افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

قنبرزاده: حق با اورونوف در مورد پرسپولیس است/ به نظرم سهمیه نبیل بهویی باید افزایش یابد – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 360560
قنبرزاده: حق با اورونوف در مورد پرسپولیس است/ به نظرم سهمیه نبیل بهویی باید افزایش یابد – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال از تصمیم فدراسیون برای افزایش سقف بودجه نمایندگان ایران در رقابت های آسیایی دفاع کرد. منصور قنبرزاده در نشست خبری امروز (پنجشنبه) خود اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان و برخی دوستان به فدراسیون فوتبال توصیه کردند که با حداقل ها سخت گیری نکند. حالا که شرایط فوتبال ما اینگونه است، […]

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال از تصمیم فدراسیون برای افزایش سقف بودجه نمایندگان ایران در رقابت های آسیایی دفاع کرد.

منصور قنبرزاده در نشست خبری امروز (پنجشنبه) خود اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان و برخی دوستان به فدراسیون فوتبال توصیه کردند که با حداقل ها سخت گیری نکند. حالا که شرایط فوتبال ما اینگونه است، با انعطاف بیشتری به مواردی که می توان نادیده گرفت مانند پاداش های آسیایی و… را بررسی کنیم. این موضوع در کارگروه مخالفانی داشت و در کمیته های مختلف هم همین اتفاق افتاد. توصیه های پیشکسوتان و کارشناسان اقشار مختلف فوتبال ایران در یکی دو روز گذشته به صورت خلاصه بررسی و نهایی شد و مقرر شد بحث پاداش آسیایی تا سقف یک میلیون و 300 هزار دلار به اجماع هیئت مدیره کشیده شود. از مدیران البته تعداد 800 هزار نفر نهایی شده بود و فقط در چند روز گذشته 500 هزار به آن اضافه شد.

و افزود: باید توضیحی بدهم که بارها تکرار شده است. عنوان دقیق تر محدودیت بودجه، تراز مالی باشگاه ها است. در AFC هم صحبت از آن عنوان یا یک بازی منصفانه مالی است. در سال های اخیر، استانداردهای صدور مجوز حرفه ای گسترش یافته است. حدود سه چهار سال پیش در برخی موارد نادیده گرفته شد. مثلاً در آن زمان برخی موارد مربوط به ضوابط درجه ب و ج اجباری نبود، اما الان به معیار الف تبدیل شده و اجباری است.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر باشگاهی در چند سال آینده تیم بانوان نداشته باشد مجوز حرفه ای را نمی گیرد یا اگر باشگاهی نتواند سه دوره متوالی مجوز ملی بگیرد. . ، باید لیگ برتر را ترک کند. اینها مسائلی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای نزدیک شدن آنها به استانداردها اعلام کرده است. نباید شرایطی پیش بیاید که لیگ برتر ایران دست از حرفه ای بودن بردارد و نتوانیم در لیگ الیت و لیگ قهرمانان تیم داشته باشیم. به همین دلیل از سال گذشته مصوب شد که ترتیب مالی باشگاه ها یعنی تعیین دخل و خرج باشگاه ها در نظر گرفته شود. در سال اول کمبودهایی وجود داشت، اما آنچه خود باشگاه ها در سایت AFC آپلود کردند هزینه ها و درآمدها بود. یکی از معیارهایی که از امسال به شدت اعمال خواهد شد این است که هر سه ماه یکبار خود باشگاه ها باید تراز مالی خود را زیر نظر کمیته صدور مجوز حرفه ای آپلود کنند.

قنبرزاده تصریح کرد: در نهایت AFC زمانی که بخواهد مجوز حرفه ای صادر کند، تراز مالی را در نظر می گیرد. اگر هزینه بیشتر از درآمد باشد قطعا پروانه حرفه ای صادر نمی شود. در سال های اخیر دو سه تا از باشگاه های ما موفق به کسب مجوز حرفه ای شدند و پرطرفدارترین باشگاه های ما به تلخی از لیگ قهرمانان حذف شدند. بر اساس اسناد واقعی بارگذاری شده توسط خود باشگاه ها، برقراری تعادل مالی به هفت باشگاه ما اجازه داد امسال مجوزهای حرفه ای را دریافت کنند. هر تغییری با مقاومت و دشواری روبرو می شود. ما باشگاهی داشتیم که سال گذشته تعهداتی داشت اما پس از مذاکره با بازیکنانش قراردادش را کاهش داد و توانست به شرایط کسب مجوز حرفه ای نزدیک شود.

وی با توجه به اینکه سهمیه آسیایی ما کاهش یافته و این افزایش سقف بودجه می تواند برای تیم هایی که سال آینده در آسیا حضور ندارند تعهداتی ایجاد کند، گفت: مابه التفاوت لیگ برتر ما 500 هزار دلار و برای سطح دوم است. . از آسیا رقمی معادل 300 هزار دلار که هر دو باشگاه تراکتور و سپاهان تراز مالی مثبتی دارند و برای سال آینده مشکلی نخواهند داشت. البته این رقم این نیست که محقق نشود زیرا در هر مسابقه ای که تیم ها انجام می دهند با توجه به پاداشی که برای حضور و پیروزی و تساوی می گیرند مبلغی به حساب آنها واریز می شود و در بدبینانه ترین حالت. ، رقم در نظر گرفته شده نزدیک به 500 هزار دلار است. این رقم 500 هزار دلاری حتما در این مرحله مقدماتی در اختیار تیم ها قرار می گیرد.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که تحویل سرخابی ها در این زمینه موثر است، خاطرنشان کرد: ما اصلا به این مسائل فکر نمی کنیم. بهتر است بگوییم استقلال و پرسپولیس در شرایطی بودند که بدهی های زیادی داشتند. با مالکان دو باشگاه در یک اتاق جلساتی داشتیم، هر دو گروه مشکل مالی نداشتند، اما این دوره انتقال سخت بود. این امید وجود دارد که شرایط مالی دو باشگاه بهتر شود و هم گروه هلدینگ و هم گروه بانک شرایط عادی پیدا کنند و با توجه به عملکرد آنها مشکلی پیش نیاید.

قنبرزاده با بیان اینکه موضوع افزایش سقف بودجه به صورت مکتوب اعلام نشده و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اعتراض به اینکه اگر این قانون زودتر شکل می گرفت ستاره های خود را از دست نمی دادند، گفت: هم مخالفانی وجود داشت و هم مخالفان. حامیان این . اما وقتی به اجماع رسید همه باید از این قانون حمایت کنند. همه قبول داریم که این تیم ها نماینده ما در آسیا هستند، اما یک نکته را فراموش نکنیم: برخی از دوستان کمی عجله کردند و شاید اگر زودتر این اتفاق می افتاد قدرت تصمیم گیری تیم ها بهتر می شد. هفته گذشته متوجه شدیم که امارات متحده عربی و عربستان سهمیه بازیکنان خارجی خود را افزایش داده اند، بنابراین مهلت داشتیم. ما تا 19 آبان سهمیه فیفا رایگان داریم، بنابراین می توانیم سه بازیکن آزاد را به خدمت بگیریم. در این شرایط سقف تغییر نمی کند و پاداش ها به قوت خود باقی است، اما الان که با شما صحبت می کنم، برخی باشگاه ها می خواهند یکی دو بازیکن خارجی جذب کنند که جای بحث دارد، چون رقبای ما سهمیه خود را افزایش داده اند. شنبه جلسه ای برگزار می کنیم و اگر به اجماع رسیدیم آن را اعلام خواهیم کرد.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در ادامه توضیح داد: اکنون 75 درصد از امتیازات مربوط به سهمیه کشورها در لیگ برتر بر اساس نتایج سال های اخیر باشگاه ها محاسبه می شود و به همین دلیل سهمیه ما کاهش می یابد. در فصل بعد 25 درصد باقیمانده مربوط به نتایج تیم های ملی است. در هر صورت اگر باشگاه های ما نتایج قابل قبولی کسب نکنند، هزینه ما به همین میزان کاهش می یابد.

وی در خصوص درخواست باشگاه پرسپولیس برای درج نام آرونوف در لیست زیر 25 سال این تیم، تاکید کرد: بحثی که مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این باشگاه با ما داشتند درست بود. گفتند پارسال برای زیر 25 سال سهمیه نداشتیم و آرونوف 23 سال و 6 ماهه بود که اسمش را در لیست بزرگسالان قرار دادیم. طبیعی است که قانون جدید کمی احمقانه بود و به نظر من به عنوان رئیس گروه ضربت، پذیرش درخواست پرسپولیس و چند باشگاه دیگر ضرری ندارد و ایرادات این قانون باید اصلاح شود. و سعی می کنیم در جلسه روز شنبه این موضوع را نهایی کنیم و امیدواریم حل شود.

قنبرزاده در پاسخ به انتقاد رضا درویش از افزایش سقف بودجه یادآور شد: همه ما فوتبالدوستان هستیم و از یک خانواده هستیم. یکی از عزیزان با عصبانیت چیزی می گوید. فدراسیون پدر فوتبال است و ما نباید خیلی چیزها را تکان دهیم. الان هم ما چیزی جز آرامش در فوتبال نمی خواهیم و اگر صحبتی شود و پاسخ تهاجمی بدهیم درست نیست. ما نمی گوییم همه تصمیمات فدراسیون فوتبال درست است، اما با غرض و تعصب گرفته نمی شود. ممکن است برخی جاهای این دستورالعمل به نفع یک باشگاه یا با شرایط باشگاهی متفاوت باشد، اما گروه فدراسیون نمی خواهد یک باشگاه یا یک نفر را زیر سوال ببرد. درخواست ما افزایش قدرت، صبر و بردباری است. اگر دوستان صحبت کردند از روی عصبانیت بود و ما همدیگر را دیدیم و سوءتفاهم ها را برطرف کردیم.

رئیس کارگروه نظارت بر سقف بودجه و قراردادهای لیگ برتر فوتبال در واکنش به سوختن ششمین سهمیه خارجی پرسپولیس به دلیل عدم استفاده از نبیل باهویی در ترکیب این تیم در فصل گذشته. وی خاطرنشان کرد: نبیل باهویی در مقطعی وارد پرسپولیس شد اما دستورالعمل فصلی است و نه فدراسیون، نه هیات مدیره، نه سازمان لیگ و … به دلیل مشکلات پزشکی صلاحیت تشخیص این مشکلات را ندارند. . ، و ثبت قرارداد بازیکن خارجی باید توسط IFMARK تایید شود. این موضوع به آیفمارک ارجاع شد و طبق آخرین تاییدی که داشتیم، مدیر آیفمارک به ما گفت که ما نظرات خود را اعلام کردیم و از آنجایی که این موارد پزشکی محرمانه است به ما گفته شد که به رسانه ها نگوییم و فقط باشگاه را در جریان بگذاریم. خودش و این موضوع به باشگاه ابلاغ شد. اینکه مشکل بهویی چه بوده به باشگاه پرسپولیس اعلام شده و در صورت صلاحدید در رسانه ها اعلامیه خواهند کرد.

قنبرزاده در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به نگاه مهربانی که به استقلال و سپاهان شده، می توان در قسط ششم پرسپولیس تجدید نظر کرد؟، گفت: تفاوتی بین باشگاه ها وجود ندارد اما من به دلیل شرایط این را گفتم. ” این اتفاق افتاد و با توجه به اینکه حریفان ما سهمیه خارجی خود را تغییر دادند، این نظر وجود دارد که یکی دو بازیکن با دید مثبت و بدون تغییر بودجه مورد پذیرش باشگاه ها قرار بگیرند. از آنجایی که نمایندگان ما در لیگ برتر نیز حضور دارند، باید این شرایط برای سایر تیم های لیگ برتری نیز در نظر گرفته شود. به نظر می رسد که این انعطاف وجود دارد و در حال وقوع است. نظر من به عنوان رئیس کارگروه این است که سهمیه پرسپولیس و هر باشگاهی که اعمال می شود به آنها داده شود و نگاه ملی داشته باشیم. همانطور که گفتم نمی توانیم تبعیض قائل شویم و این هزینه برای همه تیم های لیگ برتری در نظر گرفته می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل دریافت پاداش های آسیایی از باشگاه های ما حل شده است، گفت: در یکی دو سال اخیر پاداش ها به صورت نقدی یا تسویه حساب می شد؟ مثلا تیم عربستان به ایران می آید و ما هزینه های آنها را می دهیم و آن مبلغ را به آنجا می بریم. اینجوری مشکل حل میشه

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه بسیاری از باشگاه‌ها گفته‌اند فهرست بزرگسالان خود را بر اساس سقف بودجه قبلی بسته‌ایم و حالا که با افزایش سقف بودجه دیگر جایی برای اضافه کردن بازیکنان باکیفیت به لیست خود نداریم، بیان کرد: هر تصمیمی که در هر برنامه عملیاتی و اجرایی گرفته شود یک سری مزایا و معایب دارد و نمی توان گفت کل این تصمیم خوب بوده است. در فوتبال گاهی اوقات می بینید که تیم حریف شما تاکتیکی را اتخاذ می کند و شما باید یک تاکتیک جدید را وارد کنید. متوجه شدیم که تیم های امارات و عربستان سهمیه های خارجی خود را اضافه کردند و باشگاه ها و کارشناسان ما را تحت فشار قرار دادند و نمی توان از کلمه منطق چشم پوشی کرد. با این حال، درخواست هایی در مورد بحث از بازیکنان زیر 25 سال وجود داشت که توانایی دستورالعمل ها اجازه می دهد تا این مشکل حل شود. بحث اضافه شدن سهمیه باشگاه های خارجی هم موضوعی است که قابل حل است.

رئیس کارگروه نظارت بر سقف بودجه و قراردادهای لیگ دسته اول فوتبال در پاسخ به این سوال که با وجود بیماری مهدی محمدنبی چگونه افزایش سقف بودجه تصویب شد، گفت: گفتم به سمت همدلی و اتحاد حرکت کنیم. . من وارد جزئیات مشکلات نیستم و خدا رحمت کند آقای نبی را. فرض کنید فردی به هر دلیلی عضو هیئت مدیره نیست، اگر از هر 10 نفر پنج نفر با تصمیمی موافق باشند، تصمیم گرفته می شود. یک ضرب الاجل وجود داشت و مطمئناً تا زمانی که هیئت مدیره موافقت نکرد، این اتفاق نمی افتاد. یکی از اعضای هیئت مدیره گفت کاش این کار را زودتر انجام می دادیم تا چالشی ایجاد نشود، اما باید بگویم که اکثریت اعضای هیئت مدیره با این تصمیم موافق بودند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=360560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.