افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

آیا می دانید اندام جنسی این حیوان از طلا گرانتر است؟

  • کد خبر : 362453
آیا می دانید اندام جنسی این حیوان از طلا گرانتر است؟

خاص ترین ویژگی آهوی ختنه شده از نظر انسان مشک معطر این حیوان است که سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد. به گزارش صبحگاهی ، خاص ترین ویژگی آهوی ختنه شده از نظر انسان مشک معطر این حیوان است که سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد. مشکی که در انواع عطر و ادکلن […]







خاص ترین ویژگی آهوی ختنه شده از نظر انسان مشک معطر این حیوان است که سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد.



به گزارش صبحگاهی ، خاص ترین ویژگی آهوی ختنه شده از نظر انسان مشک معطر این حیوان است که سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد. مشکی که در انواع عطر و ادکلن استفاده می شود. مشک غده ای دفع کننده (خارج از خون) است که بین اندام جنسی و ناف (بیضه) جنس نر قرار دارد. ترشح آن به جلب توجه جنس ماده در فصل جفت گیری کمک می کند.

آهو نیش پس از 60 سال در کوه های افغانستان ظاهر شد. این آهو به «مشک» معروف است. دندان های نیش این آهو او را شبیه «دراکولای خون آشام» می کند، اما این دندان ها فقط در نوع نر این گوزن ها دیده می شود و برای جذب ماده ها و راندن سایر نرها استفاده می شود.

عضو

آهوهای مشک در دره های جنگلی شمال شرق افغانستان زندگی می کنند و در سرشماری های اخیر هنوز تعداد کمی از آنها باقی مانده است. آخرین باری که گوزن مشک در این مناطق دیده شد در سال 1948 بود.

بر اساس تحقیقات انجام شده، آهوی مشک به دلیل تخریب محیط طبیعی و شکار وحشی در حال انقراض است.

آهو نیش در طبیعت

این گوزن عطر مشک تولید می کند که در عطرسازی، بخور دادن و داروسازی استفاده می شود. شکارچیان این حیوان را شکار می کنند تا غدد رایحه گوزن مشک را بدست آورند. ارزش این غدد از وزن معادل طلا گرانتر است.

ناظران حیات وحش معتقدند که تعداد بسیار کمی از این نوع گوزن در طبیعت وجود دارد. این گوزن ها در دامنه های شیب دار و صخره ای ولایت نورستان افغانستان پراکنده شده اند و به دلیل استتار طبیعی عکاسی از آنها دشوار است.

جمعیت این حیوانات در آسیا پراکنده است و تعیین تعداد تقریبی آنها نیازمند همکاری و تحقیق در کشورهای مختلف از جمله روسیه، مغولستان و چین است.

علاوه بر این، آمار جمعیت این حیوانات در هر کشور به صورت به روز مشخص نیست. یکی از آخرین و معتبرترین آمار منتشر شده در مورد جمعیت این جانوران به سال 2002 برمی گردد که توسط «موسسه جانورشناسی، آکادمی علوم چین» ارائه شده است.

برای به دست آوردن یک کیلوگرم «دانه مشک» باید حدود 30 حیوان قربانی کرد.

بر اساس این مقاله تحقیقاتی گونه گوزن کوتوله بیشترین پراکندگی را دارد و جمعیت آنها در طبیعت حدود 100000 تا 200000 گزارش شده است.

حدود 100000 گوزن ختنه شده هیمالیا و 2000 گونه آهوی ختنه شده سیبری وجود داشت. البته همانطور که متوجه شدید این آمار مربوط به 2 دهه قبل بوده و امروزه رسانه های مختلف تعداد کل این حیوانات را کمتر از 5000 عدد اعلام کرده اند.

منبع: راز بقا




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=362453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.