افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

آزادی صادرات فولاد از سد نیما

  • کد خبر : 356612

به گزارش بازار، سازمان توسعه تجارت طی نامه ای مصوبات جلسه اخیر کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات را ابلاغ کرد که طی آن صادرکنندگان زنجیره فولاد دیگر ملزم به ارائه صادرات ارزی خود در سامانه نیما نیستند. . بر اساس این نامه صادرکنندگان فولاد و فلزات می توانند از 100 درصد ارز صادراتی خود […]

به گزارش بازار، سازمان توسعه تجارت طی نامه ای مصوبات جلسه اخیر کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات را ابلاغ کرد که طی آن صادرکنندگان زنجیره فولاد دیگر ملزم به ارائه صادرات ارزی خود در سامانه نیما نیستند. .

بر اساس این نامه صادرکنندگان فولاد و فلزات می توانند از 100 درصد ارز صادراتی خود برای واردات مواد اولیه، طرح های توسعه، طرح های تولید انرژی و نیاز به کالاهای التهابی استفاده کنند.
همچنین با تشکیل گروه فلزات در بانک مرکزی در هفته های آتی امکان فروش ارزهای صادراتی به قیمت توافقی به سایر اعضای این گروه فراهم می شود.

متن کامل مصوبه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات را در ادامه بخوانید:

با توجه به حجم واردات و صادرات فولاد و زنجیره پایه فلزات رنگین توسط تولیدکنندگان این منطقه و با توجه به میزان هزینه های ارزی چهار حوزه، مواد اولیه، طرح های توسعه، تکمیل پروژه های تولید انرژی و … نیاز به التهاب کالاهای صنایع فلزی با امکان استفاده از ارز بر اساس تبصره (1) بند (1) ماده (8) آیین نامه اجرایی حداکثر تا 100 درصد ارز حاصل از صادرات با رعایت شرایط زیر موافقت می شود. .

(1) شناسه ملی تولیدکنندگان زنجیره ارزش فلزات برای تشکیل گروه یکپارچه از سوی وزارت صمت به بانک مرکزی ارائه می شود.

(2) كد تعرفه كالاهاي منتخب از نظر مواد اوليه تجهيزات و ماشين آلات خط توليد توسط وزارت حراست به بانك مركزي و كنترل ثبت سفارش بر اساس پلان توسعه در نظر گرفته شده توسط حراست وزارت در زنجيره ارزش. . و ماشین آلات و تجهیزات در منطقه تولید برای سلف سرویس.
صورت می گیرد

(3) محصولات التهابی انتخاب شده توسط وزارت حریم خصوصی، در صورتی که از این منابع وارد شده باشند، باید تحت نظارت و تشخیص وزارت حریم خصوصی در بورس کالا به فروش برسند.

(4) بانک مرکزی موظف است از تخصیص ارز از منابع بانکی به شرکت های اعلام شده جلوگیری کند.

که

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=356612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.