلام کرد: ایران روز شنبه ماهواره تحقیقاتی چمران-1 خود را به مدار زمین فرستاد و دومین پرتاب موفق ماهواره در سال جاری را رقم زد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=362843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.