افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

عباس عبدی مجرم شناخته شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 356880
عباس عبدی مجرم شناخته شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت منصفه دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی، بهزاد بهزادی و عباس عبدی را به دلیل انتشار مطالبی خلاف واقع و قانون اساسی مجرم شناختند. اکبر نصراللهی سخنگوی هیأت منصفه دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اتهامات آقای عباس عبدی مبنی بر انتشار مطالب خلاف واقع و انتشار مطالب خلاف قانون اساسی […]

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت منصفه دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی، بهزاد بهزادی و عباس عبدی را به دلیل انتشار مطالبی خلاف واقع و قانون اساسی مجرم شناختند.

اکبر نصراللهی سخنگوی هیأت منصفه دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اتهامات آقای عباس عبدی مبنی بر انتشار مطالب خلاف واقع و انتشار مطالب خلاف قانون اساسی موضوع اعلام جرم توسط دادستانی تهران در تبصره این تبصره بود. 26 آوریل. ، 1403 با عنوان خطر پاسخگویی و عدم پاسخگویی در روزنامه اعتماد. این یادداشت چند روز پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و همزمان با پاسخ ایران به این رژیم در عملیات صادق منتشر شد.

آقای عباس عبدی در بخشی از این یادداشت می نویسد: «برخلاف تصور عموم، من معتقدم که حمله اسرائیل اساساً یک واکنش بوده و نیازی به پاسخ ایران ندارد و در جریان جنگ غزه، اسرائیل بیشترین عواقب نظامی، آبرومندانه و متحمل شد. سیاسی آسیب دیده اند و هنوز به درستی یا نادرست از این ضربه خلاص نشده اند، آنها این وضعیت را محصول سیاست های ایران می دانند و اقدامات خود را به عنوان واکنشی به این وضعیت معرفی می کنند یک پاسخ نظامی

در بخش دیگری از یادداشت آمده است:

توقعات و شعارهای بیهوده ای که حامیان وضع موجود به ویژه سخنانی که در دوران روحانی می گفتند، گویی روحانی باید پاسخ می داد و پاسخ نمی داد و در عین حال دولت از اقدامات متقابل دولت غافل بود. نمونه آن حمله موشکی به عین الاسد است که با تبلیغات احمقانه خود انتظاراتی را ایجاد کردند و امروز در باتلاق آن شعارها گرفتار شده اند.
عبدی در بخش پایانی یادداشت خود خاطرنشان کرد: «بازدارندگی با استفاده از سلاح‌های متعارف با کشوری که وجود آن را به رسمیت نمی‌شناسد یا می‌خواهد آن را نابود کند، بی‌فایده است و قابل اجرا نیست».

وی در پاسخ به این سوال که راه حل چیست، تصریح کرد: برای جلوگیری از درگیری احتمالی راهی جز تغییر سیاست های منطقه ای وجود ندارد.

آقای عبدی در بخشهایی از دفاعیات خود گفت: یادداشت مذکور دو روز قبل از پاسخ ایران در اختیار روزنامه قرار گرفته و با این دلیل نوشته شده است که اگر ایران به هر دلیلی پاسخ نداد، توجیه کند… اگر ایران منتشر کرد. تفسیر دیگری می شود، اما انتشار همزمان یادداشت من با واکنش ایران ممکن است مخاطب را به این تصور برساند که «قصد نویسنده مخالفت با حمله بوده است».

عباس عبدی درباره اتهام مخالفت با قانون اساسی گفت: یادداشت من ربطی به قانون اساسی ندارد در حالی که من یکی از مخالفان تغییر قانون اساسی هستم.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی در رابطه با دفاعیات آقای بهروز بهزادی مدیر مسئول اعتماد و در پاسخ به سوال قاضی کریمی در خصوص چرایی انتشار یادداشت آقای عبدی گفت:

عبارات منتخب در درخواست مجازات دادستان معنای متفاوتی با مطالب آقای عبدی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

هیئت منصفه پس از شنیدن دفاعیات متهم و سخنان وکلای دادگستری به اتفاق آرا متهم را مجرم تشخیص داد و مستحق تخفیف نبود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=356880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.