افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

آیا می دانید در این کشور سال 2024 سال 2016 است!

  • کد خبر : 358926
آیا می دانید در این کشور سال 2024 سال 2016 است!

اتیوپی؛ کشوری که مردم آن هنوز در سال 2024 میلادی در سال 2024 میلادی زندگی می کنند! تعجب نکنید که هیچ چیز وجود ندارد. در این سرزمین، در 11 شهریور یا 21 شهریور خودمان، سال جدید برای آنها آغاز می شود! به گزارش صبح، جالبتر اینکه مردم اتیوپی هم روی تقویم میلادی منحصر به فرد […]







اتیوپی؛ کشوری که مردم آن هنوز در سال 2024 میلادی در سال 2024 میلادی زندگی می کنند! تعجب نکنید که هیچ چیز وجود ندارد. در این سرزمین، در 11 شهریور یا 21 شهریور خودمان، سال جدید برای آنها آغاز می شود!



به گزارش صبح، جالبتر اینکه مردم اتیوپی هم روی تقویم میلادی منحصر به فرد خود حساب می کنند! در اینجا به بررسی داستان تقویم این سرزمین می پردازیم.

البته دلیل این تفاوت مشخص است! مردم این کشور در شرق قاره آفریقا بر اساس دانش دیرینه خود بر این باورند که حضرت عیسی مسیح (ع) 7 سال و 8 ماه بعد به دنیا آمد و همین موضوع باعث ایجاد تفاوت در تقویم بی نظیر این کشور شده است.

تفاوت های دیگر

تقویم دومین کشور پرجمعیت قاره آفریقا تفاوت های دیگری با تقویم های دیگر دارد. برای مثال، هر سال تقویمی اتیوپی 13 ماه طول می کشد که 12 تای آن 30 روز و آخرین ماه آن 5 یا 6 روز (اگر سال کبیسه باشد) است.

یکی دیگر از مواردی که شب و روز این کشور را خاص می کند این است که به دلیل قرار گرفتن این سرزمین در خط استوا طول روز و شب برابر است. به همین دلیل ساعات شبانه روز در این کشور 24 ساعته مداوم نیست و به دو قسمت 12 ساعته شبانه روزی تقسیم می شود.

به عبارت ساده، به عنوان مثال، زمانی که خورشید در کشور ما ساعت 7 صبح طلوع می کند، در اتیوپی، ساعت روی صفر است و ساعت 8 صبح ما برای مردم اتیوپی، 1 بامداد است.

مشکلات

دود این تقویم منحصر به فرد اول به چشم گردشگران این کشور می رود. تطبیق تقویم میلادی با تقویم این کشور داستان سفر را پیچیده می کند. حتی تعیین تاریخ حرکت هواپیماها برای مسافران نیز عوارض خاص خود را دارد.

این تقویم بر مشاغل بین المللی، کار مدارس یا بانک ها و سایر مشاغل تأثیر می گذارد، اما مردم این سرزمین به تقویم خود پایبند هستند و به دلیل هویت ملی خود حاضر به تغییر آن نیستند.

منبع: مینی بان




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=358926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.