افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

محصولی که درآمد میلیاردی برای کشاورزان «بامیه» ایلام به همراه داشت. مقاوم در برابر آب و آفات.

  • کد خبر : 356198
محصولی که درآمد میلیاردی برای کشاورزان «بامیه» ایلام به همراه داشت. مقاوم در برابر آب و آفات.

بازار؛ گروه استان ها: با توجه به صرفه اقتصادی بامیه، مقاومت این محصول در برابر آفات، کمبود آب و خواص دارویی، این گیاه به عنوان یک محصول پرطرفدار در بین کشاورزان و عموم مردم استان ایلام شناخته شده است، بنابراین مقدار زیادی از زمین های کشاورزی مصرف می شود. هر سال در استان ایلام به […]

بازار؛ گروه استان ها: با توجه به صرفه اقتصادی بامیه، مقاومت این محصول در برابر آفات، کمبود آب و خواص دارویی، این گیاه به عنوان یک محصول پرطرفدار در بین کشاورزان و عموم مردم استان ایلام شناخته شده است، بنابراین مقدار زیادی از زمین های کشاورزی مصرف می شود. هر سال در استان ایلام به کاشت بامیه اختصاص دارند.

بامیه یکی از محصولات کشاورزی کم مصرف محسوب می شود که امروزه به دلیل مشکلات ناشی از کمبود آب همواره از ارزش و اهمیت بالایی در بین کشاورزان برخوردار است.

از طرفی به دلیل خواص دارویی مانند داشتن ویتامین C و آنتی اکسیدان، تقویت سیستم ایمنی بدن، مفید بودن برای سلامت کلیه ها و چشم ها، پاکسازی روده ها، موثر برای کاهش وزن و …. بسیار محبوب

گفتنی است گیاه بامیه در استان ایلام طرفداران زیادی دارد و همه ساله کشاورزان زیادی از اقصی نقاط استان از جمله مهران، دره شهر، دهلران و بدره زمین های کشاورزی خود را وقف کاشت بامیه می کنند که تاثیر زیادی دارد. اشتغال زایی، سودآوری و رونق اقتصادی برای کشاورزان دارد.

به گفته کارشناسان بامیه یک محصول مهم و استراتژیک برای کشاورزان ایلام است. اگر کاشت آن به صورت مکانیزه باشد، نه تنها به آب کمی نیاز دارد، بلکه به دلیل علاقه مردم ایلام به این گیاه خاص، کاشت آن باعث اشتعال می شود. و درآمدزایی بالا

مزایای پرورش بامیه در استان ایلام

نگین شیری کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: بامیه یکی از گیاهان منحصر به فرد استان ایلام است که به دلیل مقاومت زیاد در برابر گرما و کم بودن در بسیاری از نقاط استان کاشته و روانه بازار می شود مصرف آب محتوا

و افزود: این گیاه سبز خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها و سرطان ها را کاهش می دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، ناراحتی های روده و معده از جمله زخم معده را درمان می کند. مفاصل را نرم می کند و از روماتیسم و ​​آرتروز جلوگیری می کند و با فعال کردن لوزه ها بهترین دارو برای قند محسوب می شود.

شیری افزود: کشت و کاشت بامیه اساسی با توجه به محبوبیت و فروش بالای آن می تواند سرمایه گذاری موثری باشد و همچنان برای فعالان این حوزه درآمد و سودآوری بالایی داشته باشد.

پیش بینی محصول 120 تن بامیه در بدره

جبار فتاحی مدیر جهاد کشاورزی بدره در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: بامیه گیاهی خوراکی محبوب در بین مردم است که دارای خواص تغذیه ای فراوان و همچنین به دلیل کم هزینه بودن، مقاومت بالا در برابر آفات و رطوبت کم است. ، این محصول برداشت نشده نیز بسیار محبوب است.

وی با بیان اینکه کشت بامیه در شهر بدره با استقبال بسیار خوب کشاورزان مواجه شده است، افزود: برداشت بامیه در سطح 30 هکتار از اراضی مستعد شهرک بدره با موفقیت آغاز شده است و پیش بینی می شود حدودا 120 تن محصول با کیفیت در این منطقه کشت خواهد شد. بامیه به ارزش تقریبی 72 میلیارد ریال برداشت و به بازار مصرف عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر: به برکت بارندگی های زمستان سال گذشته و بهار امسال محصولات کشاورزان هم از نظر کیفیت و هم از نظر بهره وری رشد بالایی را تجربه کردند.

مدیر جهاد کشاورزی بدره تصریح کرد: محصول بامیه به دلیل کیفیت، قیمت مناسب و سود اقتصادی از جایگاه ویژه ای در سبد غذایی اهالی منطقه برخوردار است و همین امر باعث شده کشاورزان شهرستان تمایل بیشتری به کشت آن نشان دهند. محصول

تحمل تخمینی 200 تن بامیه در شهرستان درشهر

علیرضا صلاح ورزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: استان ایلام و به ویژه شهرستان دره شهر به دلیل داشتن خاک حاصلخیز و آب و هوای مناسب یکی از قطب های تولید بامیه در کشور است. و همچنان مشارکت مهمی در تولید این محصول دارد.

کشت رو به رشد

و افزود: به واسطه بارندگی های زمستان سال گذشته و بهار امسال محصولات تولیدی کشاورزان هم از نظر کیفیت و هم از نظر بهره وری رشد بالایی داشت که بی شک در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تاثیر بسزایی دارد. برای بومیان هر منطقه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر ادامه داد: سطح زیر کشت بامیه امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته و به 50 هکتار رسیده است.

پیش بینی برداشت 750 تن بامیه در مهران

حشمت عزیزان رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کیفیت و نوع خاک، آب کافی، سازگاری گیاه بامیه با شرایط آب و هوایی خشک منطقه و مصرف کم آب موجب شده است. باعث شد زمین های حاصلخیز مهران به یکی از قطب های تولید بامیه در استان ایلام و غرب کشور تبدیل شود.

وی افزود: محصول بامیه به دلیل کیفیت، قیمت مناسب و سود اقتصادی از جایگاه ویژه ای در سبد غذایی اهالی منطقه برخوردار است که باعث شده کشاورزان شهرستان تمایل بیشتری به کشت این محصول داشته باشند.

عزیزان در پایان با بیان اینکه تولید این محصول نسبت به سال گذشته دو برابر شده است گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 750 تن بامیه از مزارع شهرستان برداشت و روانه بازار ملی شود. بازار مصرف استان نیز برای 100 نفر در قالب اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم از لحظه کاشت تا برداشت.

استان ایلام به دلیل داشتن خاک حاصلخیز و آب و هوای مساعد یکی از قطب های تولید بامیه در کشور محسوب می شود و همچنان سهم بسزایی در تولید این محصول دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=356198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.