افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

باید اطمینان حاصل کنیم که معلم هیچ دغدغه ای نداشته باشد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 361608
باید اطمینان حاصل کنیم که معلم هیچ دغدغه ای نداشته باشد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه دومین رویداد بین المللی آل تا وی با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: امیدواریم ماه پر نشاط و امیدواری را آغاز کنیم. وی با قدردانی از فرهنگیانی که بار اصلی آموزش و پرورش را به دوش می […]

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه دومین رویداد بین المللی آل تا وی با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: امیدواریم ماه پر نشاط و امیدواری را آغاز کنیم.

وی با قدردانی از فرهنگیانی که بار اصلی آموزش و پرورش را به دوش می کشند، گفت: من به عنوان یک معلم افتخار خدمت به جامعه معلمان، دانش آموزان و خانواده های آنان و کل نظام آموزشی را دارم اما همه می دانیم که این نظام آموزشی است. با انبوهی از مسائل و مشکلات مختلف مواجه است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: زمانی می توانیم به آموزش مترقی و تمدن ساز دست یابیم که آموزش دغدغه و مشکل اصلی همه ملت باشد. اما متأسفانه آنچه تاکنون دیده و شنیده ایم؛ انباشته شدن مسائل حل نشده؛ علیرغم همه تاکیدات مقام معظم رهبری، این آرزوی دیرینه در بخشهای مختلف محقق نشده، آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود نرسیده و معلمان هنوز مرجعیت علمی خود را در جامعه پیدا نکرده اند.

کاظمی بیان کرد: اگر بخواهیم اقدام بزرگی در نظام تعلیم و تربیت ایجاد کنیم باید برای معلمان ارزش قائل شویم و دو رکن و مؤلفه مهم مدرسه و معلم را در رأس قرار دهیم. باید طوری عمل کنیم که معلم هیچ دغدغه ای نداشته باشد.

وی با بیان اینکه باید نظام آموزشی را در مسیر اصلی خود حرکت دهیم، گفت: نگاه کوچک به صورت مجازی نظام آموزشی باید نابود شود تعلیم و تربیت پیچیده ترین عمل در نظام هستی است و اگر پیچیده ترین مشکل و مهمترین رسالت جامعه بشری تربیت است، باید مهمترین رسالت یک حکومت باشد.

همه باید به اجرای سند تحول بنیادین پایبند باشند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کاری که قرار است با تمام توان و همراهی با همدلی دنبال کنیم. همه ما به پیمان خود پایبند هستیم و آن پیمان چیزی جز تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیست. برای تحقق سند تحول بنیادین باید یک سری اقدامات انجام شود.

وی با بیان اینکه برای انطباق با سند تحول چندین ماموریت را بر عهده داریم، گفت: برخی از ماموریت ها مربوط به طراحی، برخی مربوط به اجرا و برخی دیگر مربوط به پشتیبانی است. اما یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار، مدل سازی و نمونه سازی است که در رویداد A-Ta شاهد آن هستیم.

وی بیان کرد که ایجاد نمونه های اولیه و الگوسازی در مسیر تحول یکی از حلقه های مفقوده نظام آموزشی بوده است وی گفت: اگرچه در برخی بخش ها و در قالب برنامه های مختلف شاهد الگوهای جزئی بودیم، اما این الگوها هرگز در سراسر کشور دیده نشد.

کاظمی با تاکید بر اینکه می توانیم اتفاقات خوبی را در نظام تعلیم و تربیت رقم بزنیم، گفت: با یک فکر خوب و یک ایده خوب، با معلمی خلاق و توانمند و با مدیری با انگیزه نشان می دهیم که چگونه فکر و انگیزه خوب می تواند به همه برسد.

کاظمی با تاکید بر اینکه باید برای معلمان و مدیران به عنوان الگو و نمونه ارزش قائل شویم، تصریح کرد: اگر قرار است اجلاس و نمونه ای برگزار شود، برگزاری اجلاس کافی است. رویداد A به این اتفاق نخواهد افتاد.

هنگام اشاره به ضرورت از بین رفتن تجربیات و هرج و مرج دستاوردهای رویداد. الف وی در بدنه نظام تعلیم و تربیت بیان کرد: به نظر می رسد آنچه مقام معظم رهبری در این زمینه اندیشیده و برنامه ریزی کرده اند; راه درازی در پیش داریم و به تفکر مشترک بیشتری نیاز داریم.

مهمترین مخاطبان اولین رویداد معلمان و مدیران مدارس هستند.

کاظمی مهم ترین مخاطب اولین رویداد را معلمان و مدیران عنوان کرد و گفت: زمانی می توانیم این تجربیات را به اقصی نقاط کشور برسانیم که امکان دسترسی به این تجربیات را برای همه معلمان و مدیران به معنای واقعی فراهم کنیم. اگر قرار است این اتفاق بیفتد، باید سال آینده اتفاق بیفتد. رویداد او F به آن را به قلب استان ها و شهرستان ها ببرید و با دو رویکرد (منطقه ای، استانی) و ملی دنبال کنید. البته باید از موازی کاری و اتلاف منابع در حوزه های مختلف پرهیز کرد.

وی خطاب به حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به عنوان متولیان نظام تعلیم و تربیت باید کاری کنیم که از توان مدیریتی این مدل های مدیریتی در سطوح عالی مدیریتی کشور استفاده کنیم. ما نباید سیستم مدیریت آموزشی را محدود به افراد محدود کنیم. باید زمینه حضور گسترده و موثر این نخبگان را در عرصه تعلیم و تربیت در عرصه های علمی و آموزشی، تجاری و اجرایی فراهم کنیم.

کاظمی در پایان ابراز امیدواری کرد با عنایات خداوند متعال و عصمت و طهارت اهل بیت(ع) و با همکاری و همفکری تمامی صاحب نظران، به پیشرفت های خوبی در زمینه انتقال تجربه دست یابیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=361608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.