افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

حمله بی سابقه درویش به تاج: بدبختی ویلموتس فراموش نشد/ به جای عذرخواهی از این وضعیت استعفا دهید – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 360492
حمله بی سابقه درویش به تاج: بدبختی ویلموتس فراموش نشد/ به جای عذرخواهی از این وضعیت استعفا دهید – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: لکه ننگ قرارداد ویلموتس از فوتبال ایران از ذهن هیچکس پاک نشده و امروز شاهد سیاه ترین لحظه تاریخ فوتبال کشور هستیم. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که به طور جدی و آشکار با افزایش سقف بودجه برای فصل جاری مخالف است، پس از تصمیم ناگهانی فدراسیون برای افزایش سقف، دومین مصاحبه خود […]

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: لکه ننگ قرارداد ویلموتس از فوتبال ایران از ذهن هیچکس پاک نشده و امروز شاهد سیاه ترین لحظه تاریخ فوتبال کشور هستیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که به طور جدی و آشکار با افزایش سقف بودجه برای فصل جاری مخالف است، پس از تصمیم ناگهانی فدراسیون برای افزایش سقف، دومین مصاحبه خود را این بار در جمع خبرنگاران و باشگاه پرسپولیس انجام داد.

مشروح اظهارات درویش را بخوانید:

آنها چیزی را تایید کردند که بعد از بدبختی 12 میلیون دلاری ویلموتس که تبدیل به سیاه ترین قسمت بدبختی فوتبال شد، هنوز از فوتبال ایران حذف نشده است.

*این اعلان جنگ به تاج است؟

ما با فکر سر و کار داریم نه با شخص. اگر اسم کسی را بیاورید به ما ربطی ندارد. با فکر میگم چطور ممکن است به باشگاه ها سقفی اعلام کنند و بگویند باید قانونی باشند؟ چه کسی می داند پشت صحنه این اتفاق سه ساعت قبل از پایان فرصت آپلود لیست آسیایی رخ می دهد؟ آیا بازیکن جلو می آید و به آنها اطمینان می دهد که ما امکانات را به آنها می دهیم و لحظاتی قبل از موعد مقرر قفل آنها را باز می کنیم؟ چه کسی آنها را می شناسد؟ آیا ارزش فکر کردن را ندارد؟ حتی مسئولان فدراسیون، آقایان قنبرزاده و نورشرق به من گفتند که این بار مثل دفعات قبل نیست و ما به قانون احترام می گذاریم و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم این اتفاق بیفتد. روز اول گفتیم چرا آن قانون را وضع کردی؟ گفتند توقف و کم یا زیاد شدنی نیست. 3-4 بازیکن ما برای 10-15 میلیارد تومب رفتند، چون می خواستیم به حداکثر برسیم. نظر شما در مورد این چیست؟

نمی توانند به افکار عمومی توهین کنند و بگویند افکار عمومی از زندگی آنها دور نیست. این از شایستگی خود قانونگذاران است. افکار عمومی این را به خوبی درک می کنند. چه قدرتی به تیم ها می دهند که باعث می شود بازیکنانشان را بگیرند. تاریخ ورود بازیکنان به ایران و تعیین وقت بازیکنان ملی پوش را مشاهده می کنید. چگونه یک تیم بدون پوشش دو میلیون دلار تعهد ایجاد می کند؟ از یک جایی به آن تیم می گویند کارت را بساز. آیا پرسپولیس از کره دیگری می آید؟ چرا اینقدر با پرسپولیس دشمنی می کنند؟ چرا قهرمان می شود؟ این تجهیزات هم برای ایران است و از کشتی دیگری نیامده است.

عملکرد او را دیدید. لیگ تمام شد و چند ماهی گذشت و رئیس یک فدراسیون از تیم دیگری عذرخواهی کرد. طبق نظر او 10 نفر گفتند آفساید و 10 نفر گفتند آفساید نیست. اگر مرد هستید و از این بی عدالتی در فوتبال ناراحت هستید، باید بگویید به خاطر این شرایط استعفا دادیم، چون عدالت نبود. 10 دقیقه قبل از این گل همه می گفتند پنالتی و اخراج داده نشده، اگر این اتفاق می افتاد 3-4 گل می زدیم. ما قبلا چند بازی نشان داده ایم که اگر تیمی از نظر بازیکن با ما برابری نکرد، می توانیم این کار را انجام دهیم.

بزرگان پرسپولیس باید بدانند که با پرسپولیس مشکل دارند چرا که قهرمان می شوند. پارسال چه توطئه هایی کردند که پرسپولیس قهرمان نشد اما بارها گفتیم یدالله بزرگ هستند. این همه دست می خواهند جلوی کارهای پرسپولیس را بگیرند اما نگذاشتند.

* آیا برنامه ای برای اعتراض به این موضوع دارید؟

ما 100% از طریق مجاری قانونی اقدام می کنیم. انشالله بعد از دوشنبه یک فکری داریم که اول بازی های آسیایی بگذرد و فعلا مشکلی پیش نیاید و بعد اعلام کنیم که چه کار می کنیم.

* سقف بودجه شما چقدر بود؟

نمی دانم چه شد که اعلام کردند؟ اینها از طرف دوستان خودشان عمل کردند.

* پرسپولیس جزو 4 تیم است؟

قبول ندارند پرسپولیس جزو چهار تیم باشد اما آسیا اعلام کرده ما اولین تیم ایرانی هستیم.

* جلسه ای برگزار کردید و با دوستانتان از فدراسیون درباره این قانون صحبت کردید؟

دو جلسه برگزار کردند و مصوب شد که سقف بودجه افزایش نیابد. با آقای قنبرزاده هم مصاحبه شد.

* اینکه به شما گفتند تنها شما مخالف افزایش سقف بودجه هستید درست است؟

قانون شامل بچه های محلی، شریک زبان من و دوست من نمی شود، قانون برای همه مردم اعمال می شود. اینکه کاری ندارد، محبوبیت دارد و از طرف دولتمردان بسیار حمایت می شود. قانون برای همه جامعه اعمال می شود، اما برخی می گویند نه، فقط آن چیزی که ما می خواهیم. ما می گوییم اگر می خواستند اضافه کنند چرا 10 روز قبل نگفتند؟ چرا از روز اول نگفتند؟ چه پشتوانه ای داشتند که می دانستند روزی می توانند این قانون را بشکنند و از بین ببرند؟

*این قانون به فوتبال کمک کرد؟

نه، چه کمکی می کند؟

* به عنوان یک مربی، با بازیکنان و ایجنت ها سر و کله زدی.

این عوام فریبی توهینی به افکار عمومی است که خودشان سزاوار آن هستند. به اذهان عمومی توهین می کنند. در جایی گفتند می خواهیم پیشرفت کنیم تا در جام باشگاه های آسیا مشکلی نداشته باشیم. در 25 سال اخیر به جز پرسپولیس کدام تیم ایرانی در آسیا راه یافته است؟ به جز پرسپولیس که دو بار نایب قهرمان شده کدام یک عنوان قهرمانی را کسب کرده اند؟ سقف قرارداد رسیده است که دو سال است. 20 سال پیش چرا هیچ کدامشان چیزی نشدند؟

* با توجه به اتفاقاتی که در نیمه اول سال گذشته رخ داد، آیا پیش بینی می کردید که این بلا دوباره به سقف بودجه برسد؟

اصلا صحبت های آقای قنبرزاده و نورشرق را می توانید ببینید.

* آقای قنبرزاده خیلی روی این موضوع اصرار کردند و امسال گفتند ضمانت اجرایی دارند اما اشتباهش ثابت شد.

اگر به دلیل احترام به قانون باید تنبیه و توبیخ شویم، در واقع آنها با کار خود اعلام کردند، بیهوده این کار را کردند. بسیاری از دوستان از ما پرسیدند که چرا می خواهید قانون را رعایت کنید؟ خود فوتبالیست ها و فدراسیون ها از خود پرسیدند: آیا اینجا سوئیس است که همه به همه قوانین احترام می گذارند؟ اما ما فکر می کردیم جامعه ما به بلوغی رسیده است که باید قانون را رعایت کنیم، اما این ثابت کرد که اینطور نیست و قانون بستگی به این دارد که کدام یک از دوستان، هم استانی ها و همکاران ما به خود اجازه وسوسه و وسوسه را بدهند. قانونی برای خودشان میتونه سه ساعت باشه؟ چه کسی می تواند در سه ساعت یک بازیکن بگیرد؟ مگر اینکه قبلاً این کار را با هم انجام داده باشید و گفته باشید که می خواهید کارت را درست کنید، دو سه ساعت طول می کشد. آیا می توان با فردی که در کشور دیگری ورزش می کند تماس گرفت و گفت ok؟ شما اساسنامه را بخوانید. هیئت مدیره باید 10 روز قبل جلسه را اعلام کند. آنها این کار را نکردند. جایی نوشته نشده که بتوان با تلفن توافق کرد. مثلاً در این روز عزیر به آقای نبی که خداوند شفای عاجل ایشان را عنایت فرماید زنگ بزنید و بگویید در صورت بهبودی اس ام اس بفرستید و بگویید من با این طرح موافقم.

* بر اساس تصمیمی که الان گرفته شده و قانونی که می گوید تیم های لیگ برتر می توانند از سه بازیکن دیگر استفاده کنند، آیا کارنامه نقل و انتقالات پرسپولیس دستخوش تغییراتی می شود؟

چه کسی این قانون را وضع کرده است؟

*این را عوامل به باشگاه ها گفته اند.

ظاهراً نماینده در فدراسیون تصمیم‌گیرنده است، زیرا فدراسیون هنوز چیزی اعلام نکرده و شب گذشته آخرین فرصت برای آپلود اسامی بود. او کمی شبیه یک عروسک خیمه شب بازی و چیزهای مشابه است.

* از پرونده آقای بیرانوند چه خبر؟

اینجا یک فرد مجرد تصمیم نمی گیرد. ظاهراً یک نهاد حاکمیتی وجود دارد که در مورد همه چیز تصمیم می گیرد، زیرا آنها مأموران مالی را هم فرستادند و آنها هم گزارش دادند.

* کارشناس آمد؟

دو بار آمدند و قبل از آن به ما گفتند که رفته اند پشت سیستم و همه چیز را چک کرده اند و گفته اند موردی نیست. اما اساساً طبق قانون نباید وارد این ماجرا می شدند، چون 15 روز بعد از پایان لیگ گفتند. هنوز 15 روز نگذشته بود. اگر 15 روز نگذشته و مهمانی کنسل شده است، خود دوستان حقوقی می گویند که شما وارد نشوید که پول گرفته اید یا نه، اما این هم مثل موارد دیگر. ما پرونده ای داریم که 7 تا 8 ماه طول کشید و پاسخی ندادند، اما مورد مشابه در 48 ساعت انجام شد. همه چیز باید با هم جمع شود.

* از وضعیت اورونوف که قرار بود در لیست زیر 25 سال حضور داشته باشد صحبت کنید. آیا برنامه ای برای تمدید قرارداد خود دارید؟
ما قطعا برنامه ای داریم و با آنها صحبت کرده ایم. اما تا آنجایی که شما می گویید باید ببینیم این نعمت را به تیم های دیگر هم می دهند، باید به پرسپولیس هم بدهند. نمونه بارز آن به سال گذشته برمی گردد. دیدید که در قرارداد یک نفر نوشته شده بود «مال من است» و یک چیز را از قراردادشان خارج کردند و گفتند مالیات آدم فلان است. بهانه آوردند که خوشبختانه همه مصاحبه ها موجود است. گفتیم این کار را کردند تا اگر می خواستند تیم دیگری را ببخشند، فرصت داشته باشند.

دیدی آخرش گفتند ما اینها و آنها را می بخشیم اگر گناه ما چه بود؟ ما آن را درک نکردیم. الان هم مثل روز مشخص است که دنبال بهانه هستند که چرا پرسپولیس را نمی بینند. آنها بدانند که می روند، اما پرسپولیس آنجاست. پرسپولیس 60 سال است که وجود دارد و بدتر از این را تحمل کرده است. چه کسی در این سال ها آمده پرسپولیس را نابود کند؟ گفتند فوتبال منطقه ای یا هیچ باشگاه دیگری برای مثال فوتبال منطقه 12 به 18 وجود ندارد! آمدند برنامه ریزی کردند که بالای 27 سال نتواند فوتبال بازی کند. اما چه شد؟

رفتند و پرسپولیس می ماند. مطمئن باشید اینها هم محو می شوند اما پرسپولیس آنجاست چون خیلی ها طرفدارش هستند و تنها چیزی که برایشان مهم است همین تیم است. آنها با نشاط و شادابی جامعه مشکل دارند، بنابراین این مشکلات را برای تیم حل می کنند، اما نمی دانند مردم و این هواداران مصمم هستند. اینها کسانی هستند که بیشتر در مقابل دشمن ایستادند، این چند نفر هیچ هستند.

* گفتید از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری می کنید. دقیقا از چه کسی شاکی هستید؟
این موضوع قانونی است و مراجع قانونی پیگیری خواهند کرد.

* ممکن است عضوی از هیئت مدیره باشید؟
باید تشخیص بدهند. فقها باید به ما بگویند که چگونه این کار را انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=360492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.