افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

نیاز به 14 میلیارد تومان برای بهینه سازی تجهیزات شبکه برق

  • کد خبر : 362705
نیاز به 14 میلیارد تومان برای بهینه سازی تجهیزات شبکه برق

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص تعرفه برق مشترکان گفت: بر اساس تعرفه های ابلاغی که شورای اسلامی به ما اختصاص داده است، برخی از مشترکان مانند مصرف کنندگان زیر مدل، مشترکان در بخش کشاورزی و مشترکان مناطق گرمسیر یارانه بیشتری در نظر گرفته شده و این مشترکان نرخ‌های حدود […]

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص تعرفه برق مشترکان گفت: بر اساس تعرفه های ابلاغی که شورای اسلامی به ما اختصاص داده است، برخی از مشترکان مانند مصرف کنندگان زیر مدل، مشترکان در بخش کشاورزی و مشترکان مناطق گرمسیر یارانه بیشتری در نظر گرفته شده و این مشترکان نرخ‌های حدود ۲۹ تومان به ازای هر کیلووات ساعت، ۳۵ تومان به ازای هر کیلووات ساعت و ۱۰۰ تومان در هر کیلووات ساعت پرداخت می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این دسته از مشتریان، مشتریان صنعتی نیز هستند که به ازای هر کیلووات ساعت به طور متوسط ​​600 تومان پرداخت می کنند و کل درآمد حاصل از فروش شرکت توانیر در سال 1402 بالغ بر 87 میلیارد تومان بوده است و پیش بینی ما برای سال 1403 بوده است. بالغ بر 117 هزار میلیارد تومان؛ البته درآمدهای دیگری هم هست مثل درآمد انشعاب که حدود 3 یا 4 میلیارد تومان است و درآمد حاصل از مابه التفاوت نرخ برق که حدود 30 میلیارد تومان است که اسناد خزانه است و پرداخت می کنیم. آنها فقط برای مطالبات پیمانکاران و تولیدکنندگان برق در سال 1402.

وی درآمد صنعت برق در سال گذشته را حدود 168 میلیارد تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: حدود 35 میلیارد تومان کسری منابع داشتیم که به عنوان جبران مابه التفاوت به دولت بدهکار هستیم.

مدیرعامل توانیر اذعان داشت: حدود 30 درصد از عمر مفید شبکه برق کشور گذشته است و نیاز به بهینه سازی دارد و برآورد می شود برای اصلاح این فرسودگی حدود 14 هزار میلیارد تومان نیاز باشد.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 100 میلیارد تومان مطالبات صنعت برق از دولت است و صنعت برق نیز مانند برنامه های تدوین شده توسط دولت چهاردهم به تولیدکنندگان، تامین کنندگان تجهیزات و پیمانکاران بدهکار است پیش بینی می شود این بخش بتواند بیشتر مطالبات دولت را وصول کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=362705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.