افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

صبحانه خبری 24 شهریور 1403; از سناریوی جایگزینی اتباع خارجی به جای نخبگان ایرانی تا توضیح ایران برای ذرات اورانیوم کشف شده در دو سایت ادعایی آژانس.

  • کد خبر : 361842
صبحانه خبری 24 شهریور 1403; از سناریوی جایگزینی اتباع خارجی به جای نخبگان ایرانی تا توضیح ایران برای ذرات اورانیوم کشف شده در دو سایت ادعایی آژانس.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): در بسته خبری بعدی، مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید. نیروهای امنیتی عربستان در حال فیلمبرداری از تحرکات مقامات ایرانی در مراسم حج بودند.سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آستانه […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

در بسته خبری بعدی، مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

نیروهای امنیتی عربستان در حال فیلمبرداری از تحرکات مقامات ایرانی در مراسم حج بودند.
سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آستانه سفرهای عمره با اشاره به محدودیت های عربستان در ایام حج گفت: نیروهای امنیتی عربستان از تمام تحرکات مقامات ایرانی فیلمبرداری کردند و دوربین هایی را در این کشور نصب کردند. فروشگاه های ایرانی برای مراسم «برابر مشرکان» انجام دادند.

هیچ مشاور ایرانی در بحران سوریه آسیب ندیده است
سفارت ایران در واکنش به ادعای برخی رسانه های صهیونیستی اعلام کرد که در جریان بمباران مصیاف در سوریه توسط رژیم صهیونیستی به مستشاران ایرانی آسیب نرسیده است. بر اساس این گزارش، برخی رسانه های اسرائیلی روز پنجشنبه مدعی شدند که این رژیم در حمله اخیر خود به منطقه مصیاف سوریه، گروهی از نظامیان از جمله دو ایرانی را با استفاده از چتربازان اسیر کرده است.

ادعای آمریکا: روسیه اولین محموله صدها موشک بالستیک را از ایران در این ماه دریافت کرد
معاون نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد می گوید آنچه ما در اوکراین شاهد آن هستیم، تهاجم روسیه است که بزرگترین خطر در نوع خود را برای تمام اروپا به همراه دارد. وی گفت روسیه اولین محموله صدها موشک بالستیک را در ماه جاری از ایران دریافت کرد.

توضیح ایران برای ذرات اورانیوم کشف شده در دو سایت ادعایی آژانس
محسن نظیری، سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، تاکید کرد: ایران توضیحات خود را درباره علل احتمالی وجود ذرات اورانیوم در دو مکان ادعایی ارائه کرده است. با توجه به اینکه ایران هنوز نتوانسته دلیل فنی برای حضور ذرات اورانیوم بیابد، منطقی است که عناصر احتمالاً خارجی مانند خرابکاری و/یا اقدامات مخرب در آلودگی این سایت‌ها دخیل بوده‌اند.

فینالیست مسابقه دوشیزه سوئیس در مخلوط کن خمیر شد
یک زن 38 ساله سوئیسی که در سال 2007 به فینال دوشیزه سوئیس راه یافت توسط شوهرش به طرز وحشیانه ای به قتل رسید. بر اساس نتایج کالبد شکافی، شوهر این زن که کریستینا یوکسیموویچ نام داشت، ابتدا او را خفه کرد و پس از بریدن اعضای بدنش و تکه تکه کردنش، تکه های بدنش را داخل مخلوط کن انداخت و آنها را آسیاب کرد.

احمد خاتمی: وفاداری به امام زمان در اکثریت بودن با حجاب است
یکی از اعضای هیأت مدیره شورای خبرگان رهبری گفت: وفاداری به امام زمان (عج) جدا از وفاداری به ولی فقیه نیست و مسئله مهم امروز اطاعت از ولی عصر (عج) است. ) یعنی ولی شرعی». وی ابراز داشت: برخی بی دینی را مصداق می دانند و وفاداری به امام زمان این است که با حجاب اکثریت باشند و از دین خود دفاع کنند.

صدیقی: آبروی یکدیگر را نبریم و از یکدیگر دفاع نکنیم
کاظم صدیقی، سرپرست امام جمعه تهران گفت: آبروی همدیگر را نزنیم و پا به پای هم نگذاریم و از همدیگر دفاع نکنیم. از هم متنفر نباشیم و فداکاری و عشق داشته باشیم. وی با بیان اینکه خداوند توبه کننده را محبوب خود قرار داده است، گفت: خداوند گناهکار را به دعوت خصوصی دعوت می کند و او را می بخشد. همه ما بندگان خدا، کار خدا و مخلوق خدا هستیم. هر کدام از ما باید همدیگر را دوست داشته باشیم.

تکرار سخنان جلیلی توسط الهادی
علم الهادی امام جمعه مشهد یادآور شد: اینکه با آمریکا و اروپا بنشینیم و از آنها بخواهیم تحریم اقتصادی ما را از طریق مذاکره خاتمه دهند، مانند این است که به میدان نبرد برویم و به طرف مقابل بگوییم: لطفا سلاح را بردارید. تحریم تسلیحاتی از آمریکاست، شما بروید بگویید سلاح را زمین بگذارم با تکرار حرف جلیلی عنوان کرد: بعد از برجام 1300 تحریم جدید اضافه شد؟

آمریکا علیه عوامل ایرانی به دلیل هک کمپین ترامپ جنایت اعلام کرد
آسوشیتدپرس نوشت: وزارت دادگستری آمریکا در حال آماده شدن برای اعلام یک جرم جنایی مرتبط با هک کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا از سوی ایران است. خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه در گزارشی به نقل از دو منبع آگاه ضمن اعلام این خبر نوشت که هنوز مشخص نیست این اظهارات جنایی چه زمانی ممکن است صورت گیرد و دقیقاً چه کسی یا علیه چه کسی قرار خواهد گرفت.

50 درصد مدارس تهران در معرض حریق هستند
بازگشایی مدارس تا 10 روز دیگر، رئیس آتش نشانی: از هر دو مدرسه در پایتخت یک مدرسه ناامن است. رئیس آتش نشانی می گوید از نظر ایمنی آتش نشانی نیز مدارس را بررسی کرده ایم، اما «وضعیت خوبی ندارند» و از سال گذشته تاکنون حتی یک مورد هم دریافت نکرده ایم که مدرسه ای اقدامات ایمنی را انجام دهد.

سناریوی جایگزینی خارجی ها به جای نخبگان مهاجر
احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره وضعیت ساماندهی اتباع در کشور گفت: سناریوهایی در خصوص حجم مهاجران در ایران وجود دارد که یکی از این سناریوها این است که به دلیل گستردگی مهاجرت نخبگان، پزشکان و جوانان ایرانی به خارج از کشور، برخی از مسئولان ما علاقه ای به جایگزینی نخبگان و جوانان ما با ملی پوشان ندارند.

پزشکان: چرا مسلمانان نمی توانند از پاکستان و افغانستان با قطار به نجف، کربلا، مکه و مدینه بروند؟
رئیس جمهور گفت: وقتی به تاریخ نگاه می کنیم، اروپایی ها نزدیک به صد سال است که همدیگر را می کشند، اما این کشورهای اروپایی اکنون توافق کرده اند و به ارز واحد رسیده اند و برای منافع خود به ارتباطات مستمر دست یافته اند. می توانید سوار قطار شوید و از فرانسه به تمام کشورهای اروپایی سفر کنید. چرا مسلمانان نمی توانند از پاکستان و افغانستان سوار قطار شوند و به نجف، کربلا، مکه و مدینه بروند؟

ما یک مدل هوش مصنوعی ارائه می کنیم که قادر به استدلال مانند یک انسان است
“OpenAI” پیشرو در زمینه توسعه هوش مصنوعی از عرضه محصول جدید خود خبر داد. یک مدل هوش مصنوعی که قادر به انجام استدلال های پیچیده و حل مسائل دشوار در زمینه های ریاضی، برنامه نویسی و علوم است. این محصول جدید که با نام “صفر یک” شناخته می شود، گامی بزرگ در جهت دستیابی به شناخت انسان در ماشین ها است. است

کشف مقبره های زرتشتیان در آفریقا
یک تیم بین المللی از محققان گورهای سنگی اسرارآمیزی را در قسمتی دورافتاده از جزیره ماداگاسکار کشف کرده اند که به گفته آنها ممکن است منشأ زرتشتی داشته باشد. این معماری‌های صخره‌ای در منطقه تنیکی، در جنوب ماداگاسکار یافت می‌شوند و تاکنون نمونه‌های مشابهی از آن‌ها در این جزیره یا در سواحل شرق آفریقا یافت نشده است. طاقچه های سنگی در تانیکی شبیه به چندین مکان مرتبط با مراسم تدفین زرتشتیان در سراسر ایران است که قدمت آنها عموماً به هزاره اول پس از میلاد یا قبل از آن می رسد.

پسر اسماعیل هنیه: با ردیابی تلفن همراه پدرم مکان او را به طور دقیق مشخص کردند
عبدالسلام هنیه فرزند شهید اسماعیل هنیه گفت: عاملان عملیات ترور با ردیابی تلفن همراه پدرم و با دقت بالا و با استفاده از موشک هدایت شونده و نه پرتاب، محل سکونت پدرم را در ساختمانی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شناسایی کردند. آن.” آنها یک بسته انفجاری را هدف قرار دادند».

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=361842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.