افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

تصمیم جدید سازمان سنجش نمایندگان مجلس «بابا» گرفته شد! – تابناک

  • کد خبر : 356217
تصمیم جدید سازمان سنجش نمایندگان مجلس «بابا» گرفته شد! – تابناک

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نصراله پژمان فر در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دانشجویانی که سال گذشته با اطمینان از امکان انتخاب رشته در کنکور امسال در دانشگاه ثبت نام نکردند، متاسفانه با تصمیم سازمان آزمون از انتخاب رشته محروم شدند. تصمیمی که به دلیل مشمولیت خدمت […]

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نصراله پژمان فر در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«دانشجویانی که سال گذشته با اطمینان از امکان انتخاب رشته در کنکور امسال در دانشگاه ثبت نام نکردند، متاسفانه با تصمیم سازمان آزمون از انتخاب رشته محروم شدند.

تصمیمی که به دلیل مشمولیت خدمت سربازی به دانش آموزان به ویژه کودکان آسیب می رساند. امید است شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور به موقع از این ظلم به دانش آموزان جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، انتشار کارنامه داوطلبان کنکور 1403 و آغاز انتخاب رشته با اعتراضاتی همراه بود چرا که 1402 داوطلب پذیرفته شده در رشته های دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی مجاز به انتخاب رشته نشدند، اما داوطلبان سایر گروه‌های آزمایشی در صورت قبولی در رشته‌های محلی و حتی شروع تحصیل می‌توانستند در کنکور امسال ثبت‌نام کنند و دوباره انتخاب رشته کنند.

بر اساس جزوه انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری 20 شهریور، داوطلبانی که در آزمون سراسری 1402 در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شده و رشته خود را در سال 1403 انتخاب کرده اند، از ادامه روند حذف خواهند شد. برای اعلام نتایج نهایی یعنی این افراد حق انتخاب شغل ندارند.

همچنین داوطلبانی که در آزمون سراسری 1402 پذیرفته شده اند و در آزمون 1403 نیز پذیرفته شده اند، قبولی آنان باطل می شود و اجازه ادامه تحصیل در رشته محل قبلی را ندارند.

لذا در صورت شرکت در آزمون سال آینده و قبولی در رشته های مذکور یعنی پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی اعم از آزاد و غیر آزاد و بقیه رشته های آزاد (یعنی به جز فراخوان دوم) ، غیر انتفاعی، رایگان و …) مجاز به انتخاب رشته مجدد نخواهند بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=356217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.