افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

ایران مخالف هرگونه تغییر در مرزهای شناخته شده است

  • کد خبر : 358610
ایران مخالف هرگونه تغییر در مرزهای شناخته شده است

به گزارش رکنا، معاون وزیر امور خارجه در نشست گفت وگوی ایروان با تاکید بر اینکه ایران مخالف هرگونه تغییر در مرزهای شناخته شده و تبدیل منطقه به صحنه نمایش قدرت های خارجی است، گفت: هیئتی از مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران در مجمع گفتگوی ایروان که در روزهای سه […]

به گزارش رکنا، معاون وزیر امور خارجه در نشست گفت وگوی ایروان با تاکید بر اینکه ایران مخالف هرگونه تغییر در مرزهای شناخته شده و تبدیل منطقه به صحنه نمایش قدرت های خارجی است، گفت:

هیئتی از مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران در مجمع گفتگوی ایروان که در روزهای سه شنبه بیستم و چهارشنبه بیست و یکم شهریور 1403 در ایروان برگزار شد، شرکت کردند.

محمدحسن شیخ الاسلامی معاون وزیر امور خارجه و رئیس مرکز مطالعات در نشست تخصصی پس از افتتاح این مجمع که با حضور وزیر امور خارجه ارمنستان، معاون وزیر امور خارجه گرجستان برگزار شد. وزیر امور خارجه لوکزامبورگ و رئیس جمهور سابق لیتوانی با ارائه توضیحاتی در خصوص تحولات نظم جهانی و پیامدهای جهانی و منطقه ای آن، به اهمیت منطقه قفقاز جنوبی برای جمهوری اسلامی ایران و سنت سنتی اشاره کرد. نقش تثبیت کننده ایران در این منطقه، ضمن استقبال از مذاکرات صلح جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ابراز امیدواری برای امضای توافقنامه صلح در اسرع وقت. مزگ تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اگرچه معتقد به رفع موانع تجارت و مردم است. بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت کشورهای منطقه اصرار دارد و با هرگونه تغییر مرزهای شناخته شده و تبدیل منطقه به عرصه مبارزات قدرت های خارجی مخالف است.

وی همچنین مرز ایران و ارمنستان را مرز دوستی، صلح و زندگی دانست و بر سیاست جمهوری اسلامی ایران و دولت چهاردهم برای توسعه همه جانبه همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

شیخ الاسلامی که برای شرکت در مجمع گفتگوی ایروان به ارمنستان سفر کرده است، طی سخنانی در نشست ویژه این مجمع به تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در قفقاز جنوبی پرداخت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=358610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.