افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

فرآیند چاپ کتاب های سال تحصیلی 1404 آغاز شد / بدون تغییر محتوایی در کتاب های درسی

  • کد خبر : 358959
فرآیند چاپ کتاب های سال تحصیلی 1404 آغاز شد / بدون تغییر محتوایی در کتاب های درسی

به گزارش رکنا، حجت الاسلام علی لطیفی یکی از ماموریت های اصلی پژوهشگاه را تولید، چاپ و توزیع کتب درسی در کشور عنوان کرد و گفت: امسال وضعیت بسیار خوبی در زمینه تولید و توزیع کتاب داشته ایم، همه اینها. کتاب های مربوط به سال تحصیلی پیش رو در استان ها توزیع شده و بخش […]

به گزارش رکنا، حجت الاسلام علی لطیفی یکی از ماموریت های اصلی پژوهشگاه را تولید، چاپ و توزیع کتب درسی در کشور عنوان کرد و گفت: امسال وضعیت بسیار خوبی در زمینه تولید و توزیع کتاب داشته ایم، همه اینها. کتاب های مربوط به سال تحصیلی پیش رو در استان ها توزیع شده و بخش قابل توجهی از این کتاب ها در مدارس توزیع شده است.

وی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از کتاب ها در مقاطع ابتدایی و متوسطه موجود است افزود: کتاب از مرکز به استان ها و از استان ها به مناطق و از مناطق به مدارس ارسال شده است. تا هفته آینده به مدارس ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه ریزی و پژوهش آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از امروز مراحل چاپ بیش از یک هزار و 404 عنوان کتاب را آغاز کرده ایم و چاپ امسال به طور کامل به پایان رسیده است، گفت: در حال حاضر چاپ بیش از 1404 عنوان کتاب آغاز شده است. امسال هیچ تغییر عمده ای ایجاد نشد و فقط تعدادی تغییرات جزئی و موردی طبق معمول انجام شد.

لطیفی اظهار داشت: سامانه دریافت نظرات فعال است و در صورت داشتن پیشنهاد یا انتقاد اساتید و دانش آموزان نسبت به هر مطلبی در صورت امکان اجرا خواهد شد. وی بیان کرد: امسال تغییرات اصلی بسیار محدود و جزئی بوده وگرنه تغییراتی خواهد داشت. به صورت سازماندهی شده ما هیچ محتوایی نداشته ایم. امسال کار اصلی سازمان روی 4 یا 5 کتاب غیر کارتوگرافی بوده که به صورت آزمایشی اجرا می شود. سه کتاب کار و فناوری، دو کتاب برای پایه های ششم، هفتم و هشتم، دو کتاب دینی برای پایه های هفتم و هشتم و دو کتاب آموزش خط برای پایه های چهارم و پنجم؛ البته در برخی مدارس و در برخی استان ها اجرای آزمایشی داریم تا پس از دریافت بازخورد بتوانیم آن را در سطح کشور اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه در کتاب های درسی اساساً کتابی به نام انسان و محیط زیست داریم که به طور خاص به موضوع محیط زیست در پایه یازدهم می پردازد، تصریح کرد: در پایه های مختلف، موضوع محیط زیست از ابتدایی به صورت تلفیقی مطرح شده است مدرسه و در کتب علوم تجربی و مطالعات اجتماعی. به همین ترتیب، در زمینه مهارت‌های آموزشی، به‌ویژه مهارت‌های حوزه فناوری، کتاب‌های کار و فناوری به‌روز می‌شوند. علاوه بر این، آموزش کدگذاری سطح پایه و مطالب مرتبط با هوش مصنوعی و مهارت های راه اندازی کسب و کار، کارآفرینی و کتاب کارگاه تولید نیز مهارت های خوبی است که در کتاب های فعلی موجود است.

رئیس سازمان برنامه ریزی و پژوهش آموزشی وزارت آموزش و پرورش در برنامه ای رادیویی مشکل اصلی را اجرای آنها در مدارس عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از این کتاب ها به دلایل مختلف آنطور که باید جدی گرفته نمی شود، برخی از کتاب ها o درس. گاهی با یک سری دروس که فرعی محسوب می شوند مقایسه می شوند و گاهی امکانات اجرایی برایشان فراهم نیست و اینها چالش هایی است که ما با آن روبرو هستیم. در غیر این صورت معمولاً موضوعات مهم و نگران کننده در برنامه درسی پیش بینی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=358959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.