افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

زیرساخت های صادرات گاز به عمان فراهم می شود

  • کد خبر : 356921
زیرساخت های صادرات گاز به عمان فراهم می شود

به گزارش بازار شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران تمام ظرفیت خود را برای توسعه زیرساخت های انرژی در سواحل مکران به میدان آورده است، اظهار داشت: در این راستا، شرکت ملی گاز ایران برای توسعه زیرساخت های انرژی در سواحل مکران به میدان آورده است. […]

به گزارش بازار شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران تمام ظرفیت خود را برای توسعه زیرساخت های انرژی در سواحل مکران به میدان آورده است، اظهار داشت: در این راستا، شرکت ملی گاز ایران برای توسعه زیرساخت های انرژی در سواحل مکران به میدان آورده است. گزی بزرگ و سودآور برای شهرستان های چابهار صادر شده است. ، کنارک، جاسک، سیریک، کوه مبارک و مناب در دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان.

ایجاد زیرساخت برای صادرات گاز به عمان

وی ایجاد زیرساخت های لازم برای صادرات گاز به عمان را از اهداف اصلی پروژه «خط لوله گاز میناب- سیریک-کوه مبارک» اعلام کرد و گفت: اولین حوزه این پروژه، میناب- سیریک-کوه است. خط لوله گاز مبارک 42 اینچ. خط لوله گاز سیریک به طول 120 کیلومتر برگرفته از خط لوله هفتم سراسری گاز است و با تزریق گاز به آن در آینده نزدیک، صنایع شرق استان هرمزگان از نعمت پایدار گاز بهره مند خواهند شد.

به گفته نوشادی، از جمله مزایای اجرای طرح میناب سیریک گازرسانی به شهرها، شهرک ها و صنایع شهرستان های میناب، شهرک صنعتی سیریک و گروک و نیروگاه کوهستک است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران درباره روند ساخت قطعه دوم این پروژه با نام خط لوله ۴۲ اینچ گاز سیریک کوه مبارک که در پایان سال جاری به بهره برداری می رسد، توضیح داد. منطقه کوهستانی نزدیک شهر جاسک (خروجی گاز و نقطه صادرات به کشور عمان).

تبدیل جاسک به قطب انرژی در جنوب کشور

نوشادی در ادامه برنامه گسترده وزارت نفت برای تبدیل جاسک به قطب انرژی جنوب کشور را یادآور شد و اظهار داشت: احداث واحدها و پالایشگاه های پتروشیمی در کنار توسعه صنایع ماهیگیری، فولاد، نیروگاه و صنایع، نمک زدایی می تواند به ارمغان بیاورد. تعداد زیادی از سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و صادرکنندگان به جنوب کشور برای کاهش سرعت و تحقق رویای دیرینه جهش اقتصادی دریا محور.

وی در پایان اظهار داشت: با ورود گاز به منطقه جاسک، تمامی بنادر ساحلی جنوب ایران از نعمت رسیدن گاز “اردبیل” به فاز نهایی برخوردار خواهند شد تا زمینه ساز شکوفایی کشور شود. مرکز کشاورزی کشور و صادرات محصولات منطقه مغان به کشورهای همسایه است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=356921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.