اخبار آنلاین ادامه دارد عبدالرضا فرجی راد سفیر سابق ایران در نروژ با اشاره به تصمیم روسیه برای حمایت از کریدور زنگزور وی تصریح کرد: انتخابات ایران بی ارتباط با تصمیم مسکو نبوده است. در واقع با توجه به اینکه دولت آقای مدشیان و خودشان بارها اعلام کرده اند که هدف و اولویت رفع تحریم هاست و لزوم رفع تحریم ها گفتگو با غرب است، بنابراین با توجه به درگیری های گسترده با غرب و اروپایی ها روسیه علاقه ای به رابطه ایران با اروپا بهبود و توافق با آمریکا برای رفع تحریم ها و ایجاد گشایش برای ایران، این موضوع را به ضررشان می دانند.

وی گفت: بنابراین این موضوع مهمی است و نشانه‌هایی از ترس در پوتین دیده می‌شود و روسیه نیز نگران است که دولت پزشکی در گفت‌وگو با غرب از طریق جنوب، حمایتی را که روسیه به آن نیاز دارد، دریافت نکند. امنیت و علت، ژئوپلیتیک آنها را تضعیف می کند. این در حالی است که ایران به دنبال چنین مشکلی یا تهدیدی برای روسیه نیست، بلکه مانند روسیه به دنبال منافع خود است. برای رضایت جمهوری آذربایجان و ترکیه، روسیه برای سوء استفاده از ایران در زمان جنگ، موضوع کریدور زنگزور را مطرح کرده و ایران نیز به دنبال منافع خود است.

این استاد ژئوپلیتیک دانشگاه خاطرنشان کرد: دولت چهاردهم شعارهایی داده است و باید به آنها عمل کند آقای رئیس جمهور و حتی وزارت امور خارجه نیز در سخنان خود اعلام کرد که روسیه و چین اولویت ما هستند و به همکاری خود ادامه می دهیم و همکاری . اجازه دهید اجازه نمی دهیم که آسیب ببیند.