افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

شهید هانیه بر اثر اصابت موشک هدایت شونده که مستقیماً از دیوار پشت تختش عبور کرد به شهادت رسید.

  • کد خبر : 361758
شهید هانیه بر اثر اصابت موشک هدایت شونده که مستقیماً از دیوار پشت تختش عبور کرد به شهادت رسید.

به گزارش منیبان به نقل از شفقنا، هنیه در گفت و گوی اختصاصی با القدس العربی گفت: عاملان عملیات ترور با ردیابی تلفن همراه پدرش، محل سکونت وی را در ساختمانی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شناسایی کردند. دقت بالایی دارند و با استفاده از موشک هدایت شونده و بدون استفاده از مواد منفجره […]


به گزارش منیبان به نقل از شفقنا، هنیه در گفت و گوی اختصاصی با القدس العربی گفت: عاملان عملیات ترور با ردیابی تلفن همراه پدرش، محل سکونت وی را در ساختمانی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شناسایی کردند. دقت بالایی دارند و با استفاده از موشک هدایت شونده و بدون استفاده از مواد منفجره به هدف می رسند.”

وی درباره نحوه دریافت خبر شهادت پدرش گفت: در استانبول بودم که ساعت 5:30 بامداد روز چهارشنبه 10 تیرماه جوانی به دیدن من آمد و به من گفت که پدرش به شهادت رسیده است. مجروح شد، اما گفتم پدرش شهید شده است». »

فرزند شهید هانیه ادامه داد: به طور اتفاقی مادرم در شب قتل به استانبول رسید. به ملاقاتش رفتم و گفتم همسرش به شدت مجروح شده است. چند دقیقه بعد خبر شهادتش را گفتم. گریه کرد اما تحمل کرد.

عبدالسلام هنیه ادامه داد: به محض انتشار این خبر در رسانه ها، سران حماس به رهبری خالد مشعل که در ترکیه بودند به محل سکونت من آمدند، سپس رجب طیب اردوغان با من تماس گرفت و تسلیت گفت. همچنین اطلاعات مصر و دبیر جنبش فتح و دیگر شخصیت ها تماس گرفتند و تسلیت گفتند.

وی افزود: بلافاصله پس از قتل با برادرانی که همراه پدرم در ایران بودند تماسی نداشتم تا بفهمم چه اتفاقی افتاده است. قرار بود از ترکیه به دوحه بروم که قرار بود جسد در آنجا دفن شود چون از سال 1398 اقامتگاه موقت پدرم بود بلافاصله به همراه همام برادرم به تهران رفتیم و به مراسم تشییع رسیدیم و در مراسم تشییع جنازه شرکت کردیم. که برگزار شد.

هانیه در خصوص دیدار خود با رهبر انقلاب اسلامی ایران گفت: حضرت آیت الله خامنه ای و همه رهبران ایران از این حادثه بسیار متاثر شدند و ما را دلجویی کردند. از چهره آنها مشخص بود که اتفاق بسیار بزرگی برای ایران و مهمانانشان افتاده است، اما در آن زمان درباره جزئیات قتل صحبت نکردند زیرا تحقیقات در ابتدای کار بود.

برادرانی که همراه با ایرانی ها همراه پدرم بودند، معتقدند عاملان قتل با ردیابی تلفن همراه پدرم محل او را مشخص کردند، به همین دلیل او همیشه هنگام خواب گوشی خود را چک می کرد و به پیام ها پاسخ می داد و سپس می خوابید. راکت با دقت زیادی محل پدرم را در اتاق هدف قرار داد تا جایی که مستقیماً از دیوار پشت تخت او نفوذ کرد و در اثر قدرت انفجاری موشک، همرزمش وسیم ابو شعبان نیز به شهادت رسید او در آن زمان اتاق را ترک کرده بود، اما ترکش او را کشت.»

هانیه در پاسخ به اینکه آیا فکر می کند پاسخ ایران به تأخیر افتاده است و چگونه آن را پیش بینی می کند، تصریح کرد: ما به عنوان خانواده شهید می گوییم دستی که مردم فلسطین، بچه ها، زنان و پدر ما را به قتل رساند باید مجازات شود. و جامعه بین المللی باید مسئولیت خود را بپذیرد و به جنگ نسل کشی پایان دهد. اما ماهیت پاسخ به سیاستمداران و ایران بستگی دارد. من شخصا معتقدم که توقف تجاوزات اسرائیل به مردم ما و عقب نشینی کامل از نوار غزه بهترین پاسخ به ترور اسماعیل هنیه است.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=361758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.