افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

طرز تهیه برنج مرغ و زرشک به سبک رستورانی + نکات مهم برای خوش طعم کردن آن

  • کد خبر : 356703
طرز تهیه برنج مرغ و زرشک به سبک رستورانی + نکات مهم برای خوش طعم کردن آن

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- بدون شک یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی که اغلب برای تعطیلات انتخاب می شود، زرشک پلو با مرغ است. این غذا به روش های مختلفی تهیه می شود اما طرز تهیه برشک پلو با مرغ به سبک رستورانی و به گونه ای است که […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- بدون شک یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی که اغلب برای تعطیلات انتخاب می شود، زرشک پلو با مرغ است. این غذا به روش های مختلفی تهیه می شود اما طرز تهیه برشک پلو با مرغ به سبک رستورانی و به گونه ای است که عطر و طعم بوته به هفت خانه برسد.

برشک پلو با مرغ باید با حوصله و دقت درست شود تا بوی مرغ را کاملاً ببویید و طعم عالی به غذا بدهید. در این مطلب طرز تهیه برنج با مرغ و زرشک را به سبک رستورانی به شما آموزش می دهیم و نکات مهم برای خوشمزه شدن آن را بیان می کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه برنج با زرشک و مرغ.

4 فنجان برنج

مرغ 4 عدد

یک پیاز متوسط

یک قاشق چایخوری نمک

نصف قاشق چایخوری زردچوبه

یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

زعفران آماده 4 قاشق غذاخوری

یک قاشق غذاخوری آب لیمو

یک قاشق غذاخوری گلاب

یک فنجان زرشک

یک قاشق شکر

پسته خلال شده 100 گرم

کره 20 گرم

zereshpolo8

طرز تهیه برنج با زرشک و مرغ.

مرحله اول

برنج را دو ساعت قبل چند بار بشویید و با کمی آب و نمک خیس کنید. هم زمان تکه های مرغ را در آب و نمک بریزید و در ظرف را ببندید و در یخچال بگذارید. زرشک را در یک کاسه آب خیس کنید و بعد از 15 دقیقه آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

تکه های مرغ را بعد از دو ساعت از آب نمک خارج کرده و با دستمال کاغذی خشک کنید. پیاز را ریز خرد کرده یا رنده کنید. در ماهیتابه ای روغن بریزید و پیاز را سرخ کنید. وقتی پیاز سبک شد و کمی سرخ شد تکه های مرغ را به قابلمه اضافه کنید و کمی نمک اضافه کنید.

مرحله سوم

وقتی رنگ مرغ تغییر کرد زردچوبه و کمی فلفل سیاه اضافه کنید و دو دقیقه دیگر تفت دهید. دو لیوان آب جوش اضافه کنید و وقتی جوش آمد حرارت را کم کنید تا مرغ ها بپزند.

zereshkpolo-6

مرحله چهارم

در ماهیتابه کمی روغن بریزید و رب گوجه فرنگی را تفت دهید تا رنگ رب تغییر کند. در نیم ساعت آخر پخت، ماکارونی سرخ شده، آبلیمو، نیمی از زعفران آب شده و گلاب را به مرغ اضافه کنید و هم بزنید و نمک خورش را اندازه کنید.

مرحله پنجم

آب برنج را دور بریزید و در آب جوش نیم پز کنید و آبکش کنید. در قابلمه ای روغن بریزید و کف قابلمه مورد نظر قرار دهید سپس برنج را بجوشانید. وقتی بخار برنج بلند شد کره را اضافه کنید.

مرحله ششم

در ماهیتابه کمی روغن بریزید و زرشک را کمی تفت دهید. خلال پسته، شکر و نصف باقیمانده زعفران را اضافه کرده، مخلوط کرده و از روی حرارت بردارید.

مرحله هفتم

وقتی برنج پخت، مقداری برنج را با مخلوط زرشک و زعفران مخلوط کنید. پلو سفید را در بشقاب مورد نظر بچینید و روی آن را با پلو زعفرانی پر کنید و مرغ را به همراه مقداری سس غلیظ در لابه لای پلو قرار دهید و سرو کنید. نوشیدنی

zereshpolo6

اگر به آشپزی علاقه دارید صفحه آشپزی سایت شایانوز را دنبال کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=356703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.