افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

رهبر نیست تا ببینی وزیرش با وثیقه آزاد شده / رد 2 وزیر سابق در فساد چای دباش / آدم گاهی تعجب می کند که اینها چه کسانی هستند؟

  • کد خبر : 359917
رهبر نیست تا ببینی وزیرش با وثیقه آزاد شده / رد 2 وزیر سابق در فساد چای دباش / آدم گاهی تعجب می کند که اینها چه کسانی هستند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر ایران با اشاره به نقش احتمالی سید رضا فاطمی امین در پرونده چای دباش نوشت: «ناگارا! نگاهی که چاره ای جز نوشیدن لعنت ندارد دل زخمی دوا ندارد / بیا تا بمیرم به فکر دوا باش / به فکر درمان دل خاموش باش / کریمه رحیمه رئوفا عطوفا بهاره نگارا […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر ایران با اشاره به نقش احتمالی سید رضا فاطمی امین در پرونده چای دباش نوشت:

«ناگارا! نگاهی که چاره ای جز نوشیدن لعنت ندارد دل زخمی دوا ندارد / بیا تا بمیرم به فکر دوا باش / به فکر درمان دل خاموش باش / کریمه رحیمه رئوفا عطوفا بهاره نگارا بیا باحال بیا زهرا بیا زینب بیا جان سقا.

این آخرین سخنان سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت فقید ابراهیم رئیسی در پایان دفاعیه خود در جلسه 20 اردیبهشت 1402 مجلس است. دفتر از سمت خود و اکنون تنها 16 ماه بعد به گفته سخنگوی قوه قضائیه، احضار و تحقیقات مقدماتی از وی انجام شده و با قرار وثیقه آزاد است.

وی اگرچه در عزل نمایندگان کامیاب ناموفق بود و از وزارت برکنار شد، اما با تصمیم قلبی آقای رئیسی به مدیرکل اقتصادی خود در آستان قدس رضوی، مشاور رئیس جمهور در امور نظارت بر تولید تلقی شد. پایان از دولت گروهی که در سه سال شگفتی پشت سرگذاشتند.

فاطمی امین به دلیل استیضاح وزارت صمت را از دست داد. در واقع عمدتاً به دلیل بحثی بود که علیرضا بیگی، نماینده تبریز، موضوع تحویل خودروهای شاسی بلند را به نمایندگان مطرح و مطرح کرد. چرا که برخی بیم آن را داشتند که رای به ماندگاری وزیر به تاثیرگذاری نمایندگان علیه استیضاح این انتقال تعبیر شود. سپس فاطمی امین را انداختند تا وزیر برکنار شده هم چوب و هم پیاز را بخورد.

اکنون با گذشت کمتر از چهار ماه از سقوط بالگرد در ورزقان و زمانی که دولت جدید تشکیل شده است، ناگهان سخنگوی قوه قضائیه اعلام می کند که وزیر صمت دولت قبل و مشاور رئیس جمهور سابق در امور اقتصادی و سیاسی تولید احضار شد و اکنون با قرار وثیقه آزاد است. یعنی اگر قرار وثیقه نگذارید، اتهامات به گونه ای است که باید روانه زندان شوید.

جالب اینجاست که اتهامات آنها به خودرو یا معدن مربوط نمی شود، بلکه به پرونده چای دبش اشاره می کند و تاکنون دو وزیر سابق دولت یا کالسکه اسب سواری که می گویند رئیس جمهور جدید تحویل داده شده است، در این ماجرا نقش دارند. مورد . در مورد بار مالی این در جمهوری اسلامی در دوران مدعیان مبارزه با فساد بی سابقه است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت حاصل ادغام 4 وزارتخانه سابق صنایع و معادن، فلزات، صنایع سنگین و بازرگانی است و به آقای فاطمی امین که در سال پیروزی 4 ساله بود واگذار شد. انقلاب، اما به عنوان رفیق متحد شدند تا انقلاب لو نرود.

اولین شغل او پس از اخذ لیسانس الکترونیک در سن 23 سالگی، مدیریت یک موسسه قرآنی به نام ثقلین بود که در آن کلاس های تفسیر و مداحی قرآن تدریس می کرد و با این تجربه مدیر پروژه شهر سالم در سال 1390 شد. مشهد. تحصیل در مقاطع بالاتر و سایر رشته ها.

البته ارتباط کارشناسی الکترونیک، مؤسسه قرآنی و پروژه شهر سالم نامشخص است، اما او موظف شد طرح نوسازی خودروهای فرسوده را انجام دهد تا کارنامه خود را متنوع کند.

در سال 1400 فاطمی امین با عملکردی وزیر دولت رئیسی شد که چاره ای جز استیضاح برای مجلسی که با 205 رای وزارت او را پذیرفته بود باقی نگذاشت. او البته از طناب این استیضاح فرار کرد اما در دومی گرفتار و برکنار شد، اما اعتماد رئیس جمهور سابق به او به حدی بود که دستور داد در دولت کنارش بنشیند.

حال این سوال پیش می آید که نقش او در پرونده چای دباش چه بوده است؟ البته چون حکم قطعی صادر نشده نمی توان قضاوت کرد و امیدوار بود که وی تبرئه شود، اما اگر علیرضا بیگی نماینده تبریز آن موارد را مطرح نمی کرد و برکنار نمی شد، آیا اقامت وی ​​همچنان پابرجا بود. ? مصلحت ایشان و دولت آقای رئیسی و کشور؟ تصور کنید اگر این یک افشاگری در مورد ماشین نبود. البته این اتفاق نیفتاد و این نشان می دهد که به جای اصرار بر استخدام افراد بر اساس ظاهر یا سابقه مذهبی، باید امکان ورود نمایندگان واقعی مردم به مجلس را فراهم کنیم.

خود مسعود المدیجیان، رئیس جمهور امروز جمهوری ایران، از سوی کمیته های اجرایی دولت قبل رد شد تا پاکسازی بی عیب و نقص باشد و اگر دخالت نهادهای نظارتی به دستور نبود، اگر می شد. که توسط رهبران آن انتخاب نشده، اکنون رئیس جمهور جمهوری ایران است.

به این بهانه بد نیست نگاهی به سخنان مرحوم رئیسی در مورد وزیرش بیندازیم:

همه دوستان مجلس و حتی متهمان به پاکیزگی، فساد ستیزی، رانت ستیزی، روابط ناسالم و شخصیت ضد مافیایی وزیر صمت شهادت دادند.

رئیس جمهور فقید سابق پرسیده بود: آیا عملکرد وزیر صمت را فقط در بحث خودرو باید سنجید؟ آیا وزارت صمت سایر بخش های صنعتی، معدنی و تجاری ندارد؟ ندیدن اتفاقا سایر قسمت های پرونده آقای فاطمی امین: روی سر چای دبش!

در سال 1400 آقای رئیسی ضمن معرفی فاطمی امین ذکر کرده بود: ایشان در آستان قدس رضوی مسئولیت مالی داشتند و عملکرد شرکت ها را روشن کردند.

رئیسی حاضر نیست وزیری را ببیند که سه بار در مجلس از شجاعت، سلامتی و پاکیزگی او تعریف و تمجید کرده باشد (یک بار در روز رای اعتماد، دومی در استیضاح اول و سومی در استیضاح دوم). ) و از نمایندگان فقط خودرو را با مخالفت نکنید بلکه به رشد شاخص ها در تولید و معدن توجه کنید. او درگیر پرونده چای دباش است و با قرار وثیقه آزاد است.

شاید اگر ادغام وزارت صنعت و بازرگانی اتفاق نمی افتاد یا وزارت بازرگانی احیا می شد، هر روز چایش را می خورد و سراغ چای دباش نمی رفت و این باید انگیزه رئیس جمهور جدید باشد. احیا می کند. وزارت بازرگانی

مرحوم رئیسی آنقدر از موافقت نمایندگان برای برکناری وزیر صمت خود که از مشهد به تهران آورده بود ناراضی بود که وی را به عنوان مشاور رئیس جمهور در حوزه تولید منصوب کرد. کاری که مرحوم هاشمی رفسنجانی در واکنش به رای عدم اعتماد مجلس به مرحوم محسن نوربخش انجام داد و وی را معاون اقتصادی رئیس جمهور منصوب کرد و به وجود آمد تا دکتر نوربخش از دولت خارج نشود. اما جایگاه معاونت اقتصادی در دولت رئیس جمهور فقید خالی نماند و به همین دلیل فاطمی امین با دو مأموریت مشاور شد:

1. پیگیری و نظارت بر پیشرفت پروژه های بزرگ کشور و محرک های تولید.
2. نظارت بر میزان موفقیت و موانع پیش روی دستگاه های اجرایی در تحقق منویات مقام معظم رهبری برای رشد تولید.

کمی صبر کنیم، سرنوشت پرونده را از زبان آقای جهانگیر می شنویم و اگر دومین وزیر دولت منحله رئیسی به دلایل مالی حکم حبس بگیرد، رکورد جدیدی شکسته می شود که ربطی به توضیحات ندارد. که رئیس جمهور سابق دو وزیر خود را انتخاب کرد.

من می خواهم یکی از این دو وزیر بپرسد که آیا نمی توان با سه میلیارد دلار کل کشت و صنعت چای در شمال را متحول کرد؟ آیا نمی شد این پول را به اتحادیه چای با 100 چایکار فعال اختصاص داد؟ آیا لازم بود مدیر اقتصادی آستان قدس را به تهران بیاورند و او را به عنوان وزیر منصوب کنند و در چهار وزارتخانه قبلی حتی مدیری هم نبود؟

امیدواریم رئیس قوه قضائیه همانطور که رئیس جمهور سابق گفت پاک و شفاف است، اما اگر معلوم شد که او مثل چای عسل سیاه است، شما را از این منظره تظاهر به خدا دور کنند. چون گاهی از خود می پرسید که این افراد چه کسانی هستند؟

27215

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=359917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.