افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

محکومیت قتل روزنامه‌نگار نظامی روسیه توسط آمریکا – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 35483
محکومیت قتل روزنامه‌نگار نظامی روسیه توسط آمریکا – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا قتل خبرنگار نظامی خبرگزاری ریانوفسی را محکوم کرد. «مایکل کارپنتر» نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره قتل خبرنگار نظامی ریانوفسی در جریان گلوله باران نیروهای اوکراینی در منطقه عملیات ویژه گفت: آمریکا هرگونه حمله به […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا قتل خبرنگار نظامی خبرگزاری ریانوفسی را محکوم کرد.

«مایکل کارپنتر» نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره قتل خبرنگار نظامی ریانوفسی در جریان گلوله باران نیروهای اوکراینی در منطقه عملیات ویژه گفت: آمریکا هرگونه حمله به خبرنگاران را محکوم می کند.

ویاچسلاو گلادکوف، رئیس منطقه بلگورود روسیه، چند روز پیش گفت که نیروهای مسلح اوکراین به روستای ژوراولوکا حمله کردند و زیرساخت‌های غیرنظامی را با مهمات خوشه‌ای دریافتی از ایالات متحده گلوله باران کردند.

به گفته وی، شبه نظامیان ارتش اوکراین از 21 گلوله توپ و 3 گلوله خوشه ای برای گلوله باران استفاده کردند.

جان کربی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اوایل هفته گذشته اعلام کرد که اوکراین استفاده از مهمات خوشه‌ای را که واشنگتن برای آنها ارسال کرده بود، آغاز کرده است و گفت که کی‌یف از آنها “درست” استفاده خواهد کرد.

در همین راستا، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در سخنانی درباره مرگ روستیسلاو ژورالوف، خبرنگار خبرگزاری ریانوفستی بر اثر انفجار بمب های خوشه ای گفت: آمریکا از همه مرزهای اخلاقی عبور کرده است. واشنگتن آنها را در اختیار اوکراین قرار می دهد تا روزنامه نگاران را در اوکراین بکشند.

به گزارش اسپوتنیک، «روستیسلاو ژوراولف» خبرنگار نظامی ریانوفستی (1989-2023) بود.

به گفته وزارت دفاع روسیه، 22 ژوئیه حوالی ساعت 12:00 به وقت محلی، یگان‌های نیروهای اوکراینی به گروهی از خبرنگاران مرکز اطلاعات ایزوستیا و خبرگزاری ریانوفسک حمله توپخانه‌ای انجام دادند که طی آن 4 خبرنگار به درجات مختلف زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، در جریان تخلیه، روستیسلاو ژوراولف، روزنامه نگار خبرگزاری ریانووستی بر اثر جراحات ناشی از انفجار بمب های خوشه ای جان خود را از دست داد.

در این حمله دو خبرنگار روس دیگر نیز زخمی شدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=35483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.