افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

موضع عارف در قبال هنرمندانی که از ایران رفته اند/ سرمایه ملی هستند و از بازگشت این هنرمندان استقبال می کنیم.

  • کد خبر : 357282
موضع عارف در قبال هنرمندانی که از ایران رفته اند/ سرمایه ملی هستند و از بازگشت این هنرمندان استقبال می کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا عارف در مراسم معارفه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور در جمع فرهیختگان و هنرمندان برای من افتخار است و نهایت استفاده را خواهیم کرد. راهنمایی و انتقاد آنها.» به گزارش ایرنا وی افزود: امروز 19 شهریور سالروز رحلت آیت الله طالقانی است که الگوی فرهنگی […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا عارف در مراسم معارفه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور در جمع فرهیختگان و هنرمندان برای من افتخار است و نهایت استفاده را خواهیم کرد. راهنمایی و انتقاد آنها.»

به گزارش ایرنا وی افزود: امروز 19 شهریور سالروز رحلت آیت الله طالقانی است که الگوی فرهنگی برای نسل جوان است. وی اولین انجمن اسلامی دانشجویی را در دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کرد. این روز را به سینماگران تبریک می گویم.

معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از آقای صالحی برای پذیرش مسئولان وزارتخانه ای که نقش اساسی در تحقق آرمان های انقلاب ما که انقلاب فرهنگی بود، اظهار داشت: ارباب رجوع وزارت ارشاد نخبگان هستند. هنرمندان و اهالی فرهنگ که الگویی برای جامعه به ویژه جوانان هستند، مددجویان این بخش همواره جایگاه برجسته ای را به خود اختصاص می دهند.

عارف افزود: انقلاب فرهنگی ما و رهبر آن مرجع گرانقدر شیعه بود، از حمایت مردم برخوردار بود و امروز در آستانه دهه پنجم انقلاب هستیم.

وی به اهمیت سند چشم انداز اشاره و تصریح کرد: جهت گیری سند چشم انداز در همه شاخص ها رتبه اول منطقه و الهام بخش جهان اسلام است و سال آینده به این جایگاه دست خواهیم یافت. اما در مسیر این سند چقدر توانسته ایم در بخش نرم افزار پیشرفت کنیم؟

معاون اول رئیس جمهور گفت: آسیب های فرهنگی و اجتماعی که امروز متحمل می شویم نشان می دهد که از اهداف این سند فاصله گرفته ایم؟ کجا به جای سیاست جذب، سیاست طرد را در پیش گرفته ایم؟ چرا یک فرد یا گروه را حق و دیگران را نادرست می دانند؟ دلیل آن باید بررسی شود.

عارف تصریح کرد: بیایید فرزندان خود را بررسی کنیم و وفاداری آنها به انقلاب را با نسل اول انقلاب مقایسه کنیم. چه کردیم که در سال 57 با سلاح فرهنگ از ظرفیتی که در مقابل دنیا داشتیم فاصله بگیریم؟

وی با بیان اینکه برنامه هفتم دو قسمت دارد، گفت: یک قسمت نرم افزاری است که قوانین خوبی دارد و نیاز به هزینه زیادی ندارد، اما باید روش ها، اصلاح آسیب های فرهنگی و اجتماعی در برنامه، منابع را تغییر دهیم. پیش نیاز است خیر دیده شده است و تامین آن بر عهده دولت است. پیش بینی می شود منابع بخش سخت افزار برنامه هفتم بالغ بر 250 میلیارد یورو باشد.

اینترنت بزرگراه و جاده است، هیچکس راه را برای تخلف نمی بندد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: ما معتقدیم دسترسی به شاخص های کمی برنامه هفتم نیازی انکارناپذیر است اما چقدر با رشد اقتصادی 8 درصدی فاصله داریم؟ 2.8 درصد از منابع طرح هفتم به بهره وری اختصاص دارد.

عارف تلاش برای تقویت سبک زندگی را وظیفه وزارت ارشاد دانست و گفت: ما این وزارتخانه را یک نهاد دولتی می دانیم نه اجرایی.

وی با بیان اینکه اکنون جوانان ما احساس بی هویتی می کنند یا هویت خود را در جای دیگری جستجو می کنند، تاکید کرد: جنگ روانی و تهاجم روانی برای ما مشکل جدی است، برای مقابله با آنها چه کرده ایم؟ اینترنت بزرگراه و بزرگراه است، هیچکس بزرگراه را مسدود نمی کند، محتوای خوبی در آن قرار می گیرد، خودرویی که بار غیرقانونی حمل می کند می تواند در بزرگراه تردد کند، اما بزرگراهی که نباید بسته شود، چقدر مرجع علمی و فرهنگی مجازی آیا فضا به سمت کشور ما است؟

مخفی نگه داشتن شاخص ها راه حل مشکلات نیست

معاون اول رئیس جمهور بر ترویج اخلاق اسلامی متناسب با اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان تاکید کرد و افزود: امروز اولویت ما باید نجات جوانان باشد، مشکل این قشر فراتر از بزرگسالان و میانسالان است. مردم

عارف با بیان اینکه امروز دولت در مسائل فرهنگی دخالت می کند که باید اصلاح شود، تصریح کرد: محرمانه نگه داشتن شاخص ها راه حل مشکلات نیست. در شعار می گوییم مردم محرمانه هستند، اما باید در عمل نشان داده شود.

وی در خصوص وضعیت مطالعه گفت: در این زمینه وضعیت نگران کننده است. فضای مجازی و سایت جایگزین کتاب نیست. تیراژ برخی کتاب ها شرم آور است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید به جریان آزاد اطلاعات اعتقاد داشته باشیم، تاکید کرد: نباید مانع گردش آزاد اطلاعات شویم زیرا این موضوع ما را مورد انتقاد قرار می دهد.

عارف تصریح کرد: ما فقط منتظریم که رهبر انقلاب حکمی را صادر کنند و بعد آن را تایید کنند اما اینکه چقدر برای تحقق این امر تلاش کنیم مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر شعارهای هر سال بیشتر اقتصادی بوده و برای امسال مشارکت مردمی دنبال می شد، گفت: چقدر از برچسب زدن به سرمایه گذاران صرف نظر کرده ایم؟

معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه آمایش سرزمینی راهبرد دولت و برنامه هفتم توسعه است، تاکید کرد: کشور فقط تهران یا هشت کلانشهر نیست، بلکه همه مناطق کشور و همه مردم حق رشد و توسعه دارند. این موضوع باید در حوزه فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

عارف گفت: جوانگرایی فقط یک شعار نیست. از رهبر انقلاب صمیمانه تشکر می کنم که در گام اول، تربیت حداقل 100 جوان را برای اداره کشور ضروری کردند. ما باید جوانان را استخدام کنیم. تاکنون از ظرفیت زنان تحصیلکرده استفاده نکرده ایم و با مشکل مواجه شده ایم. انصافاً عملکرد وزیر راه که یک زن است در این مدت فراتر از تصور بود. ما باید تغییرات مثبتی ایجاد کنیم تا زنان بتوانند بخشی از مسئولیت های مدیریتی را بر عهده بگیرند.

وی تصریح کرد: اجازه دهید زنان در پست های میانی قرار گیرند تا در سال های آینده برای تصدی پست های بالاتر آماده شوند.

از بازگشت هنرمندانی که بنا به دلایلی از کشور خارج شده اند استقبال می کنیم

معاون اول رئیس جمهور افزود: برخی از هنرمندان، فرهیختگان و نویسندگان بنا به دلایلی از کشور خارج شده اند و ما از بازگشت آنها به کشور استقبال می کنیم. آنها باید به کشور برگردند، آنها سرمایه های ملی هستند.

عارف با تاکید بر اینکه باید رسانه موثر داشته باشیم گفت: از رسانه ها می خواهیم مسئولان و خادمان را به حاشیه نبرند. رسانه ها باید با چالش مواجه شوند، این با حاشیه سازی مسئولان فرق دارد. رسانه ها باید در راستای رسالت رسانه ها گام بردارند و وزارت ارشاد نیز در راستای رفع مشکلات رسانه ها گام بلندی بردارد تا بتوانیم به رشد و توسعه کشور کمک کنیم.

در پایان مراسم تجلیل و معارفه وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون اول رئیس جمهور از زحمات محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم لوح تقدیری تقدیم کرد.

29219

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=357282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.