افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

رشد همزمان سهام کریپتو با بیت کوین در آستانه انتشار شاخص CPI

  • کد خبر : 358226
رشد همزمان سهام کریپتو با بیت کوین در آستانه انتشار شاخص CPI

پیش از رویدادهای بزرگ اقتصاد کلان، مانند انتشار شاخص CPI ایالات متحده، بیت کوین و سهام ارزهای دیجیتال مانند MicroStrategy و Nvidia امروز صعودی بودند. پس از اصلاح قیمت خود به دلیل گزارش مشاغل آگوست، بیت کوین به بالای 56000 بازگشت و به 58088 دلار رسید. به گزارش اسمارتک نیوز، همزمان با بیت کوین، سهام […]

پیش از رویدادهای بزرگ اقتصاد کلان، مانند انتشار شاخص CPI ایالات متحده، بیت کوین و سهام ارزهای دیجیتال مانند MicroStrategy و Nvidia امروز صعودی بودند. پس از اصلاح قیمت خود به دلیل گزارش مشاغل آگوست، بیت کوین به بالای 56000 بازگشت و به 58088 دلار رسید.

به گزارش اسمارتک نیوز، همزمان با بیت کوین، سهام کریپتو نیز بهبود خوبی را تجربه کردند. بازار سهام ایالات متحده هفته گذشته شاهد خروج 1.05 تریلیون دلاری بود و این بر سهام کریپتو نیز تأثیر داشت. با توجه به نزدیک بودن به انتشار شاخص CPI، هنوز نمی توان با قطعیت در مورد آینده بیت کوین و سهام کریپتو اظهار نظر کرد.

بازیابی سهام انویدیا، میکرواستراتژی و بازار سهام کریپتو

بازار سهام کریپتو، مانند کوین بیس، همزمان با بازگشت قیمت بیت کوین به سطح 56000 دلار بهبود یافت. سهام این صرافی ارز دیجیتال با نماد COIN در 18 شهریور بیش از 3 درصد افزایش یافت. سهام Microstrategy که به دلیل ارتباط با بیت کوین جزو سهام ارز دیجیتال محسوب می شود نیز در این زمینه بیش از 4.5 درصد افزایش را تجربه کرد. روز

سهام شرکت های استخراج بیت کوین مانند Marathon Digital و Riot Platforms نیز به ترتیب رشد قیمتی بیش از 3 درصد و 2 درصد را در روز دوشنبه تجربه کردند. با توجه به همبستگی بالای این سهام کریپتو با بیت کوین، جای تعجب نیست که قیمت آنها همزمان با بهبود بیت کوین افزایش یابد.

سهام انویدیا نیز که هفته گذشته همراه با افت شدید بازار تحت تاثیر قرار گرفته بود، بهبود خوبی پیدا کرد و روز دوشنبه بیش از 2 درصد رشد کرد.

با توجه به همبستگی این شرکت ها با بیت کوین، این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین همراه با بهبود آنها رشد کند. با این حال، سپتامبر از لحاظ تاریخی یک ماه نزولی برای سهام بیت کوین و کریپتو بوده است. بنابراین باید دید که این موضوع تنها یکی است بهبودی موقت یا در آستانه یک روند صعودی هستیم؟

اثرات احتمالی شاخص CPI بر وضعیت بیت کوین

رویدادهای کلان اقتصادی که پیش رو داریم نیز می تواند تأثیر زیادی بر سرنوشت قیمت بیت کوین و سهام کریپتو داشته باشد. سرمایه گذاران همیشه اعتماد خود را به دارایی های پرخطر بر اساس عملکرد اقتصاد ایالات متحده ارزیابی می کنند.

با انتشار داده های تورم شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) در ماه اوت این هفته، اقتصاد ایالات متحده دوباره در کانون توجه قرار گرفت. داده های CPI ایالات متحده روز چهارشنبه 11 سپتامبر (21 شهریور) ساعت 16:00 به وقت تهران و اطلاعات PPI نیز در روز پنجشنبه 12 سپتامبر (22 شهریور) ساعت 16:00 منتشر خواهد شد. به وقت تهران منتشر می شود.

علاوه بر ارائه نمای کلی از وضعیت فعلی اقتصاد آمریکا، این داده‌های تورم نشان می‌دهند که احتمالاً فدرال رزرو ایالات متحده چه اقداماتی را در جلسه قبل از کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در 17 و 18 سپتامبر (27 سپتامبر و 27 سپتامبر) انجام خواهد داد. 28). در حال حاضر انتظار می رود فدرال رزرو نرخ های بهره را کاهش دهد، که می تواند بازار را آرام کند زیرا سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری در بیت کوین و سهام کریپتو مطمئن تر هستند.

بر اساس داده های CME FedWatch Tool، معامله گران به احتمال 71 درصد شاهد کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو خواهند بود، در حالی که 29 درصد انتظار کاهش نرخ بهره را به میزان 0.05 درصد دارند.

پاول ممکن است به دنبال کاهش بیشتر نرخ بهره باشد

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو احتمالاً تلاش خواهد کرد تا همه روسای فدرال رزرو را با کاهش حداقل 0.25 درصدی نرخ بهره در نشستی در اواخر این ماه به توافق برسانند. با این حال، پاول و دیگران ممکن است به دلیل ضعف اخیر در بازار کار، برای کاهش بیشتر نرخ ها تلاش کنند. البته، او برای شروع کاهش نرخ ها در نشست آتی سپتامبر نیازی به اجماع ندارد، اما ممکن است تمایل بیشتری به این کار، به خصوص برای کاهش اول، داشته باشد. اجماع همیشه راهی برای جلوگیری از سیاسی شدن فدرال رزرو بوده است. پاول بیش از همکارانش نگران بازار کار است. او یک فرود نرم می خواهد. سوال این است که آیا او برای کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره به شدت فشار خواهد آورد و برای رسیدن به این هدف چقدر مخالفت خواهد پذیرفت؟

بر اساس تحلیل های مختلف، با وجود موانعی مانند رکود و عدم اطمینان اقتصادی، بهبود بیت کوین می تواند یک تله خرس باشد. قیمت بیت کوین در زمان نگارش این مقاله در محدوده 57181 قرار دارد و در 24 ساعت گذشته بیش از 3.5 درصد رشد داشته است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-10 17:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=358226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.