افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
1

اعلام آمادگی دولت برای احیای مصوبه 21 ساله واگذاری زندان اوین به دانشگاه

  • کد خبر : 362039
اعلام آمادگی دولت برای احیای مصوبه 21 ساله واگذاری زندان اوین به دانشگاه

عارف این موضوع را در نشست روسای دانشگاه های کشور مطرح کرد. آفتاب نیوز: محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور کشور در نشست روسای دانشگاه های کشور گفت: در جلسه ای که در دوره قبل در دانشگاه برگزار کردیم، تصمیم گرفتیم معروف ترین و مخوف ترین زندان تاریخ را تبدیل کنیم. انقلاب در یک دانشگاه، […]

عارف این موضوع را در نشست روسای دانشگاه های کشور مطرح کرد.

آفتاب نیوز:

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور کشور در نشست روسای دانشگاه های کشور گفت: در جلسه ای که در دوره قبل در دانشگاه برگزار کردیم، تصمیم گرفتیم معروف ترین و مخوف ترین زندان تاریخ را تبدیل کنیم. انقلاب در یک دانشگاه، با توجه به فرهنگی بودن انقلاب ما، همچنین تصویب شد که زندان اوین به دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که هر دو پراکنده فیزیکی هستند، واگذار شود.

وی با بیان اینکه این تصمیمات در صورت پیگیری جدی حل می شود، گفت: تصمیم دولت قانونی و جدی بود و در سال اول منابعی را به آن اختصاص دادیم اما به دلایلی اجرایی نشد.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آمادگی داریم با کمک آقای سیمایی صراف تصمیم انتقال زندان اوین به دانشگاه را احیا کنیم و این به نفع کشور است و پیام خوبی را به دنیا می دهیم که زندان را تبدیل به دانشگاه می کنیم و در عین حال مشکلات این دانشگاه کاهش می یابد. 21 سال از صدور این مصوبه می گذرد، امیدوار باشیم که به سن پیری نرسد.

عارف در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موضوع نارضایتی گفت: در بخش های مختلف نارضایتی های متعددی داریم، در اقتصاد با مشکل جدی نارضایتی مواجه هستیم. سال گذشته تراز تجاری ما 17 میلیارد دلار منفی بود.

وی افزود: 50 میلیارد دلار صادرات علاوه بر نفت و 67 میلیارد دلار واردات داشتیم. کسری که الان وسط سال با آن مواجه هستیم حدود هزار همات است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: آیا در دانشگاه امکان اظهار نظر و بحث در مورد موضوعات مختلف را داریم یا خیر؟ انتظار ما از این جلسات این است که به مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رسیدگی شود. روسای کالج ها در دو دهه گذشته بسیار محافظه کار شده اند.

و افزود: آیا توانستیم با مردم در ارتباط با چالش های فرهنگی و اجتماعی پیش برویم؟ آیا در پاسخگویی به مسائل فرهنگی و اجتماعی موفق بوده ایم؟ با چه چالش ها و بحران های فرهنگی و اجتماعی مواجه هستیم؟ متأسفانه هنر ما این است که صورت مسئله را پاک کنیم یا اگر بخواهیم کمی بدبینانه نگاه کنیم هنرمان پرداختن به امنیت است. همه ما نگران هستیم.

عارف گفت: متاسفانه روسای دانشگاه ها در دو دهه اخیر بسیار محافظه کار شده اند. در دوره قبل حداقل هر سه ماه یکبار نامه ای از برخی اساتید دانشگاه دریافت می کردیم که مطالبات جدیدی داشتند و عموماً سال گذشته به آنها پاسخ داده شد، من به روسای چند دانشگاه بزرگ گفتم این امضاها کجا رفتند؟ تفاوت 1400 با 1382 چیست؟ آن مطالبات و پیگیری ها کجا رفت؟

وی خاطرنشان کرد: ماندن در جایگاه و کرسی برای کنار گذاشتن وظایف ذاتی و اجتماعی برای ما چقدر ارزشمند است. وی گفت: دانشگاه نه تنها وظیفه تولید علم و تربیت دانشجو را بر عهده دارد. فرمایش رهبر انقلاب وظیفه سوم را هم مشخص می کند که ما از آن کوتاهی نمی کنیم. خوشبختانه دانشگاه هنوز اقتدار خود را در بین مردم از دست نداده و همچنان اعتماد استاد و دانشگاه در جامعه بالاست. چقدر از این تم استفاده می کنیم؟ اگر غفلت کنیم و تعلل کنیم و محافظه کار شویم اعتماد و احترام استاد و دانشگاه حفظ می شود؟ قطعا نه.

خبر در حال تکمیل است…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=362039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.