افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

علائم آلرژی پاییزی را بشناسید

  • کد خبر : 354761
علائم آلرژی پاییزی را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، تابستان رو به پایان است و گل ها و شکوفه های تابستانی پژمرده شده اند، اما اگر این روزها با شرایط آلرژیک مانند خارش چشم، عطسه، خارش گلو و احتقان بینی مواجه شدید، باید بدانید که پاییز محرک (آلرژن ها) است. ) علت هستند و اگرچه آلرژن ها در این فصل متفاوت […]

به گزارش خبرآنلاین، تابستان رو به پایان است و گل ها و شکوفه های تابستانی پژمرده شده اند، اما اگر این روزها با شرایط آلرژیک مانند خارش چشم، عطسه، خارش گلو و احتقان بینی مواجه شدید، باید بدانید که پاییز محرک (آلرژن ها) است. ) علت هستند و اگرچه آلرژن ها در این فصل متفاوت هستند، اما می توانند به اندازه گرده گل در بهار و تابستان علائم ایجاد کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت: آلرژی فصلی که به آن تب یونجه نیز می گویند، مشکل شایعی است که علائمی شبیه سرماخوردگی ایجاد می کند و باعث عطسه، آبریزش بینی و خارش چشم می شود.

این حالت در اثر واکنش آلرژیک به یک ماده بی ضرر در خارج یا داخل ایجاد می شود، زیرا بدن به اشتباه آن ماده را مضر و خارجی تشخیص می دهد.

کنترل آلرژی پاییزی یکی از دغدغه های مبتلایان به آلرژی یا والدین کودکان مبتلا به آلرژی فصلی است. آیا متوجه شده اید که کودکان و مبتلایان به آلرژی در پاییز علائم بیشتری دارند؟

عواملی که باعث آلرژی پاییزی می شوند.

گرده گل و آلودگی هوا بزرگترین محرک آلرژی در پاییز در اکثر کشورهای نیمکره شمالی است. حدود ۷۵ درصد از افرادی که به گیاهان بهاری حساسیت دارند باید علائم آلرژی خود را در پاییز مدیریت کنند.

کارشناسان می گویند که ابروسیا، یکی از اعضای خانواده کاسنی، بزرگترین محرک آلرژی پاییزی در بسیاری از نقاط جهان است.

اگرچه گرده افشانی این گیاه معمولاً در شب های خنک و روزهای گرم مرداد آغاز می شود، اما می تواند تا سپتامبر و اکتبر (دو ماه آینده) ادامه یابد. حدود ۷۵ درصد از افرادی که به گیاهان بهاری حساسیت دارند به این گیاه نیز واکنش آلرژیک نشان می دهند.

حتی اگر این گیاه در محل زندگی شما وجود نداشته باشد، گرده آن را می توان صدها کیلومتر با باد حمل کرد.

در برخی از افرادی که به راگوسیا حساسیت دارند، خوردن برخی میوه ها و سبزیجات مانند موز، خربزه و کدو سبز نیز می تواند باعث علائم آلرژیک شود.

به گزارش «وب ام دی»، کپک یکی دیگر از عوامل حساسیت زا در فصل پاییز است.

شاید فکر کنید کپک ها در زیرزمین یا حمام که مکان های مرطوب خانه هستند رشد می کند، اما شرایط رشد کپک در مکان های مرطوب در فضاهای باز و بیرون از خانه نیز وجود دارد.

مایت های گرد و غبار را فراموش نکنید. در حالی که کنه‌های گرد و غبار در ماه‌های مرطوب تابستان رایج هستند، وقتی برای اولین بار بخاری را در پاییز روشن می‌کنید، می‌توانند وارد جریان هوا شوند. آنها می توانند باعث عطسه، خس خس سینه و آبریزش بینی شوند.

از طرفی بازگشایی مدارس می تواند باعث ایجاد حساسیت در کودکان شود، زیرا کپک و گرد و غبار در مدارس شایع است.

علائم رایج چیست؟
رینوره
چشم های اشک آلود
عطسه کردن
سرفه
خارش چشم و بینی
حلقه های سیاه زیر چشم.
چگونه می توانم آلرژی خود را درمان کنم؟
داروهای زیادی وجود دارد که می توانید برای این منظور استفاده کنید:

– از اسپری ها و قطره های نمکی بدون نسخه (OTC) استفاده کنید

اسپری های سالین و اشک مصنوعی برای شستن گرده های بینی و چشم بسیار مفید هستند.

– استفاده از آنتی هیستامین ها و ضد احتقان ها.

آنتی هیستامین ها با مسدود کردن گیرنده های هیستامین در بدن علائمی مانند عطسه، آبریزش بینی و خارش را کاهش می دهند. داروهای ضد احتقان همچنین رگ های خونی در مجرای بینی را کوچک می کنند تا احتقان را از بین ببرند و آلرژی را در افرادی که از آن رنج می برند کنترل کنند.

اما داروهای ضد احتقان باید با نسخه و برای مدت محدود مصرف شوند. اگر این داروها برای مدت طولانی استفاده شوند، در واقع می توانند احتقان را بدتر کنند. همچنین، اگر فشار خون بالا دارید، برخی از داروهای آلرژی ممکن است برای شما مناسب نباشند.

– ایمونوتراپی

ایمونوتراپی به شکل واکسن های آلرژی یا قرص ها یا قطره های خوراکی نیز می تواند با کاهش علائم به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.

نکاتی برای کنترل علائم

– دوری از گرده ها راه حل موثری برای کنترل حساسیت پاییزی است. تعداد گرده ها معمولا بین ساعت 4 صبح تا 8 صبح بالاترین میزان است، بنابراین به حداقل رساندن فعالیت های صبحگاهی می تواند به کسانی که از آلرژی پاییز رنج می برند راحت تر کمک کند. پس از فعالیت یا کار در فضای باز، حمام کنید و شامپو بزنید تا این گرده ها از روی لباس و موهایتان پاک شود.

– قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی برای اولین بار، خروجی های گرمایش را تمیز کرده و فیلتر را تعویض کنید. تکه‌های کپک و سایر مواد حساسیت‌زا می‌توانند در تابستان در دریچه‌های هوا گیر کرده و به محض روشن کردن دستگاه، هوای خانه را پر کنند.

– از سیستم رطوبت گیر برای حفظ رطوبت هوای محیط زندگی خود بین 35 تا 50 درصد استفاده کنید.

– از ماسک مخصوصاً در محیط هایی با درختان و گیاهان زیاد مانند پارک ها و سایر فضاهای سبز استفاده کنید.

233217

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=354761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.