افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

افزایش تولید گاز در پارس جنوبی با تکیه بر انرژی ملی

  • کد خبر : 359237
افزایش تولید گاز در پارس جنوبی با تکیه بر انرژی ملی

به گزارش بازار، علیرضا گردزفولی میزان تولید گاز میدان مشترک پارس جنوبی را بیش از 700 میلیون متر مکعب در روز عنوان کرد و توضیح داد: تولید در سکوی فاز یک میدان گازی پارس جنوبی و همچنین نسبت به سایر سکوها. واقع در این میدان مشترک، حدود یک میلیارد فوت مکعب است که معادل 28 […]

به گزارش بازار، علیرضا گردزفولی میزان تولید گاز میدان مشترک پارس جنوبی را بیش از 700 میلیون متر مکعب در روز عنوان کرد و توضیح داد: تولید در سکوی فاز یک میدان گازی پارس جنوبی و همچنین نسبت به سایر سکوها. واقع در این میدان مشترک، حدود یک میلیارد فوت مکعب است که معادل 28 میلیون و 300 هزار متر مکعب است و با این میزان می توان گاز یک استان را تامین کرد.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد گاز، 40 درصد سوخت تولید بنزین و 64 درصد سوخت مورد نیاز تولید برق در کشور از میدان گازی پارس جنوبی تامین می شود، افزود: وزارت نفت تعمیرات مهمی را انجام خواهد داد. (بررسی) 35 سکوی این میدان در برنامه خود قرار گرفته و بررسی این سکوها از اواسط فروردین آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

مدیر تولید و بهره برداری شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: از ابتدای تحریم ها اولویت با دانش بنیان صنعت نفت بوده و در مرحله اول بر تولید داخلی و تعمیرات اساسی متمرکز شده ایم. سکوهای میدان گازی پارس جنوبی که یکی از مهم ترین تعمیرات اساسی در دو دهه اخیر در این زمینه است، از شرکت های دانش بنیان ملی استفاده کرده ایم.

گردزفولی ادامه داد: هم اکنون با کمک شرکت های دانش بنیان داخلی در تولید گاز پارس جنوبی از قطر جلوتر هستیم. در واقع توانسته ایم با تکیه بر این شرکت ها بخشی از نیازهای داخلی را تامین کنیم و تهدید ناشی از تحریم ها را نیز به فرصتی برای صنعت نفت و گاز کشور تبدیل کرده ایم و فرصتی برای شرکت ها به وجود آمده است. اتباع می توانند از این فرصت استفاده کنند و به سطح مورد نیاز این صنعت برسند.

وی با بیان اینکه کارکنان میدان گازی پارس جنوبی از اقصی نقاط کشور هستند، گفت: وقتی در برخی نقاط کشور به دلیل گرمای روز، شرایط تعطیلی و تغییر ساعت حاکم است، چنین چیزی را نمی بینید. در پارس جنوبی و کارکنان صنعت نفت به کار جهادی فداکارانه می پردازند. 24 ساعت در دمای بالای 50 درجه کار می کنند تا تولید گاز لحظه ای متوقف نشود.

مدیر تولید و بهره برداری شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه دو عملیات بازبینی و حفاری چاه میدانی به صورت همزمان بر روی سکوی SPQ1 در حال انجام است، گفت: هدف از این کارها افزایش تولید گاز در میدان جنوب است. پاریس.

گردزفولی تصریح کرد: با توجه به برداشتی که بیش از 20 سال است در میدان پارس جنوبی انجام می شود، این میدان دچار افت ظرفیت و فشار شده و برای حفظ میزان تولید به دلیل عدم تعادل در بحث انرژی در کشور، به این سکوها یک سری حلقه چاه اضافه کردیم. حفاری چاه های درون میدانی در قالب چهار پکیج با چهار شرکت حفاری داخلی برنامه ریزی شده است و امیدوارم با حفاری این چاه ها به حداکثر تولید در میدان مشترک گازی پارس جنوبی دست پیدا کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=359237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.