افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

“گروه تماس” خواسته های زلنسکی را برآورده کرد – خبرگزاری بیشتر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 354868
“گروه تماس” خواسته های زلنسکی را برآورده کرد – خبرگزاری بیشتر | اخبار ایران و جهان.

وزارت دفاع اسپانیا به نقل از وزیر دفاع مارگاریتا روبلز، که در جلسه گروه تماس دفاعی اوکراین در آلمان شرکت کرد، گفت که مجموعه کاملی از باتری‌های سیستم دفاع هوایی هاوک را دریافت کرده است. به گفته روبلز، در هفته های آینده بسته مهمی از کمک های نظامی اسپانیا به اوکراین تحویل داده خواهد شد. […]

وزارت دفاع اسپانیا به نقل از وزیر دفاع مارگاریتا روبلز، که در جلسه گروه تماس دفاعی اوکراین در آلمان شرکت کرد، گفت که مجموعه کاملی از باتری‌های سیستم دفاع هوایی هاوک را دریافت کرده است.

به گفته روبلز، در هفته های آینده بسته مهمی از کمک های نظامی اسپانیا به اوکراین تحویل داده خواهد شد. وزارت دفاع اسپانیا در پاسخ به درخواست ولدیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای سیستم های دفاع هوایی، دستور تحویل فوری مجموعه کاملی از باتری های سیستم ضد موشکی هاوک از جمله شش پرتاب کننده موشک به اوکراین را صادر کرد بیانیه

وزیر دفاع اسپانیا همچنین وعده داد که این کشور نقش فعال تری در برنامه اتحادیه اروپا برای آموزش سربازان اوکراینی ایفا خواهد کرد.

پیش از این، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در نشست “گروه تماس” گفته بود که اوکراین بسته کمک امنیتی به ارزش 250 میلیون دلار دریافت خواهد کرد. افزون بر این، روز گذشته وزارت دفاع انگلیس از عرضه موشک های «مارتلت» به اوکراین به ارزش 213 میلیون دلار خبر داد. نشست «گروه تماس دفاعی اوکراین» در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان برگزار شد.

این یکی از معدود بارهایی بود که زلنسکی شخصاً در این نشست شرکت کرد تا بر تسریع ارسال کمک های نظامی به اوکراین فشار بیاورد. این بیست و چهارمین نشست گروه تماس دفاعی اوکراین بود. این گروه تحت رهبری ایالات متحده متشکل از بیش از 50 کشور از جمله 32 عضو ناتو با هدف هماهنگی ارسال کمک‌های نظامی و دفاعی به کی‌یف است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=354868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.