افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

سهم ایران در بازار کویت باید افزایش یابد

  • کد خبر : 355375
سهم ایران در بازار کویت باید افزایش یابد

به گزارش بازار، ابراهیم غلام زاده با دعوت از تجار و سرمایه گذاران کویتی برای آشنایی با قابلیت ها و فرصت های سرمایه گذاری بی شمار طلا به ایران سفر کرد و افزود: ایران مایل به فعالیت در زمینه های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و گردشگری است. ما از سرمایه گذاران خارجی به ویژه […]

به گزارش بازار، ابراهیم غلام زاده با دعوت از تجار و سرمایه گذاران کویتی برای آشنایی با قابلیت ها و فرصت های سرمایه گذاری بی شمار طلا به ایران سفر کرد و افزود: ایران مایل به فعالیت در زمینه های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و گردشگری است. ما از سرمایه گذاران خارجی به ویژه سرمایه گذاران کویتی استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات لازم برای صدور روادید برای تجار ایرانی و حمل و نقل زمینی محصولات ایرانی به کویت می تواند در افزایش مبادلات و تجارت بین تجار و بازرگانان موثر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کویت تصریح کرد: همچنین ظرفیت‌های موجود در بخش‌های اقتصادی و صنعتی کشورمان می‌تواند به امنیت غذایی کویت کمک کند و منشأ کالا و برکت برای دو ملت باشد. ایران و کویت

غلام زاده حجم صادرات کشورمان به کویت در سال 1402 را 198 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در این سال میزان واردات کشورمان از کویت 12.5 میلیون دلار بوده است.

این صادرکننده نمونه ملی تاکید کرد: بیشترین صادرات ایران به کویت شامل مواد غذایی، مصالح ساختمانی و مواد معدنی است و بیشترین واردات ایران از کویت نیز شامل ماشین آلات است که با افزایش این ظرفیت، سهم بیشتری از بازار کویت را به کشورمان اختصاص می دهد صادرات دادن

این فعال اقتصادی و تجاری تصریح کرد: کویت نزدیک به پنج میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد حدود سه میلیون نفر مهاجر هستند و اکثریت جمعیت مهاجر را کارگران کشورهای خاورمیانه یا آسیایی تشکیل می دهند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کویت گفت: ایران به لطف نیروی کار تحصیل کرده و ماهر خود می تواند سهم بسزایی در تامین نیروی کار مورد نیاز کویت به عنوان یکی از کشورهای پذیرنده مهاجر فارس در منطقه خلیج فارس داشته باشد.

غلام زاده افزود: حضور محوری و تاثیرگذار سرمایه گذاران ایرانی در بازار کویت و ارز کارگران مهاجر ایرانی در کویت نمونه هایی از همکاری های اقتصادی به نفع کشورمان است.

وی منبع واردات کویت در سال گذشته را پنج کشور چین، آمریکا، امارات، عربستان سعودی و ژاپن برشمرد و افزود: صنایع کویت عمدتاً در حوزه های نفت، پتروشیمی، سیمان و ساخت و ساز متمرکز است این کشور وضعیت رو به رشدی دارد. تجربیات

این فعال اقتصادی افزود: این کشور که حدود 102 میلیارد بشکه نفت دارد و بیش از 6 درصد ذخایر جهان را در اختیار دارد، کشوری کوچک اما ثروتمند است و استقلال مالی خود را مدیون منابع سرشار نفت خام است.

غلام زاده ضمن تاکید بر لزوم توجه دولت چهاردهم به توسعه روابط با کشور کویت گفت: همکاری مجلس با دولت در تشکیل کابینه و سمت های رئیس جمهور دکتر مزیکیان. ، با توجه به تعامل با افراد تاثیرگذار و حوزه های کشور، نوید روزهای خوبی برای حل مشکلات اساسی کشور و ملت با استفاده از همه ظرفیت ها و نگرش ها را می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=355375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.