افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

در تهران برج هایی داریم که سند مالکیت ندارند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 357757
در تهران برج هایی داریم که سند مالکیت ندارند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خندانی مدیرعامل کانون سردفتران و دفتر کارآموزان در دویست و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، قوه قضائیه با ارائه گزارشی از قانون الزام ثبت رسمی معاملات ملکی، اظهار داشت: این قانون در 15 ماده، 28 تبصره و 14 پیش نویس اساسنامه به تصویب رسیده است و این […]

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خندانی مدیرعامل کانون سردفتران و دفتر کارآموزان در دویست و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، قوه قضائیه با ارائه گزارشی از قانون الزام ثبت رسمی معاملات ملکی، اظهار داشت: این قانون در 15 ماده، 28 تبصره و 14 پیش نویس اساسنامه به تصویب رسیده است و این قانون سخت و دشوار است که روند در کشور تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قوانین تفصیلی در مورد اسناد رسمی داشتیم اما چون الزامی برای اجرای آن وجود نداشت، اجرایی نشد، تصریح کرد: متاسفانه قوانین روی کتاب ماند و اجرا نشد، اما قانون فعلی از این تاریخ اجرا شده است. سال و معاملات باید تحت عنوان ملک باشد و در غیر این صورت نزد مراجع قضایی و لشکری ​​باطل می شود.

خندانی با تاکید بر اینکه مفاد قانونی مشخصی برای افراد در نظر گرفته شده است، یادآور شد: اگر بگوییم معاملات مردم اعتباری ندارد، آثار اجتماعی بدی خواهد داشت. اجرای قانون نیاز به زیرساخت های الکترونیکی دارد که زمان بر است.

رئیس ادارات و کمک های قوه قضائیه با بیان اینکه به دستگاه های ثبتی مهلت داده شده تا قراردادهای خود را به مدت یک سال ثبت کنند، تصریح کرد: با دستور رئیس قوه قضائیه سامانه ها کمتر از اصطلاح مقرر در قانون و مواد 1 و 2 و 3 تا به امروز اعمال شده است.

وی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی این سامانه برنامه‌ریزی شده است که مردم دو سال فرصت دارند تا معاملات غیرمجاز خود را در قوه قضائیه ثبت کنند و هرکس ادعایی دارد در این چند سال بتواند آن را ارائه کند.

خندانی صدور سند رسمی را برای مردم سخت اعلام کرد و خاطرنشان کرد: همه سازمان ها و دستگاه های مسئول در این زمینه از جمله وزارتخانه سکوتوزارت کشور، سازمان تامین اجتماعی، سازمان امور مالی، شهرداری ها و شوراها باید در این سامانه آنلاین باشند.

رئیس دفتر و دستیاران قوه قضائیه ادامه داد: در تهران با املاکی از جمله برج هایی مواجه هستیم که سند مالکیت ندارند و این امر مردم و شهرداری را با مشکلات جدی مواجه کرده است. در مورد زمین خواری، جنگل خواری، تجاوز به کوه و تعدی به اموال مردم دادگاه های ویژه ای تشکیل شده اما نتیجه ای نداشته است. این سیستم جدا کاداستر می تواند انقلاب بزرگی در بخش املاک و مستغلات ایجاد کند. 45 درصد رسیدگی های قضایی به دلیل نداشتن اسناد رسمی است که گاهی منجر به قتل می شود.

وی ادامه داد: در منطقه 22، مرتضی گرد، اسلامشهر و تهرانپارس املاکی داریم که فاقد سند هستند و اگر این املاک دارای سند باشند می توانند تاثیر ویژه ای در رفع مشکلات این مناطق داشته باشند. من دارند

خندانی با بیان اینکه از آنجایی که تصویب این قانون هشت سال به طول انجامیده، اجرای آن سخت و زمان بر است، گفت: اگر این قانون اجرا شود به ضرر عده ای خواهد بود. مدیریت شهری نقش بسیار مهمی در اجرای این قانون برای تبیین افکار عمومی ایفا می کند و مردم باید با وضعیت جدید قوانین آشنا باشند و بدانند سند فعلی آنها چه آثار منفی خواهد داشت و مهر و موم شدن این اسناد چقدر تاثیر مثبت خواهد داشت. دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=357757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.