افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

امام: حاشیه نشینان تمرکز بر وحدت ملی را منعکس نمی کنند

  • کد خبر : 356499
امام: حاشیه نشینان تمرکز بر وحدت ملی را منعکس نمی کنند

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران تاکید کرد: همانطور که دولت در گام اولیه خود رویکرد وحدت ملی را نشان داد، انتظار می رود همه دستگاه های حاکمیتی در این راستا به دولت بپیوندند و اجازه دهند شرایط موجود تغییر کند. جواد امام در گفت وگو با ایسنا، لزوم پرهیز دولتمردان از پرداختن به حواشی را برشمرد […]

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران تاکید کرد: همانطور که دولت در گام اولیه خود رویکرد وحدت ملی را نشان داد، انتظار می رود همه دستگاه های حاکمیتی در این راستا به دولت بپیوندند و اجازه دهند شرایط موجود تغییر کند.

جواد امام در گفت وگو با ایسنا، لزوم پرهیز دولتمردان از پرداختن به حواشی را برشمرد و اظهار کرد: در مجموع دولت آقای مزیکیان از ابتدا کار چندانی با حواشی نداشته و راه خود را انتخاب کرده و داشته است. شعاری برای دولت انتخاب کرد و از آن پیروی کرد. شعار دولت چهاردهم وحدت ملی بود. این توافق با توافقات انجام شده با دولت و اولین قدمی که دولت برداشته، تلاش برای تحقق بخشیدن به آن است. ما نیز باید از اقدامات دولت در جهت آشتی حمایت کنیم، اما به نظر می رسد رویکردها نیز باید تغییر کرده و سیاست ها اصلاح شود. هم در حوزه سیاست خارجی و هم در حوزه سیاست داخلی به ویژه در رویکردهای امنیتی باید شاهد تحول باشیم.

باید از تمام ظرفیت های انسانی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: باید بستر مناسبی برای استفاده از همه توانمندی های انسانی فارغ از نوع سلایق سیاسی، قومی و مذهبی که در کشور وجود دارد فراهم شود. دولت به تنهایی در این مسیر موفق نخواهد بود، بلکه همه ارکان نظام و قوا باید گرد هم آیند و اجماع در همه زمینه ها لازم و ضروری است. ما نمی توانیم شعار اجماع بدهیم و انتظار داشته باشیم که اجماع فقط در قوه مجریه محقق شود. ما انتخاباتی داشتیم که مردم تصمیم گرفتند. مردم تداوم شرایط حاکم را دوست نداشتند و آقای دکتر را انتخاب کردند.

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در ادامه تصریح کرد: آقای مزکیان در مناظره خود به صراحت اعلام کردند که اگر مردم خواهان تداوم وضع موجود هستند به نامزدهای رقیب رای بدهند و اگر دوست ندارند تکلیف روشن است. اکثر مردم مسیری متفاوت از مسیری که دنبال می کردند انتخاب کردند. از سوی دیگر 50 درصد جمعیت دارای حق رای در انتخابات شرکت نکردند. امروز که از وحدت ملی صحبت می کنیم باید آنها را هم در نظر بگیریم. من فکر می کنم یکی از رویکردهای پزشکان باید همین باشد.

حاشیه نشینان اعتقادی به وجود مطالبه ملی در کشور ندارند

وی همچنین اظهار نظر کرد: افرادی که به دنبال حاشیه نشینی هستند باور ندارند که در کشور مطالبه ملی وجود دارد. به نظر می رسد که این افراد با دلسردی مردم و نادیده گرفتن حق تعیین سرنوشت آنان، موفق شده اند که اقلیتی را به جز انتصابات مناسب در مناصب انتخابی قرار دهند. این افراد منعکس کننده رویکرد دولت چهاردهم نیستند. اگر سیاست های قبلی جواب داده بود، شاهد بیگانگی گروهی از مردم در انتخابات نبودیم و از سوی دیگر شاهد شکافی که بین دولت و مردم ایجاد شد، نبودیم.

امام خاطرنشان کرد: بنابراین جنبش رقیب انتظار اقدامات دولت جدید با حمایت رهبر معظم انقلاب را ندارد. برای خروج جامعه از این وضعیت بازنگری کلی و جدی لازم است و این موضوع در تشکیل کابینه نمود پیدا می کند. طرفداران آقای مزیکیان نیز از این موضوع حمایت می کنند. اما بخشی از رسانه های رقیب علیه منافع ملی، علیه اکثریت مردم و بر خلاف آرای مجلس اقداماتی را انجام می دهند، در حالی که امروز دولت اولین قدم را برداشته است، انتظار می رود سایر ارکان دولت این کار را انجام دهند. همچنین این مسیر را دنبال کنید.

وی در ادامه گفت: برای تشکیل وحدت ملی همه ارگان ها باید از همه توان و سلیقه خود استفاده کنند. این حاشیه سازی ها برای دولت نیست بلکه علیه منافع ملی است. دولت هم نباید به این مسائل توجه کند. آقای مزیکیان تا به حال سعی کرده از همه توان خود استفاده کند، اما اگر رویکرد خود را به مسائل سیاسی و امنیتی چه در عرصه داخلی و چه خارجی تغییر ندهیم و مردم همچنان بر طبل مخالفان بکوبند، فاصله ای که دارد. ایجاد شده افزایش خواهد یافت. آقای مزیکیان تاکنون هیچ اقدامی بر خلاف قانون و منافع ملی انجام نداده است، اما متاسفانه اقداماتی که در این راستا صورت گرفته در راستای حفظ منافع عده ای است که خود را نماینده یک جریان نشان می دهند.

این فعال سیاسی در پایان گفت: این افراد در واقع برخلاف خواست مردم و منافع ملی هستند. حاشیه هایی که ایجاد می شود بیشتر از این نوع است. آنچه امروز شاهد آن هستیم مشارکت مجلس با دولت است. روندهای مثبتی را می توان در اقدامات و عملکرد قوه قضائیه مشاهده کرد. همه عناصر سیستم باید به وضوح در این مسیر حرکت کنند. اگر همه ارکان نظام به این امر اعتقاد نداشته باشند، نمی توان انتظار و یا شاهد دستیابی به اجماع ملی بود و اگر برای تحقق آن همکاری نکنند، هدف مورد نظر محقق نمی شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=356499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.