افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

انواع دکوراسیون داخلی را بشناسید/ اجازه ندهید چیزی شما را به جایی برساند، اول سبک را یاد بگیرید

  • کد خبر : 355832
انواع دکوراسیون داخلی را بشناسید/ اجازه ندهید چیزی شما را به جایی برساند، اول سبک را یاد بگیرید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- درست است که دنیای مد فراتر از تصور گسترش یافته و نامحدود شده است، اما دنیای معماری داخلی جذاب تر و اصولی تر است. دکوراسیون هر خانه یا فضایی اهمیت زیادی دارد به همین دلیل چیدمان و انتخاب مدل و رنگ مبلمان و هر چیزی […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- درست است که دنیای مد فراتر از تصور گسترش یافته و نامحدود شده است، اما دنیای معماری داخلی جذاب تر و اصولی تر است. دکوراسیون هر خانه یا فضایی اهمیت زیادی دارد به همین دلیل چیدمان و انتخاب مدل و رنگ مبلمان و هر چیزی که در آن محیط از کوچک گرفته تا بزرگ وجود دارد تبدیل به دکوراسیون داخلی می شود.

معماری داخلی چیست؟

معماری داخلی یکی از رشته های جذاب و چند بعدی است که به بررسی و طراحی فضای داخلی ساختمان ها می پردازد و از همه چیز آگاه است. این علم نه تنها شامل طراحی عناصر مختلف مانند مبلمان، نورپردازی و رنگ می شود، بلکه فضایی کاربردی، امن و زیبا را ایجاد می کند. این فرآیند پاسخگوی نیازها و سلایق مختلف افراد است و از این رو سبک ها و رویکردها در طراحی داخلی با تنوع بالایی ایجاد می شود.

در معماری داخلی از سبک های سنتی و کلاسیک گرفته تا سبک های مدرن و مینیمال، هر کدام ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارند و در واقع هر کدام از آنها احساسات خاصی را نشان می دهند. به عنوان مثال، سبک باروک به دلیل جزئیات و تزئینات باشکوه خود نشانه تجمل و قدرت است. و از طرفی مدرن با استفاده از اشکال هندسی و ساده مانند هرمی، مکعبی و استوانه ای، با رنگ ها و نورهای متضاد، فضایی بسیار پویا و جذاب را ایجاد خواهد کرد.

معماری داخلی باروک

سبک باروک در معماری داخلی به گونه ای است که می توان آن را یکی از تاثیرگذارترین و برجسته ترین دوره های طراحی شناخته شده در تاریخ هنر دانست. از آنجا که این سبک در قرن هفدهم و هجدهم در اروپا فکر و طراحی شد، نشان دهنده قدرت نخبگان اجتماعی و سیاسی و همچنین ثروت آنها بود. فضاهای باروک به شدت تزئینی و مجسمه ای هستند و هر قسمت از آنها به گونه ای طراحی شده است که احساس عظمت را القا می کند.

اگر سلیقه خود را به سبک باروک می بینید، بهتر است بدانید که این سبک مبلمان با متریال های گران قیمت و تکنیک های خاص مانند کنده کاری های ظریف با نقش های پیچیده جلوه ای خاص و منحصر به فرد به محیط می بخشد. این سبک را می توان به وضوح در کلیساها و کاخ های بزرگ در اروپا مشاهده کرد که تأثیر عمیقی بر معماری داخلی معاصر داشته است. باروک نه تنها یک سبک معماری، بلکه یک بیانیه فرهنگی است که در آن زیبایی، قدرت و ثروت به زیباترین شکل ممکن به نمایش گذاشته می شود.

باروک

سبک معماری داخلی کلاسیک.

سبک کلاسیک یکی از سبک هایی است که قدمت آن به دوران یونان و روم باستان بازمی گردد. معماری کلاسیک بر اصول تناسب، هماهنگی و زیبایی شناسی تاکید دارد. رنگ های این سبک معمولا طبیعی و ملایم هستند که می تواند به ایجاد فضایی آرام و دلنشین کمک کند. در دکوراسیون داخلی کلاسیک استفاده از پارچه های با کیفیت و عناصر تزئینی با جزئیات دقیق مانند گلدان های سرامیکی و نقاشی های هنری به وفور دیده و قابل توجه است.

کلاسیک

سبک معماری داخلی نئوکلاسیک.

سبک نئوکلاسیک در نیمه دوم قرن هجدهم متولد شد. این سبک پاسخی به تجمل روکوکو بوده و در راستای احیای اصول کلاسیک بوده و به همین منظور شکل گرفته است. در این سبک از هندسه ساده و مستطیلی استفاده شده و در طراحی آن از گچ بری های جذاب استفاده شده است.

در این سبک یعنی در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک انتخاب و استفاده از رنگ های ملایم و روشن بسیار به چشم می خورد که به ایجاد فضایی دلنشین و شفاف کمک می کند. از سوی دیگر، مبلمان نئوکلاسیک معمولا از چوب تیره یا طرح های مینیمال اما مجلل ساخته می شوند. ملحفه ها و پتوها در این سبک معماری داخلی ابریشمی و مخملی هستند که می توانند محیط را با شکوه و مجلل بیشتر نشان دهند. استفاده از عناصری مانند مجسمه ها و نقاشی های هنری با مضامین اساطیری یونان به همراه ستون های بزرگ و متقارن در پذیرایی از دیگر ویژگی های این سبک است.

نئوکلاسیک



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=355832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.