افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

17 شکایت جدید برای تجاوز جنسی کشیش مشهور فرانسوی

  • کد خبر : 355791
17 شکایت جدید برای تجاوز جنسی کشیش مشهور فرانسوی

آفتاب نیوز: به گزارش پایگاه فکری و فرهنگی مبلغان، ابه پیر یک راهب و کشیش کاتولیک بود که در سال 2007 در سن 94 سالگی درگذشت. او به عنوان یاور فقرا و نیازمندان و همچنین بی خانمان ها میراثی به جا گذاشت. او که در فرانسه به دلیل موضع سازش ناپذیرش از طرف بی خانمان […]

آفتاب نیوز:

به گزارش پایگاه فکری و فرهنگی مبلغان، ابه پیر یک راهب و کشیش کاتولیک بود که در سال 2007 در سن 94 سالگی درگذشت. او به عنوان یاور فقرا و نیازمندان و همچنین بی خانمان ها میراثی به جا گذاشت. او که در فرانسه به دلیل موضع سازش ناپذیرش از طرف بی خانمان ها و دیگر افراد حاشیه نشین مورد احترام قرار می گیرد، به عنوان محبوب ترین چهره عمومی این کشور مرتباً در صدر نظرسنجی ها قرار می گرفت.

تا اینکه فاش شد که هفت زن با شکایت از تجاوز جنسی یا آزار و اذیت توسط این روحانی مسن بین سال‌های 1970 تا 2005 شکایت کرده‌اند.

فرانس 24 نوشت: دادستانی فرانسه اعلام کرد: 17 نفر دیگر به مجموع شاکیان «آبه پیر» اضافه شدند. “پیر” یک کشیش، بشردوست و از اعضای مقاومت ملی فرانسه در جنگ جهانی دوم بود که امروز مرده است، اما پس از مرگش ده ها نفر از او به دلیل آزار جنسی شکایت کردند. اکنون با افزایش مدعیان از خیریه ای که تشکیل داده، او نیز در تلاش است تا از او فاصله بگیرد، به همین دلیل نام این فرد را از خیریه حذف کرده است. این کشیش در سال 2007 در سن 94 سالگی درگذشت.

در گزارش جدیدی که روز جمعه منتشر شد، آبه پیر به سوء استفاده جنسی از جمله “تماس جنسی مکرر با یک فرد آسیب پذیر” و “تماس جنسی با کودک” متهم شده است. مشاوری که توسط موسسه خیریه Abbe Pierre و یک سازمان مدنی دیگر استخدام شده بود، مواردی از سوء استفاده جنسی از سالمندان را بین سال‌های 1950 و 2000، عمدتاً در فرانسه، اما همچنین در ایالات متحده، مراکش و سوئیس پیدا کرد.

گفته شده است که در این مورد آنها اعضای خیریه، بستگان این کشیش و همچنین افرادی هستند که او را در مراسم عمومی ملاقات کردند.

لازم به ذکر است که کلیسای کاتولیک با موارد متعدد و گاها طولانی مدت سوء استفاده جنسی از اعضای کلیسا مواجه است. پرونده هایی که مربوط به قبل از جنگ جهانی دوم است و در برخی از آنها هم شاکی و هم متهم فوت شده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=355791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.