افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

«بانو رند» به خانه ابدی رفت/ خداحافظی هنرمندی که زن زیست – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 361328
«بانو رند» به خانه ابدی رفت/ خداحافظی هنرمندی که زن زیست – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز سوم شهریورماه مراسم تشییع پیکر پری صابری با حضور هنرمندان و مدیران فرهنگی و هنری با اجرای نیما کرمی از مقابل تالار وحدت برگزار شد. حسین پاکدل، هادی مرزبان، ماهوش وقاری، مارال فرجاد، شکرخدا گودرزی، شهره سلطانی، محمد ساربان، محمد حاتمی، سعید داخ، ایرج راد، فروغ قجابقلی، عباس عظیمی، […]

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز سوم شهریورماه مراسم تشییع پیکر پری صابری با حضور هنرمندان و مدیران فرهنگی و هنری با اجرای نیما کرمی از مقابل تالار وحدت برگزار شد.

حسین پاکدل، هادی مرزبان، ماهوش وقاری، مارال فرجاد، شکرخدا گودرزی، شهره سلطانی، محمد ساربان، محمد حاتمی، سعید داخ، ایرج راد، فروغ قجابقلی، عباس عظیمی، یارتا یاران، علیرضا طباش، مهدی شفیعی، مرتضی کاظمی، مرتضی کاظمی ، اصغر همت، منظر لشگری، داود فتحعلی بیگی، شهرام کرمی، بهرام ابراهیمی، محمد الهیاری، مریم مطهر، فرهاد شریفی، مسعود میرتهری، رضا بنفشه خواه و… از جمله حاضران در این مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم ایرج راد رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خانم صابری از هنرمندان شاخصی است که از دوران جوانی با بزرگان فرهنگ و هنر دیدار و معاشرت داشته است. ، و علاوه بر تحصیل، تجربیات زیادی در زمینه های مختلف هنرهای نمایشی داشت. او علاوه بر بازی در دو فیلم بلند سینمای ایران، آثار درخشانی از نمایشنامه نویسان مطرح جهان و همچنین بزرگان ادبیات ایران را روی صحنه برد. پری صابری تالار مولوی را به عنوان مرکز تئاتر دانشجویی تأسیس کرد و به مدت 10 سال آن را اداره کرد.

وی ادامه داد: کتاب «بانوی رند» توسط نشر ثالث منتشر شد و فیلمی از این هنرمند ساخته شد، اما ناگفته های زیادی درباره تاثیر پری صابری بر هنر نمایش ایران وجود دارد که باید به آن پرداخت.

سپس قطعه ای از موسیقی نمایش «خورشید پرنده» به گوش رسید.

بعداً محمد حاتمی روی صحنه آمد و یادداشتی درباره پری صابری خواند و گفت: 37 سال پیش با او آشنا شدم و او پیشنهاد کرد در نمایش «باغ عرفان» درباره سهراب سپهری که پر از ایران و فرهنگ ایرانی بود شرکت کنم. در برنامه های آنها که امروزه به آنها کنسرت می گویند، موسیقی با صداهای کامل پخش می شد.

وی ادامه داد: برای صابری ادبیات نه فاخر بود و نه دور از دسترس و شگفتی های ادبیات را به نمایش گذاشت. صابری هنرمند متواضعی نبود، حضور زنان در آثارش پررنگ بود، او تا آخرین لحظه عمرش زن زندگی کرد و در ذهن ها جاودانه شد.

در ادامه فروغ قجابقلی از حاضران در مراسم خواست به احترام پری صبری این هنرمند فقید را تشویق کنند.

وی تاکید کرد: آثار پری صبری قلب ها را تسخیر کرد. نمایشنامه‌های او در هر کجای دنیا که اجرا می‌شد، مهر فرهنگ ایرانی را بر خود داشت. برای نمایش باغ دلگشا با او آشنا شدم. این ایمان و اعتقاد و عشق به من داد که تا این لحظه با همین ایمان و اعتقاد به فعالیت هنری ادامه می دهم. پری صابری عالی بود.

قجابقلی تاکید کرد: از آقایان حسین پاکدل و مهندس کاظمی که در دوران مدیریت پری صابری با نگاه هنری و فرهنگی آشنا شدند و از ایشان حمایت کردند، قدردانی می کنم.

سپس پیکر پری صبری بر پیکر این هنرمند تشییع شد و مراسم تشییع بر دوش هنرمندان و حاضران در مراسم تشییع و با حضور حجت الاسلام خطیب نماز برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=361328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.