افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

صادرات محصولات ماهیگیری به 45 کشور جهان

  • کد خبر : 358368
صادرات محصولات ماهیگیری به 45 کشور جهان

به گزارش بازار، سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران در یک برنامه تلویزیونی گفت: در پنج ماهه اول سال محصولات شیلاتی به ۴۵ کشور جهان صادر شد. وی افزود: از عمده محصولات صادراتی می توان به انواع ماهیان دریایی، خوراک آبزیان آماده و میگو اشاره کرد. وی همچنین بیان کرد: بر اساس اعلام گمرک […]

به گزارش بازار، سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران در یک برنامه تلویزیونی گفت: در پنج ماهه اول سال محصولات شیلاتی به ۴۵ کشور جهان صادر شد.

وی افزود: از عمده محصولات صادراتی می توان به انواع ماهیان دریایی، خوراک آبزیان آماده و میگو اشاره کرد.

وی همچنین بیان کرد: بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات محصولات شیلاتی در 5 ماهه اول سال 1403 از نظر وزنی 32 درصد و از نظر ارزشی 24 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: وزن صادرات محصولات شیلاتی در پنج ماهه نخست امسال 68 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: سال گذشته با صادرات 210 هزار تنی محصولات شیلاتی به بیش از 50 کشور هدف، رکورد 650 میلیون دلاری صادرات آبزیان از نظر ارزشی شکسته شد که نشان از انطباق کشور با استانداردهای جهانی دارد.

حسینی از دستور کار موضوعاتی همچون شناسایی مزارع پرورش ماهی و شناسایی فرآورده های شیلاتی خبر داد و گفت: سامانه سجک قابلیت پایش محصولات شیلاتی قبل، حین و پس از تولید را نیز دارد.

وی تاکید کرد: تا پایان سال جاری صادرات 300 هزار تنی آبزیان به ارزش حدود 700 میلیون دلار قابل پیش بینی است.

معاون وزیر شیلات تداوم تولید صیادی در تمام فصول سال را برشمرد و گفت: مصرف کم آب محصولات شیلاتی، سالم بودن غذاهای تهیه شده از ماهی و بازارپسندی محصولات در بازارهای ملی و بین المللی از مزیت های ماهی است. و در تلاش هستیم تا با تولید محصولات ویژه ای مانند “ساشیمی” به ارزش ماهی تن بیافزاییم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=358368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.