افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

قیمت نفت از مرز 80 دلار گذشت

  • کد خبر : 359593
قیمت نفت از مرز 80 دلار گذشت

به گزارش بازار به نقل از رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت نفت خام برنت در ماه جاری از 80 دلار در هر بشکه فراتر خواهد رفت و این در حالی است که پیش بینی خود از تقاضای جهانی نفت در سال جاری را در گزارش چشم انداز کوتاه […]

به گزارش بازار به نقل از رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت نفت خام برنت در ماه جاری از 80 دلار در هر بشکه فراتر خواهد رفت و این در حالی است که پیش بینی خود از تقاضای جهانی نفت در سال جاری را در گزارش چشم انداز کوتاه مدت انرژی خود افزایش داده است.

این آژانس انرژی در گزارش خود اعلام کرد: کاهش بیشتر عرضه نفت، خروج نفت از ذخایر جهانی را افزایش داده و قیمت نفت خام برنت را در ماه جاری در بازار فیزیکی به بیش از ۸۰ دلار در هر بشکه خواهد رساند.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میانگین قیمت نقدی نفت خام برنت در تاریخ 6 سپتامبر (جمعه، 16 سپتامبر) به 73 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام روز سه شنبه برای اولین بار از دسامبر 2021 به زیر 70 دلار در هر بشکه رسید.

این موسسه انرژی پیش بینی کرد که تقاضای جهانی نفت در سال جاری به طور متوسط ​​حدود 103 میلیون و 100 هزار بشکه در روز خواهد بود. این رقم حدود 200 هزار بشکه در روز بیشتر از پیش بینی قبلی تقاضای روزانه 102 میلیون و 900 هزار بشکه ای نفت در سال جاری است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا افزود: پس از اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برنامه خود برای افزایش تولید نفت را به تعویق انداخت، انتظار می‌رود میانگین تولید جهانی نفت به 102 میلیون و 200 هزار بشکه در روز برسد که رقمی کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی است. بر اساس تولید 102 میلیون و 400 هزار بشکه نفت در روز است.

اعضای اوپک و تولیدکنندگان غیراوپک (اوپک پلاس) برای افزایش تولید نفت در ماه اکتبر برنامه ریزی کرده بودند، اما با کاهش قیمت نفت در بحبوحه اقتصاد ضعیف جهانی، هفته گذشته اعلام کردند که افزایش تولید را به بعد از دسامبر به تعویق می اندازند.

اوپک روز سه شنبه پیش بینی خود را برای رشد تقاضای نفت در سال جاری به حدود 2 میلیون بشکه در روز کاهش داد که هنوز دو برابر برآورد فعلی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده از 1 میلیون بشکه در روز است.

پیش‌بینی‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده نشان می‌دهد که تقاضای روزانه جهانی نفت در سال جاری حدود 900 میلیارد بشکه از تولید فراتر خواهد رفت، در حالی که پیش‌بینی قبلی آژانس انرژی 500000 بشکه بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا تصریح کرد: اگرچه نگرانی های بازار در مورد رشد اقتصادی و رشد تقاضای نفت به ویژه در چین افزایش یافته و باعث کاهش قیمت نفت شده است، اما کاهش تولید اوپک پلاس به این معنی است که تولید نفت کمتر از مصرف آن در جهان خواهد بود. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=359593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.