افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

رئیس کمیته وضعیت: افزایش حداکثر سقف را تایید می کنیم/ سقف بودجه به تیم های آسیایی اضافه شد – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 359777
رئیس کمیته وضعیت: افزایش حداکثر سقف را تایید می کنیم/ سقف بودجه به تیم های آسیایی اضافه شد – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال درباره افزایش بودجه نمایندگان ایران در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا توضیح داد. جمشید نورشرق در گفت و گو با برنامه فوتبال خبر، در خصوص افزایش بودجه نمایندگان ایران در لیگ الیت و لیگ قهرمانان آسیا گفت: این خبر را تایید می کنیم. با توجه به دستورالعمل سقف […]

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال درباره افزایش بودجه نمایندگان ایران در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا توضیح داد.

جمشید نورشرق در گفت و گو با برنامه فوتبال خبر، در خصوص افزایش بودجه نمایندگان ایران در لیگ الیت و لیگ قهرمانان آسیا گفت: این خبر را تایید می کنیم. با توجه به دستورالعمل سقف بودجه که برای اولین بار با پیگیری های فراوان و توجه ویژه هیات رئیسه و رئیس فدراسیون در فصل گذشته برای اولین بار به تصویب رسید، مسائل و نکات مختلفی در این زمینه وجود دارد. در فصل جاری که در آن قرار داریم با پیش بینی نکاتی که در فصل قبل باید رعایت می شد، این دستورالعمل مجددا ابلاغ و برای باشگاه ها لازم الاجرا شد.

وی افزود: از سوی دیگر یکی از اصلی ترین مواردی که در این دستورالعمل ها باید مورد توجه قرار گیرد اجرای بدون تبعیض آنهاست به طوری که هیچ تیمی در مقایسه با تیم دیگری جایگاه ویژه ای ندارد. اگر با ملت صحبت کنید همه تایید می کنند که تیم های حاضر در مسابقات آسیایی متعلق به کل کشور جمهوری اسلامی ایران است و بحث ملی در جریان است.

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان خاطرنشان کرد: با این دیدگاه و رقابت سختی که در آسیا وجود دارد، باشگاه‌ها درخواست کردند تا محدودیت‌های بودجه خود را بر اساس همین دیدگاه و بدون تبعیض بررسی کنند. بر اساس بند 7 دستورالعمل ابلاغی مقرر شد 100 درصد درآمد حاصل از پاداش کنفدراسیون فوتبال آسیا یا لیگ الیت و لیگ قهرمانان اروپا در فصل 25-2024 به سقف بودجه اضافه شود و همچنین برداشت. با در نظر گرفتن انتظارات عادی در مورد پاداش برای پیروزی تیم در مسابقات، یک جلسه طولانی برگزار شد.

وی افزود: در پایان مصوب شد که تیم های لیگ برتر یک میلیون و 300 هزار دلار و باشگاه های لیگ قهرمانان اروپا یک میلیون دلار از پاداش هایی که در طول مسابقات به آنها داده می شود حتی به بودجه خود دریافت کنند.

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان افزود: شاید بتوان گفت این پاداش ها محقق نشود. احتمال دیگر این است که تیم ها با موفقیت از این حد عبور کنند و از پاداش های بیشتری استفاده کنند. هر دو احتمال مورد تایید فدراسیون فوتبال قرار گرفت. آنجا گفتیم که اگر بیشتر از این مقدار درآمد داشته باشند می توان آن را به سقف بودجه فصل بعد اعمال کرد و اگر کمتر باشد از سقف بودجه فصل بعد کسر می شود. وسعت لازم را در این مصوبه دیدیم.

نورشرق درباره مخالفت پرسپولیس با افزایش سقف بودجه توضیح داد: باید به دو موضوع توجه شود. این مصوبه به باشگاه خاصی اشاره نمی کند. همه به طور بالقوه از آن سود می برند و یک تیم واقعی ممکن است بگوید که نمی خواهد از آن استفاده کند. در واقع این موضوع بر وضعیت کلی هیئت مدیره که مختص باشگاه خاصی نیست، تاثیری نمی گذارد.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)