افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

اکثر داروهای تولید داخل؛ کمترین استاندارد دارویی را دارند/قیمت نسخه مانعی برای افزایش کیفیت داروهاست.

  • کد خبر : 361908
اکثر داروهای تولید داخل؛ کمترین استاندارد دارویی را دارند/قیمت نسخه مانعی برای افزایش کیفیت داروهاست.

به گزارش رکنا، بازار دارو کشور به مثلثی بی اثر تبدیل شده است: یک طرف بیماران و در طرف دیگر سازمان غذا و دارو و تولیدکنندگان دارو. سازمان غذا و دارو بیماران را ملزم به استفاده از محصولات داخلی می کند و از طرفی بیماران تمایلی به استفاده از این داروها ندارند. آنها از کم […]

به گزارش رکنا، بازار دارو کشور به مثلثی بی اثر تبدیل شده است: یک طرف بیماران و در طرف دیگر سازمان غذا و دارو و تولیدکنندگان دارو.

سازمان غذا و دارو بیماران را ملزم به استفاده از محصولات داخلی می کند و از طرفی بیماران تمایلی به استفاده از این داروها ندارند. آنها از کم اثر بودن داروهای ایرانی گلایه دارند و می گویند این داروها مانند گوشت چرخ کرده بدون گوشت است. حبابی به نام پزشکی که در آن چیزی جز پیشنهاد برای بهبود وجود ندارد.

بهمن صبور، رئیس انجمن داروسازان، با بیان اینکه داروهای ایرانی کمترین استاندارد دارویی را دارند، در پاسخ به اینکه چرا بیماران تمایلی به مصرف داروهای ایرانی ندارند، به خبرنگار اجتماعی گفت: طبق فهرست رسمی هر کشور، همه داروها باید دارای استاندارد فارماکوپی باشد تا بدانیم داروهای تولید شده در کشور زیر استاندارد و داروهای خارجی بین نرمال و بالا هستند.

وی در ادامه توضیح داد: تا زمانی که قیمت داروها ثابت است نمی توان کیفیت آنها را افزایش داد زیرا دولت برای دارویی که باید با توجه به قیمت تمام شده مواد تولیدی که اغلب وارداتی است، قیمتی را تعیین کند که باید تولید شود.

صبور در ادامه افزود: قیمت یک داروی ساده در کشورهای همسایه چندین برابر قیمت داخل کشور است و دلیل بی کیفیتی داروهای تولیدی در کشور قیمت نسخه است و در حالی که این روند ادامه دارد، ما این روند را ادامه خواهیم داد. داروهای بی کیفیت را ببینید

وی با اشاره به اینکه اکثر داروها با قیمت نسخه در کشور تولید می شود، گفت: در صورت حذف قیمت نسخه ای داروسازان، داروهای با کیفیت تری تولید می شود.

رئیس انجمن داروسازان اعلام کرد: دولت بیش از 60 درصد فرآورده های دارویی را از داروسازان خریداری می کند و خود قیمت ها را تعیین می کند، بنابراین تمایلی به افزایش قیمت ندارد زیرا می خواهد هزینه هایش افزایش پیدا نکند.

صبور می گوید: در برخی از تولیدات دارویی که قیمت آن دست دولت نیست، کیفیت داروها بالاتر است. سازنده قیمت دارو را با در نظر گرفتن مواد مصرفی و هزینه های چرخه تولد تعیین می کند.

رئیس انجمن داروسازان گفت: در صورت آزادسازی قیمت ها، قیمت داروها در داروخانه ها متفاوت است، بیماران با توجه به کیفیتی که می خواهند، دارو را خریداری می کنند.

وی با بیان اینکه اکثر داروها دارای قیمت نسخه هستند، گفت: اکثر داروها با قیمت نسخه تولید می شوند، فقط داروهایی که روی نسخه نوشته نشده است قیمت نسخه ندارند و با کیفیت تولید می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=361908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.