افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

(عکس) بازیگران کودک دهه 60 و 70 سینمای ایران در آستانه 40 سالگی

  • کد خبر : 361868
(عکس) بازیگران کودک دهه 60 و 70 سینمای ایران در آستانه 40 سالگی

بازیگران کودک دهه 60: بسیاری از بازیگران با نقش آفرینی در فیلم ها و سریال های تلویزیونی خاطره انگیز، بخش بزرگی از خاطرات شاد کودکی متولدین دهه 60 و 70 را تشکیل دادند و با گذشت زمان به بلوغ رسیدند و برخی از تلویزیون فاصله گرفتند و یا همچنان در این عرصه فعال هستند. . […]

بازیگران کودک دهه 60: بسیاری از بازیگران با نقش آفرینی در فیلم ها و سریال های تلویزیونی خاطره انگیز، بخش بزرگی از خاطرات شاد کودکی متولدین دهه 60 و 70 را تشکیل دادند و با گذشت زمان به بلوغ رسیدند و برخی از تلویزیون فاصله گرفتند و یا همچنان در این عرصه فعال هستند. . در ادامه این مقاله به طور خلاصه به بررسی زندگی و تصاویر جدید بازیگران کودک سینما و تلویزیون ایران در دهه 60 می پردازیم.

“امیرفرخ هاشمیان”

همه ما نقش «علی» را در فیلم «بچه های بهشت» به یاد داریم، فیلمی که سینمای ایران را برای اولین بار به پنج فیلم اخیر بخش غیرانگلیسی زبان اسکار رساند. او با ایفای نقش در فیلم «بچه های آسمان» به شهرت جهانی رسید و عکس او در نقش علی در کتاب های درسی ایران منتشر شد. «امیرفرخ هاشمیان» در سال 1393 در سریال «کیمیا» در نقش «هادی» (دوست کیوان) بازی کرد.

“مهران ضیغمی”

«مهران ضیغمی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. او علاوه بر تحصیل در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر، کم و بیش در زمینه مد و لباس نیز فعالیت می کند. وی تاکنون در بیش از 40 اثر تصویری بازی کرده و با بازی در نقش سهیل در سریال «تولدی دیگر» به شهرت رسیده است.

«قطار ابدی»، «آخرین بازی»، «زیر آسمان شهر» و «جوانی» از دیگر سریال هایی هستند که وی در آنها ایفای نقش کرده است.

“لیلا حاتمی”

اولین بازی لیلا حاتمی در 12 سالگی در نقش کودک کمال الملک بود. او همچنین در دوران نوجوانی در فیلم معروف «دلشادگان» به کارگردانی پدرش «علی حاتمی» بازی کرد و در خاطره تاریخ سینمای ایران ماندگار شد.

بچه های سینمای ایران

“مهراوه شیریفینیه”

«مهراوه شریفی نیا» اولین بار در ۸ سالگی به همراه مادرش «آزیتا حاجیان» در فیلم «دزد عروسک ها» به ایفای نقش پرداخت. 10 ساله بود که در نقش قطام در کودکی در سریال امام علی (ع) در تلویزیون ظاهر شد و به شهرت رسید. شریفی نیا بعدها در سریال های قدیمی «روزهصرت»، «کیمیا» و «معامایی شاه» به ایفای نقش پرداخت.

«حسین سلیمانی»

«حسین سلیمانی» از بین سه هزار کودک برای فیلم «مهر مادری» ساخته «کمال تبریزی» انتخاب شد. فیلم مهر مادری داستان مرد جوانی را نشان می دهد که دست به کارهای بد می زند. بر اثر یک سری اتفاقات، او با زنی آشنا می شود که شباهت عجیبی به مادر مرده اش دارد، اما…

حسین سلیمانی در طول فعالیت حرفه ای خود در بیش از صد فیلم بازی کرده و علاوه بر بازیگری، ترانه سرایی نیز دارد.

“ارسلان قاسمی”

«ارسلان قاسمی» بازیگری را از 7 سالگی با سریال های «در چشم باد» و «یوسف پیامبر» آغاز کرد. آشنایی مادرش با «بهاره رهنما» زمینه ساز معرفی او با این سریال شد.

علاوه بر فیلم‌های «صفر»، «رسوایی»، «آنچه مردان از زنان نمی‌دانند»، «کلانتری غیرانتفاعی»، «تاکسی نارنجی»، «شام عروسی»، «جعبه موسیقی» و «خاک سرد» “. وی در سریال‌های زیادی از جمله «سال‌های ابری»، «هفت سنگ»، «تا ثریا»، «فاصله‌ها»، «هوش سیاه» و «101 راه تحقیر والدین» بازی کرده است.

«علیرضا رئیسی»

علیرضا رئیسی در 6 سالگی برای اولین بار در سریال های پاتال و آرزوهای کوچکام به کارگردانی مسعود کرامتی بازی کرد اما یکی از به یاد ماندنی ترین بازی های او در سریال دنیای شیرین در سال 1376 بود. توسط «دوران بهروز بقایی» سریال «دنیای شیرین» به کارگردانی «بهروز بقایی» در سال ۱۳۷۵ ساخته و از تلویزیون پخش شد.

بچه های سینمای ایران

“آرش نادی”

«آرش نادی» علی کوچوک بازیگر «خانه سبز» یکی از بازیگرانی است که برای بسیاری از مخاطبان تلویزیون خاطره انگیز بوده است. پسری با صدای شیرین که در آن زمان برای خیلی ها سوال بود که چگونه می تواند این دیالوگ های سخت را به خاطر بسپارد.

بچه های سینمای ایران

بازیگری که «مسعود رسام» او را در مهدکودک پیدا کرد اما بعد از «خانه سبز» و البته «سرزمین سبز» خبری از او در دنیای بازیگری نیست.

“حوزه آزادی”

این پسر نازنین که اکنون 34 سال سن دارد، یکی از بازیگرانی است که مدتی است در عکس جادویی ظاهر نشده است. سپهر آزادی بازیگر مکمل سریال «دنیای شیرین» و «سیب خنده» کار خود را با «درخت گلابی» ساخته داریوش مهرجویی آغاز کرد. آخرین کار او در عرصه بازیگری در سال 1362 با فیلم «پل تیزدم» بود.

“جعفری ستاره ای”

یکی دیگر از نوستالژی های مهم و تاثیرگذار دهه 60 که شاید خاطرات تلخی از جنگ را تداعی می کرد، اما کوبنده بود. سریال محبوب «پامچال» بود. چهره سبز و چشمان کنجکاو و اشک آلود دختری رنج کشیده و سختی دیده با روسری مشکی دور سر، یادآور شب گل پامچال است.

بچه های سینمای ایران

ستاره جعفری بازیگر نقش لیلا تنها یک تجربه بازیگری را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. او هنگام بازی در این سریال 12 ساله بود و اکنون 45 ساله است.

بچه های سینمای ایران

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=361868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.